Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ در جلسه ستاد کرونا شهرستان کرمانشاه که با حضور بخشداران، روسای مرکز بهداشت و مدیران بخش روستایی از جمله تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و جمعی از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش های تابعه این شهرستان در فرمانداری تشکیل شد، «فضل الله رنجبر» اظهار داشت: بیش از ۷۵.۲ درصد از جمعیت هدف حوزه شهرستان کرمانشاه تاکنون واکسن زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین ۴۲۳ هزار و ۲۲۲ نمونه توسط مراکز بهداشتی از بیماران مشکوک به ویروس کرونا گرفته شده که ۳۶ هزار ۸۲۳ مورد مثبت بودند و در مجموع ۶۲ هزار و ۴۲۲ مورد در حوزه شهرستان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون مثبت بوده است.

وی افزود: در شهرستان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون هزار و ۵۶۰ نفربر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. 

رنجبر اظهار داشت: ۷۵.۲ درصد از جمعیت هدف شهرستان واکسن زده‌اند که ۶۷۴ هزار ۲۹۴ نفر دُز اول و ۴۷۳ هزار و ۳۰۵ نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

واکسن بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است

رنجبر با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مهم مقابله با کرونا و پیشگیری از آن واکسیناسیون است، اظهار داشت: ما در حوزه شهرستان کرمانشاه نهضت فراگیر واکسیناسیون را آغاز کرده‌ایم. بنابراین همه دهیاران و شوراهای اسلامی شهرهای تابع و بخشهای تابعه شهرستان و مدیرانی که خدمات رسانی به روستاهای حوزه شهرستان را دارند باید با بسیج امکانات با همکاری مرکز بهداشت شهرستان تلاش کنیم که کل جمعیت هدف در کوتاه ترین زمان ممکن واکسن بزنند.

وی اظهار داشت: ما ارائه خدمات به کسانی که واکسن نزده اند را قطع خواهیم کرد. بنابراین توزیع آرد روستایی برخی از خدمات توزیع نهادها و برخی از دیگر خدماتی که در سطح روستاها انجام خواهد شد منوط به زدن واکسن است. لذا باید همه دهیاران و شوراها تلاش کنند که کل جمعیت هدف واکسن بزند.

وی اظهار داشت خوشبختانه در منطقه محروم سرفیروزآباد، اهالی روستاهای پشت کبود، بیوند، زرده شیخ و پیچک تپه به طور صددرصد واکسن دریافت کرده اند و به همین خاطر دهیار این روستاها و مسئول خانه بهداشت مورد قدردانی و تشویق فرمانداری کرمانشاه قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این روستاها در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۵ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

رنجبر در ادامه پس از ارائه گزارش رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبنی بر اینکه در حاشیه شهر و اصناف و گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و سایر اقشار ساکن شهر کرمانشاه نیز باید نهضت فراگیر واکسیناسیون اجرا شود لذا از فرمانداری کرمانشاه درخواست نمود همه بخشداران همکاری همه جانبه را با مرکز بهداشت داشته باشند.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفر استان را در خود جای داده و دارای پنج بخش مرکزی، کوزران، بیلوار، ماهیدشت و سر فیروزآباد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شهرستان کرمانشاه حوزه شهرستان مرکز بهداشت جمعیت هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد