Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:12:42 GMT

واکسیناسیون خانه به خانه در قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۳۳۰۴

واکسیناسیون خانه به خانه در قم آغاز شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ظهر امروز در گفت گویی اظهار کرد: گام سوم محله محور واکسیناسیون در قم با طرح خانه به خانه از امروز شنبه بیست و دوم آبان ماه به مدت یک هفته برای افزایش پوشش یکی از محله‌های مرکزی شهر قم که درصد پایین تری از لحاظ تزریق واکسن نسبت به محلات دیگر شهر دارد اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان این که واکسیناسیون در قم نسبت به مقیاس کشوری وضعیت مطلوبی ندارد گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون اجرایی کنیم، زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، انجام حداکثری واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

محبی تصریح کرد: در این طرح ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت در قالب ۲۴ تیم شرکت دارند، که هر تیم شامل واکسیناتور خانم و آقا با همکاری نیرو‌های بسیج از ساعت ۱۳ الی ۱۶ بمدت یک هفته انجام وظیفه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان قم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این آمار در کشور ۸۱ درصد می‌باشد، خاطر نشان کرد: بعد از اتمام این طرح کارشناسان مرکز بهداشت طی بررسی‌های میدانی و آماری به این نتیجه خواهند رسید که چقدر این طرح می‌تواند در بالا بردن آمار واکسیناسیون در استان قم مفید واقع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه گروه‌های مختلف واجدشرایط که تاکنون به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده اند، واکسیناسیون را به روز‌های بعد موکول نکنند گفت: متاسفانه در کشور‌های همسایه مانند ترکیه و روسیه شاهد جهش ویروس کرونا از نوع دلتا پلاس هستیم که این موضوع می‌تواند کشور و استان ما را دستخوش تغییراتی در آینده نزدیک کند، هرچند در حال حاضر شرایط بیماری مناسب است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان