Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تشدید تنش در مرز بلاروس و لهستان بر سر سیل پناهجویان، مدیر آژانس مرزی اتحادیه اروپا هشدار داد که این اتحادیه باید خود را برای مواجهه با موج های بیشتری از پناهجویانآماده کند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، "فابریس لگری" خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا باید آمادگی روبرو شدن با موج مهاجران بیشتری را که تلاش دارند وارد خاک این اتحادیه شوند، داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اتحادیه اروپا تصریح کرد که بیشتر این مهاجران از خاورمیانه و از طریق خاک بلاروس خواهند آمد و تداوم این مسئله احتمالا برای مدت زیادی خواهد بود.

در بحبوحه تنش‌ها میان بلاروس با برخی کشورهای اروپایی از جمله لهستان در مورد مسئله مهاجران، اتحادیه اروپا مینسک را به ایجاد بحران مهاجران با هدف آسیب زدن به شرایط این اتحادیه متهم کرده است.

در همین حال لگری در مصاحبه با رویترط عنوان کرد: می توانیم براساس تجزیه‌و تحلیل‌هایمان به این نتیجه برسیم که همه عواملی که موجب بروز این بحران شده همچنان پابرجا هستند و شرایط به سوی کاهش تنش پیش نمی رود. باید اماده مواجهه با چنین شرایطی برای مدت طولانی باشیم.

گارد مرزی لهستان اعلام کرده است که بیش از ۱۷ هزار تلاش غیرقانونی برای ورود به مرز این کشور در ماه اکتبر ثبت شده که بیش از دو برابر میزان ثبت شده در ماه سپتامبر بوده است.

این در حالی است که هزاران مهاجر نیز همچنان نزدیک مرز بلاروس با لهستان کمپ زده اند.

همزمان با گردآمدن هزاران پناهجو در هوای یخبندان در مرز بلاروس با لهستان و بالاگرفتن تنش در مرزهای  دو کشور، جان هزاران تن از آنان در خطر قرار گرفته است. مقامات اتحادیه اروپا مدعی هستند که "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس به عمد با سازماندهی حرکت پناهجویان عمدتا خاورمیانه ای به مینسک (پایتخت بلاروس) و وعده عبور امن به اتحادیه اروپا در پی تلافی تحریم هایی است که بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) علیه بلاروس اعمال کرده است.
همزمان گفته می شود دولت راست‌گرا لهستان نزدیک به ۲۰ هزار پلیس مرزی را با حمایت ارتش این کشور در مرز با بلاروس مستقر کرده است؛ اقدامی که از زمان جنگ سرد تاکنون بی سابقه بوده است.
کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان از کشورهای آسیایی و آفریقایی به مرز بلاروس با لهستان هجوم آورده اند. این کمیته با بیان اینکه وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس با لهستان همچنان به شدت متشنج است، گفت: بیش از دو هزار پناهجو از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک در مقابل موانع مرزی لهستانی توقف کرده اند. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرز بلاروس با لهستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند