Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به نقش اساسی انضباط کاری در سازمان‌ها و نقش بسزایی که در بالا رفتن سرعت، دقت و یکپارچگی انجام امور دارد می‌توان از آن به عنوان یک شاه‌کلید برای افزایش بهروری و رضایتمندی مشتریان استفاده کرد. اگر به عنوان یک کارفرما از نظم درون سازمانی و کاهش کارایی مجموعه کاری خود شکایت دارید و به دنبال ریشه یابی مشکل هستید، بهترین راه بازنگری شیوه‌های مدیریتی بکار رفته درون سازمان شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر شاهد پر‌رنگ تر شدن نقش تکنولوژی در تدوین استراتژی‌های کاربردی و مدیریتی به عنوان ابزار کمکی برای مدیران هستیم.

 

شما به عنوان مدیر یک مجموعه موفق به منظور تثبیت و پایداری موفقیت مجموعه خود علاوه بر داشتن الگوهای اجرایی نیاز به پیش‌بینی آینده و استفاده از ابزرهای کمک مدیریتی خواهید داشت. در دنیای امروز و به دنبال نفوذ چشمگیر تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی بشری، شاهد نفوذ موفق آن در مباحث مدیریتی و درون سازمانی هستیم. تمایل به استفاده از انواع نرم‌افزار‌های مدیریتی و دستگاه‌هایی از جمله انواع دستگاه حضور و غیاب، اکسس کنترل و... گواهی بر نفوذ تکنولوژی در بحث مدیریت درون سازمانی است. در واقع استفاده از این ابزارها به نوعی بروزرسانی شیوه های مدیریت منابع انسانی  درون سازمان‌ها بشمار آمده که مشکلات مربوط به نظم کاری و بهره وری را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. در ادامه قصد داریم چگونگی تاثیر‌گذاری استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد در افزایش بهره وری و نظم درون سازمان را بررسی کنیم.  

چگونه یک سیستم مدیریت حضور و غیاب بهره وری کارکنان را افزایش می دهد؟

یکی از ابزار‌های اساسی برای اصلاح ساختار اشتباه در فعالیت‌های درون سازمانی که در تدوین اهداف بلند مدت یک شرکت نقش مستقیمی دارد، نظم درون سازمانی است. در واقع مشخص شدن جایگاه و نقش افراد در سازمان‌ها به طور مستقیم در مسئولیت پذیری و رسیدن به اهداف موثر است. به عنوان مثال در یک مجمموعه کاری زمان ورود و خروج کارمندان یکی از مهمترین نکات در ایجاد نظم درون سازمانی است. در صورتی که کارمندان راس ساعت معین در محل کار خود حاضر نبوده، روال انجام امور مختل شده و قطع به یقین منجر به نارضایتی مشتریان خواهد شد. بنابراین برای برقرار نظم در تردد پرسنل استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد و نرم‌افزار‌های حضور و غیاب نقش تعیین کننده ای دارد.

یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از نرم افزار‌های کنترل تردد، امکان تعریف شیفت و زمانبندی کاری متنوع برای گروه‌های کاری مختلف است. به طبع و با توسعه کسب و کارها نیاز به ارائه راهکارهای جدید وجود دارد که در حال حاضر شاهد ارائه راه‌ حل‌های خوب توسط فعالان در زمینه ارائه سیستم‌های کنترل تردد هستیم. به عنوان مثال در دوران شیوع کرونا ویروس شاهد ارائه انواع اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی برای مدیریت و نظارت بر فعالیت پرسنل در شرایط دورکاری هستیم. در این میان می‌توان به اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی نانوتایم اشاره کرد که در کنار نسخه تحت وب نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم، تکمیل کننده کیفیت دستگاه‌های کنترل تردد ارائه شده توسط این کمپانی است.

مهمترین مزایای استفاده از سیستم کنترل تردد در سازمان ها سریع محاسبات حقوق و دستمزد:

استفاده از دستگاه حضور و غیاب  برای همه مجموعه‌هایی کاری بخصوص سازمان‌هایی که قوانین ادراه کار مبنای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل آنهاست، بسیار ضروری و تاثیر گذار است. ساعات کاری از مهمترین پارامترهای محاسبه حقوق و دستمزد است که ثبت دقیق آنها در محاسبه دقیق حقوق و دستمزد پرسنل، ایجاد شفافیت بین کارمندان و سازمان و در نهایت افزایش رضایتمندی و بازدهی کارمندان تاثیر مستقیم دارد. با ثبت دقیق ساعات کاری و محاسبه حقوق و دستمزد با کمترین خطا، مانع از دریافت و پرداخت‌های اضافی و جلوگیری از متضرر شدن سازمان می جلوگیری خواهد شد. به طور کلی با استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد و ایجاد نظم درون سازمانی شاهد افزایش سلامت روانی در محیط کار و افزایش بهروی سازمان خواهد شد.

افزایش نظم و انضباط کاری

استفاده از دستگاه‌های ساعت زنی در محیط‌های کاری نشان از اهمیت قانون و نظم در تردد پرسنل دارد. به همین دلیل کارمندان نیز موظف به رعایت قوانین تردد آن سازمان خواهند بود.

محاسبه دقیق زمان استراحت کارکنان

استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد و نرم‌افزارهای مربوطه به طرز چشمگیری در افزایش بهروری سازمانی نقش دارد. به عنوان مثال در نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم امکان تعیین بازه زمانی استراحت پرسنل وجود دارد و به این ترتیب پرسنل بیش از حد مجاز نمی‌توانند استراحت نموده و به موقع در محل کار خود حاضر خواهند شد.

کمک شناخت کارمندان موثر و اجرای طرح‌های تشویقی

در هر سازمانی حضور بموقع در محل کار و خروج بدون تعجیل از معیار‌های کارمندان وظیفه شناس است. وقت‌شناسی می‌تواند به عنوان معیاری برای طرحهای تشویقی کارمندان به منظور افزایش رقابت سالم و افزایش انگیزه کاری در بین کارمندان است. بنابراین داده‌های نرم افزار حضور و غیاب می‌تواند به عنوان ابزاری کاربردی مورد استفاده مدیران منابع انسانی قرار گیرد.

خود اظهاری و دورکاری

در شرایط حال حاضر جهان و ضرورت به انجام دورکاری، استفاده از نرم افزارهای کنترل تردد با قابلیت نصب بر روی گوشی یا تحت وب امکان خود‌اظهاری و ثیت شروع و اتمام زمان کاری را برای پرسنل دورکار فراهم میسازد. نرم افزار حضور و غیاب تحت وب و اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی نانوتایم، راهکاری نوین جهت شرایط دورکاری است. با ایتفاده از این دو ابزار نه تنها امکان ثبت تردد و مشاهده گزارش تردد توسط پرسنل وجود دارد، بلکه کارفرمایان میتوانند به راحتی در هر نقطه از دنیا پرسنل خود را رصد کنند.

کنترل دسترسی

اما در برخی از نمونه‌های دستگاه حضور و غیاب امکان تعیین سطح دسترسی افراد به مکان های مختلف با استفاده از اکسس کنترل وجود دارد.

کمک به حفظ محیط زیست 

استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد برای ثبت و مدیریت داده‌ها و عدم استفاده از روش‌های سنتی به طور چشمگیری در کاهش مصرف کاغذ تاثیر دارد. به این ترتیب با خروجی گرفتن از نرم افزار کنترل تردد و ارائه به کارمندان واحد حسابداری علاوه بر کاهش میزان خطا مانع از هدر رفت مقادیر زیادی کاغذ خواهیم شد. حتی استفاده از اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی و امکان ارائه گزارشات تردد در اپلیکیشن برای هر پرسنل یکی از مهمترین فاکتورهای کاهش مصرف کاغذو کمک به محیط زیست است.

افزایش بهداشت

در دوران پاندومی کرونا استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب با الگوریتمهای شناسایی پیشرفته از جمله دستگاه تشخیص چهره با ماسک نقش بسزایی در افزایش ایمنی و جلوگیری از شیوع بیماری دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دستگاه حضور و غیاب نرم افزار حضور و غیاب حقوق و دستمزد کنترل تردد سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟

اخیرا بحث عرضه نوعی خاصی از قلیان با عنوان «قلیان اکسیژن» در برخی کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها خبرساز شده؛ موضوعی که گویا در راستای اجرای طرح مطالعاتی وزارت بهداشت در ۱۰ استان کشور است؛ چراکه متخصصان و مسئولان سلامت همواره نسبت به شکستن قبح استعمال قلیان در میان خانواده‌ها و استعمال آن به صورت گروهی و سرگرمی و در نهایت هم افزایش چندین برابری مصرف آن در زنان و مردان و بروز عوارض قلبی و تنفسی ناشی از آن در سنین پایین‌تر، هشدار داده‌اند.

غلامرضا حیدری، مجری طرح مطالعاتی بررسی «قلیان اکسیژن» در واکنش به اخبار  و فضای ایجاد شده درباره این طرح مطالعاتی، با تاکید بر اینکه «قلیان اکسیژن»، استانداردهای وزارت بهداشت را دارد، اظهار کرد: مقدار گازهای اکسیژن و نیتروژن موجود در «قلیان اکسیژن» تنظیم شده و استاندارد است و حدود ۱۰ سال از زمان ثبت اختراع رسمی این دستگاه در کشور می‌گذرد.

ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره قلیان اکسیژن خاطرنشان کرد: ادعای استفاده از «گاز خنده» در قلیان اکسیژن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در پاسخ به ادعاهای مطرح شده باید گفت، استفاده از گاز خنده در قلیان اکسیژن صحت ندارد. 

وی درباره ترکیب گازهای قلیان اکسیژن گفت: سهم اکسیژن از ترکیب گازهای به کار گرفته شده قلیان اکسیژن حدود ۸۰ درصد است و نیتروژن می‌تواند به میزان ۵ درصد به ترکیب گازها اضافه شود.

مجری طرح مطالعاتی بررسی دستگاه پاک‌دم ادامه داد: «اکسید نیتروژن» که با «گاز خنده» شناخته می‌شود در قلیان اکسیژن وجود ندارد. «انتونوکس» که یک گاز بی‌ضرر  به حساب می‌آید که در قلیان اکسیژن استفاده می‌شود. پژوهش‌های متعددی درباره «انتونوکس» در سطح جهان انجام شده، یافته‌های این مطالعات از بی‌ضرر بودن این گاز حکایت می‌کند.

حیدری درباره اعتیادآور بودن انتونوکس اظهار کرد: انتونوکس از  مسائلی مانند «ایجاد وابستگی»، «اعتیادآوری» و «گازهای خنده‌آور» تهی است. با توجه به ویژگی‌های انتونوکس باید گفت ادعاهایی که در ارتباط با قلیان اکسیژن مطرح شده یک بازی رسانه‌ای است.

وی درباره طرح مطالعاتی بررسی دستگاه پاکدم اظهار کرد: بررسی دستگاه پاکدم که توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می‌شود یک طرح مطالعاتی به حساب می‌آید. این طرح مطالعاتی مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده و «کد اخلاق» دارد. 

نتایج تحقیقات؛ ملاک تصمیم‌گیری درباره قلیان اکسیژن

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در این طرح مطالعاتی افرادی که از قلیان اکسیژن استفاده می‌کنند مورد نظرسنجی قرار می‌گیرند، افزود: هدف از اجرای نظرسنجی این است که مصرف‌کنندگان قلیان‌ اکسیژن را ارزیابی کنیم. این ارزیابی‌ها به منظور بررسی مشکلات و عوارض احتمالی ناشی از مصرف قلیان اکسیژن است. با توجه به مشکلات و عوارض احتمالی ناشی از استعمال قلیان اکسیژن برای آینده این دستگاه تصمیم می‌گیریم. 

وی گفت: در حال حاضر، قلیان اکسیژن در برخی استان‌ها مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. پاسخ به پرسش‌های «آیا قلیان اکسیژن عوارض دارد؟» و «آیا قلیان اکسیژن می‌تواند به عنوان یک دستگاه بی‌ضرر معرفی شود؟» به عنوان پرسش‌های این طرح مطالعاتی طرح شده‌اند. پاسخ به این پرسش‌ها به گذر زمان نیاز دارد؛ این پروژه تحقیقاتی باید به مدت یک یا دو سال انجام شود که بتوان به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد. 

حیدری افزود: طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن در شهر تهران انجام شده و مصرف‌کنندگان این دستگاه با «تست تنفسی» مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. نتایج تست تنفسی مصرف‌کنندگان قلیان اکسیژن نشان می‌دهد وضعیت تنفسی آن ها نسبت به افراد عادی، کاملا بالاتر است. نتایج به دست آمده می‌تواند ما را به مسیری هدایت کند که قلیان اکسیژن، مشکلات سلامتی ندارد. البته تاکید می‌کنم که به طور قطع، اظهارنظر نهایی درباره قلیان اکسیژن به بررسی‌های کامل‌تر نیاز دارد. در نظر داریم افرادی که از قلیان اکسیژن استفاده می‌کنند در ۱۰ استان کشور مورد ارزیابی قرار دهیم. بازهم تاکید می‌کنم اخبار مربوط به عوارض و اعتیادآوری قلیان اکسیژن، یک بازی رسانه‌ای و کذب محض است. 

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی درباره جزییات اجرای طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن اظهار کرد: مراکزی که قلیان‌های دخانی ارائه می‌دهند به صورت داوطلبانه در طرح تحقیقاتی شرکت می‌کنند. بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درصد گازهای اکسیژن و نیتروژن قلیان اکسیژن تنظیم می‌شود. طرح تحقیقاتی در ۳ استان تهران، البرز و آذربایجان شرقی آغاز شده، همچنین امور مربوط به این طرح تحقیقاتی در استان بوشهر و شهر جیرفت در استان فارس در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، زنجان، هرمزگان نیز به طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن اضافه می‌شوند.

حیدری درباره جامعه آماری طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن نیز گفت: تعداد مراکز عرضه قلیان‌های دخانی که در طرح مطالعاتی لیان اکسیژن شرکت کرده‌اند باید به «حجم نمونه» که در طرح علمی برآورد شده، برسند. میزان جامعه آماری باید به نحوی باشد که آمار و ارقام خروجی طرح تحقیقاتی از منظر آماری، «معنی‌دار» و «قابل تایید» باشد. این طرح تحقیقاتی به یک یا دو سال زمان نیاز دارد که میزان داده‌های مورد نظر جمع‌آوری شود. پس از جمع‌آوری داده‌ها، آنالیزهای مورد نیاز انجام می‌شود. 

چرایی اجرای طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن

وی درباره چرایی اجرای طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن گفت: سال‌ها است علیه دخانیات مبارزه می‌کنیم و با اقداماتی در نظر داریم میزان مصرف دخانیات را کنترل و محدود کنیم. برنامه‌هایی با هدف کنترل دخانیات طی سال‌های گذشته  مطرح شده اما شکست‌ خورده‌اند. همچنین ممنوعیت‌های استعمال دخانیات اثربخش نبوده‌اند و جرائم مربوط به تخلفات دخانیاتی به خوبی اجرا نشده‌اند.

افزایش مصرف قلیان در جامعه

حیدری با بیان اینکه متاسفانه قلیان در کشور به ویژه در میان جوانان به وفور استعمال می‌شود، افزود: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است. بررسی‌ها بیانگر این است تفاوتی در ارتباط با میزان مصرف قلیان در میان زنان و مردان وجود ندارد؛ این در حالیست که میزان مصرف سیگار در میان مردان نسبت به زنان ۱۰ برابر بیشتر است. آمار و ارقام بیانگر این است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد بالای ۲۵ سال، چه مرد و چه زن قلیان استعمال می‌کنند. 

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه قلیان در میان جامعه ایرانی ورود کرده، افزود: قلیان در میان خانواده‌ها، اماکن تفریحی و جمعیت جوان کشور ورود کرده است. میزان دود هر وعده استعمال قلیان معادل استفاده از ۱۰۰ نخ سیگار است. 

حیدری درباره تنباکوهای مورد استفاده در قلیان‌ها گفت: تنباکوها غیراستاندارد به حساب می‌آیند و عمدتاً با آلودگی‌های محیطی، میکروبی و قارچی همراه هستند. زغال‌هایی هم که در قلیان استفاده می‌شوند زمینه‌ساز مسمومیت با مونوکسیدکربن هستند. 

افزایش بیماری‌های تنفسی و قلبی در پی افزایش مصرف قلیان

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی افزود: متاسفانه در ارتباط با کنترل مصرف قلیان هیچ برنامه‌ریزی کاملی وجود ندارد. با توجه به افزایش استعمال قلیان در میان جوانان و نوجوانان شاید بتوان گفت باید به انتظار افزایش بیماری‌های تنفسی و قلبی_عروقی در سنین جوانی بنشینیم. در حالی که بیماری‌های تنفسی و قلبی_عروقی معمولا در دهه‌های پنجم یا ششم زندگی بروز می‌کنند. شرایط به واسطه استفاده از قلیان به نحوی است که افراد ۲۰ و ۳۰ ساله دچار برونشیت مزمن و بیماری‌های قلبی هستند.

شاید قلیان اکسیژن جایگزینی برای قلیان‌های دخانی باشد

حیدری با بیان اینکه عوارض مصرف قلیان باید در کانون توجه قرار گیرد، افزود: بهره‌ گرفتن از راهکارها و روش‌های علمی در جهت کنترل مصرف دخانیات باید در کانون توجه قرار گیرد. به نظر می‌رسد قلیان اکسیژن شاید بتواند جایگزین قلیان‌های دخانی شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، دستگاه قلیان اکسیژن «تایید نهایی» را نگرفته است. اگر نتایج تحقیقات و شرایط طوری باشد که این دستگاه جایگزین قلیان‌های دخانی شود، یک گام موثر در راستای حفظ سلامتی جامعه به حساب خواهد آمد. اما در مجموع اظهارنظر درباره قلیان اکسیژن منوط به بررسی‌های کامل‌تر بوده و نتایج تحقیقات؛ ملاک تصمیم‌گیری در این باره خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟