Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری ۵۱۰۰ هکتار از اراضی تربت جام زیر کشت زعفران است که تاکنون ۸۵ درصد زعفران تولید شده برداشت شده است.

او افزود: امسال سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با ۱۵۰ هکتار کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۱۰۰ هکتار رسیده است و ۲۲ تن زعفران در سال گذشته برداشت شده است، زمان برداشت محصول زعفران در تربت جام از ابتدای آبان آغاز و تا اول آذر ماه است و در مجموع پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ تن زعفران از اراضی قابل کشت برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: میزان برداشت زعفران طی سال زراعی جاری در هر هکتار ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوگرم است و تاکنون ۸۵ درصد محصول پیش‌بینی شده از اراضی قابل کشت برداشت شده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

عرفانی بیان کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبه‌رو شده و به همین خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفران کاران صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: به ازای هر هکتار کشت زعفران ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در این منطقه مشغول کار هستند و ۹۸ درصد زعفران تولید شده به شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام//س. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت زعفران اراضی کشاورزی آبیاری نوین کشت زعفران تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت