Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع استرالیا امروز (شنبه) گفت، چنانچه واشنگتن برای دفاع از تایوان اقدامی انجام دهد، نپیوستن استرالیا به ایالات متحده «غیرقابل تصور» خواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود چنانچه تایوان مورد حمله قرار گیرد و چین بخواهد از زور برای تغییر وضعیت کنونی تایوان استفاده کند، ایالات متحده و متحدانش دست به اقدامی می‌زنند اما مشخص نکرد چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن، پیتر داتِن، وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه با روزنامه آسترلین گفت: غیرقابل تصور است که اگر ایالات متحده انتخاب کند که اقدامی انجام دهد، ما از آمریکا در اجرای آن اقدام حمایت نکنیم. و باز هم، من فکر می‌کنم ما باید در این مورد بسیار صریح و صادق باشیم، به همه حقایق و شرایط بدون تعهد قبلی نگاه کنیم و شاید شرایطی وجود داشته باشد که ما آن گزینه را انتخاب نکنیم، (اما) من نمی‌توانم آن شرایط را تصور کنم.

ارتش چین سه‌شنبه گذشته از گشت‌زنی آماده‌باش رزمی در تنگه تایوان خبر داد و این اقدام به دنبال محکوم شدن سفر هیاتی از کنگره آمریکا به تایوان از سوی وزیر دفاع چین صورت گرفت.

در همین حال وزیر دفاع استرالیا گفت: چین در مورد قصد خود برای رفتن به تایوان بسیار واضح بوده است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که سطح بالایی از آمادگی وجود دارد، حس بازدارندگی بیشتری در ما وجود دارد و به نظر من اینگونه است که ما کشورمان را در موقعیت استحکام و قدرت قرار می‌دهیم.

چین توسل به قوه قهریه برای به کنترل درآوردن تایوان را رد نکرده است اما این فرضیه که جنگ قریب‌الوقوع است، رد می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استرالیا چین تایوان آمریکا وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان