Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- پس از موج انتقادات از انتصابات فامیلی در دولت ابراهیم رئیسی به ویژه به کارگیری داماد برخی شخصیت‌ها در پست‌های کلیدی حالا رسانه‌های اصولگرا در صدد پاسخگویی به انتقادات در این رابطه هستند. 

به گزارش فرارو، انتقادات از انتصابات فامیلی در کشور پس از آن بالاگرفت که علیرضا زاکانی شهردار تهران داماد خود را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتصاب جنجال به پا کرد و زاکانی ناچار شد حکم خود را لغو کند. 

پس از آن ابراهیم رئیسی برادر داماد زاکانی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده است که این اقدام هم انتقاداتی را در پی داشت. 

در دولت انتصابات فامیلی دیگری در پست‌های کلیدی و میانی وجود داشته است، اما انتصاب دامادها بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است. 

با این حال منسوبان و مقامات می‌گویند انتصاب فامیلی نبوده است و  براساس شایسته سالاری صورت گرفته است. 

امروز روزنامه جوان در یادداشتی به قلم عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه انتقادات از دولت رئیسی، به خاطر انتصابات فامیلی را به چالش کشیده است. 

گنجی در این رابطه نوشت: «هویت، شخصیت، اشتغال و امنیت روانی منسوبین به مدیران جمهوری اسلامی با چالش سیاسی- اجتماعی جدی مواجه است و هر کس دفاعی از آنان کند خود نیز جزو متهمان خواهد بود.»

او ادامه داد: «وقتی فردی منصوب می‌شود سریعاً تبار خانوادگی‌اش احصا و اعلام می‌شود و بالاخره در درون اقوام درجه ۱ و ۲ تا دوستان خود یا دوستان خانواده، انتسابی برای آن یافت می‌شود و تنها امری که ملاحظه نمی‌شود صلاحیت و کارآمدی فرد است. به نظر می‌رسد بعضاً ریسمان‌هایی ساخته‌ایم که خود را گرفتار و تربیت‌یافتگانِ در منازل معتقدین به انقلاب اسلامی را مسئله‌دار می‌کنیم.»

روزنامه وابسته به سپاه در ادامه نوشت: «داستان فرزندان مدیران کشور مانند داستان ملانصرالدین، خر و فرزندش شده است. فرزندان فلان مسئول کار آزاد می‌کنند مورد حمله‌اند، کار دولتی می‌کنند مورد هجوم‌اند.»

مدیرمسئول روزنامه جوان افزود: «مسئولان جمهوری اسلامی را می‌توان در انتصابات دو نوع دانست؛ اقلیتی که حضور چهارساله یا هشت‌ساله در قدرت برای آنان به‌سان طعمه است که باید بار را بست، اما برخی اینگونه نیستند و سابقه هر دو دسته در مقابل نخبگان کشور است. »

او با اشاره به اینکه فرزندان و دامادهای مقامات می‌گویند "پاسوز" شده‌اند نوشت: «چند روز پیش فردی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود، اما شاخص معرفی آن: «برادر داماد زاکانی!» می‌شود واقعاً این رویه به کجا منجر می‌شود؟»

به عقیده گنجی "اینکه طبق هیچ قاعده‌ای نباید فرزندان منصوبین نظام وارد کار حاکمیتی شوند، ظلم مضاعف به بخشی از آینده‌داران این کشور است." 

در کنار روزنامه جوان روزنامه کیهان نیز از زاویه دیگری انتقاد از انتصابات فامیلی واکنش نشان داده است. این روزنامه رسانه‌های رقیب را متهم کرده که در این رابطه "جنجال" می‌کنند. 

کیهان اخبار منتشر شده درباره انتصابات فامیلی را «دروغ» خوانده است. 

کیهان نوشت: «موضوع دیگری که خالی بودن دست جنجال‌کنندگان را می‌رساند، فضاسازی درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش است؛ که از جمله باعث شد روزنامه اجاره‌ای آرمان یزد به قول معروف گودرز را به شقایق ربط دهد و تیتر بزند «آموزش و پرورش هم داماد می‌شود». واقعیت چیست؟! گزینه پیشنهادی دولت، برادر داماد آقای زاکانی است. عنایت کنید نه حتی داماد زاکانی بلکه برادر داماد او! خب این موضوع چه دخلی به ادعای دروغین انتصاب داماد‌ها در دولت دارد؟!»

انتصابات فامیلی در دولت نیست

اما پیش از این خبرگزاری ایرنا  گفته بود که انتصابات فامیلی اتفاق جدیدی نیست و در دولت‌های پیشین وجود داشته است. 

ایرنا همچنین نوشت: «با جستجوی کلیدواژه انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم جز تعدادی خبرهای عمدتا تکذیب شده، موضوعی در ارتباط مستقیم با دولت یافت نمی شود؛ مگر آنکه منتقدان انتصابات در دیگر نهادها مانند شهرداری یا صداوسیما را هم مرتبط با دولت دانسته و به این بهانه انتقاد کنند.»

انتصابات بحث برانگیز در دولت چندی پیش با واکنش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور هم همراه بود. او خطاب به هیات دولت گفت: «وزرا و مسئولان اجرایی به خبرسازی و ادعاهای کذب، بلافاصله پاسخ دهند و اجازه ندهند ذهنیت منفی در جامعه بوجود آید.»

رئیسی تاکید کرد: «بسترها و زمینه‌های فساد کم و بیش در همه دستگاه ها وجود دارد و یکی از زمینه‌های بروز فساد، موضوع بکارگیری نیروی انسانی است، لذا در جذب نیرو باید صرفاً بر کارآمدی و صلاحیت‌های قانونی و شرعی تمرکز کرد و به همکاران خودمان نیز تاکید کنیم که از بکارگیری افراد به صرف آشنایی و رفاقت و بدون توجه به شایستگی‌ها خودداری کنند. باید به شدت مراقبت و صیانت نمود تا در زیرمجموعه شما هیچ فسادی رخ ندهد».

 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتصابات فامیلی ابراهیم رئیسی دولت انتصابات فامیلی آموزش و پرورش برادر داماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند