Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:38:38 GMT

مراحل تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۳۹۳۹

مراحل تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک

در مراحل تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک، مهندس نقشه بردار پس از مراجعه به ملک ابتدا اقدام به تهیه نقشه UTM ملک می نماید. - اخبار بازار -

پس از در دست داشتن نقشه UTM و سند مادر ملک و مشخصات پلاک های ثبتی مجاور و نقشه هوایی، اقدام به تطبیق مستندات موجود در مدارک ذکر شده می کند و جانمایی دقیق پلاک ثبتی بر روی نقشه هوایی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چنانچه گذرتان به اداره ثبت اسناد و املاک جهت انجام امور ثبتی ملک یا امور قضایی مربوط به انحصار وراثت خورده باشد، احتمالاً با درخواست تسلیم نقشه هوایی  پلاک ثبتی مواجه شده اید. در واقع اگر شماره پلاک ثبتی ملک یا املاک تحت بررسی را در دست نداشته باشید، به درخواست اداره ثبت، می بایست برای تعیین مشخصات و پلاک ثبتی ملک اقدام نمایید.

مراحل تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک، موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت؛ چراکه جانمایی پلاک ثبتیاز جمله پروژه های پر تقاضای کارفرمایان گرامی می باشد و یکی از مدارکی که بسیار دقیق بوده و برای دادگاه ها یا ادارات قابل تأیید می باشد، نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک است.

مراحل تهیه نقشه هوایی

هنگامی که تصمیم به جانمایی و تعیین موقعیت دقیق املاک گرفته می شود، یکی از دقیق ترین و معتبرترین ابزارهایی که می تواند به انجام این کار کمک کند، نقشه هوایی است.

ارجاع کار به مهندس متخصص و مجاز جهت تهیه مدارک مورد نیاز

اولین مرحله از مراحل تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک، ارجاع کار به یک مهندس نقشه بردار است که مهر نظام مهندسی یا مجوز کارشناس رسمی دادگستری در رشته نقشه برداری را داشته باشد. مهندس نقشه بردار بسته به وضعیت و شرایط موجود، اقدام به تهیه نقشه UTM ملک و نقشه هوایی ملک می نماید.

برای جانمایی ملک به هر دو این نقشه ها نیاز است. نقشه های UTM عموماً در مقیاس 500/1تهیه می شوند و لازم است موقعیت ملک در این نقشه ها بر روی نقشه های هوایی که عموماً در مقیاس 2000/1یا بالاتر تهیه می شوند، جانمایی گردد.

در واقع نقشه UTM ملک، نقشه ای است که در آن تنها مشخصات چهارگوشه ملک ثبت و درج می شود؛ اما در نقشه هوایی موقعیت ملک در بین سایر املاک، همسایگی ها و معابر و خیابان های مجاور مشخص و جانمایی می شود.

 

روش های تهیه نقشه هوایی

در رابطه با تهیه نقشه هوایی می توان گفت که به طور کلی این نقشه از دو طریق قابل تهیه می باشد.

روش اول استفاده از تصاویر ماهواره ای روش دوم تهیه نقشه هوایی با استفاده از هواپیماها یا هلی کوپترهای مخصوص نقشه برداری

در رابطه با تهیه نقشه هوایی از تصاویر ماهواره ای باید عنوان کنیم که این کار را می توان با استفاده از تصاویری که ماهواره های سنجش از دور اخذ می کنند و خرید این تصاویر از سازمان های مربوطه انجام داد. همچنین برخی وب‌سایت های معتبر نظیر  گوگل مپس (Google Maps)  نقشه های هوایی مناطق مختلف کره زمین را که از طریق تصاویر ماهواره ای تولید می شوند، با دقت مطلوبی ارائه می دهند.

جانمایی ملک بر روی نقشه هوایی

در مراحل تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک:

 مهندس نقشه بردار پس از مراجعه به ملک ابتدا اقدام به تهیه نقشه UTM ملک می نماید. در گام بعدی می بایست سند مادر ملک در دسترس باشد تا مطابقت ها و بررسی های لازم برای تعیین دقیق حد و حدود ملک و تشخیص مغایرت ها و ... صورت پذیرد.سپس لازم است اطلاعات مجموعه پلاک های ثبتی منطقه ای که ملک در آن واقع شده است، در دسترس قرار داده شود.در گام آخر نقشه هوایی ملک تهیه می شود.

 همانطور که پیشتر عنوان شد، این نقشه یا از طریق وب‌سایت هایی نظیر گوگل مپس که با استفاده از تصاویر ماهواره ای، نقشه های هوایی مناطق مختلف زمین را ارائه می کنند، قابل تهیه می باشد و یا در صورتی که نقشه هوایی منطقه مورد نظر در سازمان جغرافیایی کشور موجود باشد، از طریق خرید این نقشه ها، نقشه هوایی منطقه ملک مورد نظر را استخراج نمود.

در صورتی که نقشه قابل استناد و قابل قبولی از وضع فعلی منطقه موجود نباشد، نیز می بایست با برنامه ریزی برای اخذ مجوز پرواز هلی کوپتر یا هواپیمای نقشه برداری، نسبت به تهیه نقشه هوایی به روشی دقیق، اصولی و استاندارد، اقدام نمود.

پس از در دست داشتن نقشه UTM و سند مادر ملک و مشخصات پلاک های ثبتی مجاور و نقشه هوایی، اقدام به تطبیق مستندات موجود در مدارک ذکر شده می کند و جانمایی دقیق پلاک ثبتی بر روی نقشه هوایی انجام می گیرد.

در نقشه هوایی پلاک ثبتی، حدود و مرزهای ملک مشخص می شود و می تواند در اخذ سند ملک یا تأییدیه های دادگاه و سایر مراجع رسمی مؤثر واقع شود.

جانمایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه هوایی با مپ اسکیل

جانمایی پلاک ثبتی در مپ اسکیل توسط مهندسان نقشه بردار و کارشناسان رسمی دادگستری مجرب و متخصص در حوزه نقشه برداری صورت می پذیرد.

به منظور تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی، مهندسان و متخصصان فعال در مپ اسکیل با در دست داشتن آرشیو کاملی از تصاویر و نقشه های هوایی ماهواره ای معتبر و دقیق، نقشه های کامل و جامعی از ملک متقاضیان گرامی را ارائه خواهند کرد.

استفاده از نرم افزارهای به روز و نوین در زمینه تهیه نقشه هوایی با دقت مطلوب، از دیگر مشخصات نقشه های تولید شده توسط تیم حرفه ای و متعهد مپ اسکیل می باشد.

برای تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی ملک خود می توانید به وب‌سایت مپ اسکیل به آدرس  www.mapscale.ir  مراجعه یا با شماره های 02128423013 و 09120448336 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره کامل توسط مشاوران مپ اسکیل قبل از انجام پروژه با کارفرمایان گرامی جهت توجیه کامل مراحل اجرایی کار انجام می پذیرد و سپس با دریافت مدارک و مشخصات ملک مورد نظر، اقدامات قانونی، اصولی و مهندسی لازم برای تهیه نقشه هوایی و جانمایی پلاک ثبتی صورت می پذیرد.

 

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصاویر ماهواره ای مهندس نقشه بردار نقشه های هوایی تهیه نقشه نقشه برداری بر روی نقشه نقشه UTM ملک نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال توسط هلدینگ خلیج فارس و شرکت های وابسته به آن خریداری شد، عبدالعلی علی عسکری مدیرعامل این هلدینگ خبر از تغییر نام باشگاه استقلال به باشگاه استقلال ایران داد.

در همین رابطه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه هیات دولت و در واکنش به تغییر نام باشگاه استقلال گفت: هر باشگاهی که قصد تغییر نام دارد باید مراحل قانونی خود را طی کند و تا زمانی که مراحل طی نشود تغییر نامی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 6094015

دیگر خبرها

  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • مراحل پخت یک گاو ۲۰۰ کیلوگرمی در تنور به سبک آشپز مشهور پاکستانی (فیلم)
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو