Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:22:36 GMT

اثرات روانی پیک ششم جبران‌ناپذیر خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۴۳۰۵

اثرات روانی پیک ششم جبران‌ناپذیر خواهد بود

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه هیچگونه ضمانت اجرایی برای جلوگیری از تردد کرونا مثبت‌ها وجود ندارد و آنان با گردش در شهر بسیاری از افراد را گرفتار این بیماری می‌کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در فرمانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه عادی‌انگاری بیماری کرونا اثرات خود را در آینده نزدیک به شکل خطرناکی نشان خواهد داد، اظهار کرد: بیماری کرونا هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل کرده و همه ابعاد زندگی را تحت‌شعاع قرار می‌دهد و در شرایط فعلی یک خطر بزرگ ما را تهدید می‌کند و آن غافلگیر شدن برای آغاز پیک ششم در استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه هر پیک جدید کرونا در کشور سهمیگن‌تر از پیک قبلی بود، تصریح کرد: ولی تعداد بستری بیماران کرونایی در پیک چهارم بسیار بهتر از پیک پنجم بود که این موضوع نیاز به بررسی دارد. البته به‌خاطر واکسیناسیون مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا و بستری آنان در استان زنجان کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که در صورت تداوم اختصاص تخت به این بیماران، سایر خدمات درمانی دچار مشکل خواهد شد و سلامت مردم به خطر خواهد افتاد، افزود: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نیازمند همکاری مردم هستیم، زیرا بدون همکاری آنان این امر امکان‌پذیر نیست؛ گفتنی است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مستلزم همکاری شهروندان است که متاسفانه وضعیت این روزها اصلا قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه روند کاهشی بیماری کرونا در استان به صورت قطره‌ چکانی است، گفت: غافلگیری شیوع موج ششم بیماری کرونا در زمانی که به سمت عادی شدن زندگی و کسب‌وکارها پیش می‌رویم، بسیار ناگوار خواهد بود؛ چراکه این غافلگیری اثرات روانی ۲۰ ماه گذشته را تشدید کرده و جبران‌ناپذیر خواهد بود.

قزلباش با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی اصلی‌ترین هدف، جلوگیری از شیوع موج ششم بیماری کرونا است، اظهار کرد: در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نگرانی جدی وجود دارد و اکنون نقاهت‌گاه‌ها یک پشتوانه قوی هستند که همچنان باید در حال فعالیت باشند و تیم‌های نظارتی که متاسفانه از هم پاشیده، باید به صورت جدی فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی در رابطه با ناقلان بدون علامت کرونا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: متاسفانه ویروس کرونا در شهر در حال گردش بوده و ناقلان بدون علامت و افراد دارای پی‌سی‌آر مثبت کرونا در شهر، بدون هیچ ضمانت اجرایی جولان می‌دهند و بسیاری از افراد را درگیر می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کرونا در ایران پیک پنجم کرونا بیماری کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد