Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۷۲۱ کودک بی‌سرپرست بهزیستی که در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شدند، توسط خانواده‌های نیکوکار به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

مدیر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بابیان این آمار گفت: استان تهران با ۱۴۹ حکم قطعی فرزندخواندگی و استان خراسان رضوی با ۱۲۳ حکم قطعی رکورددار فرزندخواندگی در شش‌ماهه نخست امسال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید تصور کنید فقط خانواده‌هایی سراغ کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه‌ها می‌روند که بچه‌دار نمی‌شوند، اما آمارها نشان می‌دهد بسیاری از خانواده‌ها باوجود داشتن فرزند برای اجر معنوی و با این اعتقاد که هر کودکی حق داشتن خانواده و پدر و مادر دارد به سنت زیبای فرزندخواندگی روی می‌آورند و همین امسال حکم قطعی فرزندخواندگی برای ده ها خانواده‌ای که صاحب یک یا چند فرزند هستند صادرشده است.

*فرزندخواندگی هزاران کودک بی‌سرپرست در چند سال

در سال ۱۳۹۲ تغییراتی در قانون فرزندخواندگی اعمال شد و در همان سال لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست هم تصویب شد. اصلاح قانون فرزندخواندگی و این لایحه اتفاق مبارکی بود که منجر به تغییرات مثبتی درروند فرزندخواندگی شد. از آن زمان به بعد بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شد و فرزندخواندگی کودکان بی‌سرپرست رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. طوری که بابایی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا شش‌ماهه سال ۱۴۰۰ حکم قطعی فرزندخواندگی، تنها برای بیش از ۱۵۰۰ کودک دارای معلولیت و بیماری خاص صادرشده است. این آمار فرزندخواندگی کودکان خاص است و تعداد فرزندخواندگی کودکان سالم چند برابر این آمار است.

*دختران مجردی که مادر شدند

بعد از اصلاح قانون فرزندخواندگی و برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها بود که امکان مادر شدن برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال هم فراهم شد. مدیر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: در چند ماه گذشته ۱۱ دختر مجرد بالای ۳۰ سال صاحب فرزندخوانده شدند.

وی ادامه داد: این مجوز از سال ۹۲ طبق ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست به دختران مجرد بالای ۳۰ سال و بانوان بدون شوهر داده‌شده است.

بابایی درباره ازدواج دختران مجرد بالای ۳۰ سال پس از اخذ فرزندخوانده گفت: در صورت ازدواج دختران بالای ۳۰ سال باید همسر آن‌ها به بهزیستی معرفی شود و وی نیز روند صلاحیتش بررسی می‌شود تا در صورت تأیید و داشتن صلاحیت، فرزند مجدد به هردوی آن‌ها واگذار شود.

 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان خراسان رضوی فرزندخواندگی استان تهران کودکان و نوجوانان مجرد بالای ۳۰ سال دختران مجرد بی سرپرست حکم قطعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در این پیام آورده است: خبر درگذشت حاجیه خانم روبخیر برزیده مادر شهیدان والامقام عبدالرحیم و عبدالکریم دزفولی از شهدای دفاع مقدس، موجب تاثر و تالم گردید.
وی افزود: این بانوی مقاوم و ایثارگر در راه دفاع از میهن اسلامی از عزیزترین سرمایه‌های خویش گذشت و فرزندان خود را در مسیر پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای الهی هدیه نمود و امروز پس از سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر این رنج جانکاه به فرزندان شهیدش پیوست.

استاندار خوزستان ادامه داد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شریف استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • آتش در خانواده نیکا شاکرمی
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده