Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:26:45 GMT

۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۲۰۳۸

۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر شنبه در نشست روزانه مدیریت کرونا در فارس، گفت: شهرستان‌های استهبان، سرچهان، نورآباد، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

او با ابراز تأسف نسبت به اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس به طور قابل توجهی کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خود مراقبتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری دارد، بنابراین لازم است با احساس مسؤولیت نسبت به حفظ جان خود و خانواده، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت کافی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس را عامل اصلی افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز استان عنوان کرد و افزود: روند بی توجهی کنونی نسبت به اهمیت رعایت بهداشت، ما را با خطر جدی تر افزایش شهرهای قرمز کرونایی و تهدید سلامت افراد جامعه مواجه می‌سازد.

دکتر لطفی با بیان تلاش‌های مجموعه سلامت فارس برای گسترش پوشش واکسیناسیون کرونا ویروس در سطح استان برای افزایش ایمنی مردم تاکید کرد: در شرایطی که شاهد افزایش شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی در استان به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، افراد غیر واکسینه بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

او شرایط کنونی کرونا را زنگ خطری جدی برای افراد غیر واکسینه در استان دانست که ایمنی آنان به طور جدی مورد تهدید قرار می‌گیرد، خواست تا هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: لازم است برای دوری از وضعیت قرمز کرونایی در استان، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری بیشتری در زمینه افزایش نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند.

دکتر لطفی در ادامه این نشست ضمن ارزیابی روند واکسیناسیون در استان، آخرین وضعیت ابتلاء به کرونا در شهرهای استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان‌ها، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، روند انجام تست‌های تشخیصی PCR ، علت‌های جان باختن مبتلایان و روند بهبودی بیماران را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 5350544

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهرزاد لطفی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه گرگان واکسن کرونا اردبیل بارش باران سیستان و بلوچستان عکس استانها مراسم تودیع و معارفه شیوع کرونا وضعیت قرمز کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی