Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی با اشاره به اینکه هنوز با هیچ کشوری برای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین صنعتی سازی ساختمان به توافق نهایی نرسیده‌ایم، اعلام کرد: به دنبال آوردن تکنولوژی صنعتی سازی ساختمان در کشور هستیم و مطمئنا تمام منافع کشور و توانمندی‌های داخلی مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تبیین بخشی از سیاست‌های وزارتخانه در بخش مسکن، گفت: ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول شود. باید از شیوه‌های نوین در ساخت بهره‌مند شویم، زیرا بخشی از شیوه‌های سنتی زمانبر، فاقد کیفیت لازم و سرعت است که ملاک‌عمل در اجرای تولید مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به وضعیت نه چندان مناسبی که به دلیل سنتی‌سازی وجود دارد، باید با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان از روش‌های نوین ساخت، بهره لازم را ببریم.

بنابر این گزارش یکی از ویژگی‌های نهضت ملی مسکن، تسریع در انجام پروژه‌ها، کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت است که وزیر راه و شهرسازی به عنوان سکاندار و سیاستگذار بخش مسکن بر آن، تاکید دارد.

نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که طی آن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در چهارسال توسط دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد. نهضت ملی مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن در ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره در مجلس یازدهم مصوب شد و اوایل مهرماه سال‌جاری توسط رییس‌جمهور برای اجرا، ابلاغ شد.

با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و یک ماه بعد از آن، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثبت نام را به نشانی saman.mrud.ir به منظور نام‌نویسی متقاضیان واقعی مسکن راه‌اندازی کرد. از ۲۸ مهرماه و همزمان با راه‌اندازی سامانه، متقاضیان واقعی مسکن این امکان را یافتند تا با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولت از اول انقلاب در حوزه مسکن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مقرر است تا تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیمه کیفیت شوند که این ویژگی منجر خواهد شد تا متقاضیان با اطمینان بیشتری در خصوص کیفیت‌های واحد‌های نهضت ملی مسکن نسبت به مشارکت در اجرای این طرح ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: استفاده از توان داخلی در ساخت مسکن در اولویت قرار دارد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده