Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ثبت ۱۲۴۱ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا که بالاترین تعداد فوتی‌های روزانه در کل دوره اپیدمی در روسیه است، شمار قربانیان این عفونت به ۲۵۴ هزار نفر رسید و تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر هم در روسیه به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز (شنبه) گزارش داد، طی شبانه روز گذشته 39 هزار و 256 مورد ابتلای جدید به کووید-19 در این کشور شناسایی شد و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه به 9 میلیون و 31 هزار و 581 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین موارد آلودگی جدید، به ترتیب 4 هزار و 158 مورد در شهر مسکو، 3 هزار و 273 مورد آلودگی در شهر سن‌پترزبورگ و 2 هزار و 891 مورد نیز در منطقه مسکو شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی، یعنی کسانی که همچنان تحت درمان هستند، نیز در سراسر روسیه به بیش از یک میلیون بیمار رسیده است.

این ستاد همچنین اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این روسیه طی شبانه روز گذشته یک هزار و 241 نفر ثبت شده که رکورد جدیدی در موارد فوت روزانه بیماران در کل دوره شیوع اپیدمی است. در مجموع تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 254 هزار و 167 نفر افزایش یافته است.

بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو- 97 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 70 مورد و در منطقه مسکو نیز 53موردگزارش شده است.

البته در یک روز گذشته 33 هزار و 802 بیمار هم بعد از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و بدین ترتیب تعداد افراد درمان شده به 7 میلیون و 754 هزار و 764 نفر رسیده است. 

ثبت مجدد بیشترین تعداد ابتلای روزانه به کرونا در روسیهافزایش بی‌سابقه موارد مرگ بیماران کرونایی در روسیهابتلای بیش از 40 هزار نفر دیگر در روسیه به کرونا

امیدواری مقامات روسیه برای رسیدن به مصونیت جمعی 80 درصدی در این کشور

"تاتیانا گالیکووا" معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وضعیت گسترش اپیدمی ویروس کرونا در این کشور نسبتاً وخیم است. به گفته وی،  هرچند اجرای یک هفته بدون کار در سراسر روسیه که برای قطع شدن زنجیره چرخه بیماری اعمال شد، نتایجی را به همراه داشت، ولی آهنگ رشد ابتلای شهروندان تنها در 6 منطقه فدرال کاهش یافت و در 61 منطقه بیماری همچنان همراه با رشد است.  

معاون نخست وزیر روسیه یادآور شد که طبق ارزیابی وزارت بهداشت، در حال حاضر سطح مصونیت جمعی در این کشور حدود 49 درصد است و حدود 63 میلیون نفر نوبت نخست واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند. این مقام روس افزود: «مسئولان امیدوارند که با افزایش آهنگ واکسیناسیون، بتوان در ماه ژوئن سال 2022 (اوایل تابستان سال آینده) به مصونیت جمعی 80 درصدی در روسیه دست یافت.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه کرونا در روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب