Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: چند نرخی شدن برای صادرات، تولید و تجارت مسئله بسیار چالش‌برانگیز است که هرچه زودتر دولت باید شرایط تک‌نرخی را ایجاد کند، زیرا در ارتباط با مسئله چند نرخی ممکن است سوءاستفاده‌های کلان و رانت‌های کلان جابه‌جا شود که به نفع اقتصاد کشور نیست.

جمشید نفر در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت صادرات به کشورهای هدف، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط کلی کشور بهترین حالت، مبادلات با کشورهای همسایه است و با توجه به اینکه ایران جزء کشورهایی محسوب می‌شود که دارای همسایه‌های بسیار زیادی در شرق، غرب، جنوب و شمال است می‌تواند راه‌حلی مناسبی برای مبادلات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران: برای اینکه بتوانیم تجارت را با کشورهای هدف افزایش دهیم نیاز به موافقت‌نامه‌های ترجیحی و آزاد است تا با کشورهای همسایه مبادلات داشته باشیم.

وی افزود: اخیراً هیئت پاکستانی برای اجرای توافقات اقتصادی به تهران آمد تا با ایران موافقت‌هایی درزمینه ردوبدل کردن کالا و خدمات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام دهد که این موضوع بسیار خوب و مثبت است.

نفر بیان کرد: باید بتوانیم از مزیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد با سرمایه‌گذارانی که در کشورهای اطراف ما هستند به‌صورت مشترک سرمایه‌گذاری کنیم و با توجه به نرخ ارز، کارگران و انرژی ارزان ما می‌تواند ظرفیت مناسبی برای تجارت با کشورهای همسایه باشد.

وی اظهار کرد: مسئله دیگر که باید به آن توجه داشته باشیم زیرساخت‌های صادراتی است و در ارتباط با زیرساخت‌های صادراتی به جهت اینکه تا سال ۹۷ اقتصاد نفت محور را داشتیم و بعد از تحریم‌های سنگین به فکر صادرات کالاهای دیگر و به رفع نیازهای ارزی از محل صادرات کالاهای غیرنفتی افتادیم  همچنین متوجه شدیم که زیرساخت‌های ما برای صادرات چه به جهت لجستیک و چه به جهت پایانه‌های صادراتی بسیار ضعیف است و باید حمایت انجام شود.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران: در رابطه با صادرات نوعی رقابت منفی صادرکنندگان با یکدیگر در ارتباط با کشورهای هدف صادراتی صورت می‌گیرد که باید از طریق شرکت‌های مدیریت صادرات در این خصوص پیگیری اتفاق بیفتاد.


نفر در ارتباط با تضمین سرمایه صادرکنندگان، گفت: صندوق ضمانت صادرات باید قراردادهایی را با خریداران کالای صادراتی انجام دهد تا صادرکنندگان با خیال راحت بتوانند صادرات خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز از محل صندوق ذخیره ارزی و یا صندوق توسعه ملی وام‌های زیادی به فعالان اقتصادی داده‌شده که با توجه به افزایش نرخ ارز کسانی که وام‌گیرنده بودند نتوانستند تعهدات خود را انجام دهند و  ظرفیت خوبی از اقتصاد کشور درجایی حبس شده است که راه‌حل این موضوع از طریق تصمیمات خوبی است که گرفته‌شده و امیدواریم هر چه زودتر اتفاق بیفتد، صندوق توسعه ملی قرار است به خریداران خارجی کالاهای ایرانی خط اعتباری بدهد تا صادرکنندگان بتوانند به‌محض صادرات به سرمایه خود برسند تا به‌طور سریع‌تر بتوانند این سرمایه را در چرخه کار تولیدی خود قرار دهند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: چند نرخی شدن برای صادرات، تولید و تجارت مسئله بسیار چالش‌برانگیز است که هرچه زودتر دولت باید شرایط تک‌نرخی را ایجاد کند، زیرا در ارتباط با مسئله چند نرخی ممکن است سوءاستفاده‌های کلان و رانت‌های کلان جابه‌جا شود که به نفع اقتصاد کشور نیست.

 

بیشتر بخوانید: جزئیات توافقنامه نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی صادرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران چند نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر شالبافیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد و با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و ٢ هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو مأموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

وی معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان مأموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این مأموریت محتواهای مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در ورودی سالن‌های نمایشگاه استندهایی همراه با کیو آر کد به ٨ زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتواهای عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

وی حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشورها دومین مأموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای چهار میلیون دلار هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای مانند اکسپو می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 748573

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است