Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- سخنگوی طالبان اعلام کرد سه تن از عاملان انفجار تروریستی روز گذشته در نماز جمعه در استان ننگرهار بازداشت شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا،ذبیح  الله مجاهد روز شنبه در توئیتی نوشت عاملان این حمله انتحاری در مسجد منطقه تریلی شهرستان اسپین غر ولایت ننگرهار به جزای اعمال خود خواهد رسید.
وی توضیح نداد که این حمله  کار چه افراد و یا گروهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقوع انفجار در مسجدی در ولایت ننگرهار افغانستان در روز جمعه 21 آبان دستکم سه کشته و 15 زخمی برجای گذاشت.
به گفته طالبان این انفجار در حین برگزاری نماز جمعه در داخل مسجد روستای «تریلی» ولسوالی «اسپین‌ غر» روی داده است.
برخی رسانه‌های افغانستان می‌گوید که انفجار بر اثر مواده منفجره جاسازی در این مسجد بوده است.
داعش پیش از این و پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان چهار بار مساجدی در کابل، پایتخت و قندهار و قندوز را هدف داد.

بلینکن: قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان خواهد بود
 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از امضای دو توافق با همتای قطری خود خبر داد و اعلام کرد در اولین توافق، قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان خواهد بود.
بلینکن روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری مشترک  با "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر خارجه قطر در واشنگتن افزود که  امروز ما دو توافق جدید امضا می کنیم. اولین توافق، قطر را به عنوان حافظ منافع آمریکا در افغانستان خواهد کرد.
بلینکن اضافه کرد که قطر در سفارت خود در افغانستان یک بخش آمریکا ایجاد خواهد کرد تا خدمات کنسولی ارائه دهد و همچنین بر وضعیت تاسیسات دیپلماتیک آمریکا  در افغانستان نظارت کند.
وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که دومین توافق همکاری ما با قطر برای تسهیل سفر افغانها با روادید ویژه مهاجرتی را تسهیل خواهد کرد.
بلینکن ادامه داد که  قطر یک بازیگر مهم در منطقه برای تامین ثبات است و در یک دهه گذشته این کشور بیش از 1.3 میلیارد دلار به فلسطینی ها در غزه کمک کرده است.
وی اضافه کرد که آمریکا و قطر دارای روابط مشترک در زمینه های امنیت منافع اقتصادی، چالش های منطقه ای و روند رو به رشد ارتباطات مردمی هستند.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که که مساله افغانستان در چند ماه گذشته ، همکاری آمریکا و قطر را افزایش داده است و  از 124 هزار نفر تخلیه شده از افغانستان تقریبا نیمی از آنها از طریق قطر جابجا شدند.
بلینکن گفت که از آن زمان تاکنون قطر 15 پرواز به افغانستان انجام داده که به وسیله آنها صدها نفر از این کشور خارج شده اند.
پیش از اظهارات بلینکن، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده و قطر جمعه توافقی را با هم امضا می‌کنند تا دوحه  نمایندگی منافع دیپلماتیک آمریکا در افغانستان را به عهده بگیرد.
این توافق بدین منظور است که به سهولت هر رابطه رسمی بین واشنگتن و دولت طالبان در افغانستان کمک کند.بر اساس این توافق که در 31 دسامبر به اجرا در می‌آید، قطر کارکنان مطمئن سفارت خود در افغانستان را به نمایندگی امور دیپلماتیک ایالات متحده اختصاص خواهد داد و می تواند به دقت با دولت آمریکا و سفارت این کشور در دوحه هماهنگ شود.
این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که طالبان افغانستان را در ماه اوت تحت کنترل خود درآورد. در حالی که نیروهای تحت رهبری ایالات متحده پس از بیست سال درگیری عقب‌نشینی کردند، آمریکا و کشورهای غربی به دنبال راه‌های مناسب برای تعامل با طالبان هستند.

تشدید اقدامات سرکوبگرانه کشورهای اروپایی علیه مهاجران افغان
اقدامات سرکوبگرانه کشورهای اروپایی علیه مهاجران و پناهجویان طی هفته های اخیر تشدید شده است.
به گزارش «گاردین»، برای تعداد بی شماری از پناهندگان از افغانستان و دیگر مناطق بحرانی، این کابوس در حال حاضر وجود دارد و عواقبش گاهی کُشنده است.
مقام های لهستانی از ماه آگوست بیش از 15 هزار تلاش برای عبور از مرز‌های اتحادیه اروپا را گزارش کرده اند که در هفته‌های اخیر به بیش از 500 نفر در روز رسیده است.
مهاجرت بی رویه، رویکرد‌های سیاسی یا غیرقانونی، چالشی بزرگتر برای دولت‌های حاشیه اروپا، از جمله انگلیس ایجاد می‌کند اما تلاش سیاستمداران برای مقابله با این بحران اغلب آشفته، غیر مسئولانه و غیرقانونی به نظر می‌رسد و در کشور‌های اروپایی همدردی با پناهندگان بسیار ناچیز است.
یونان، ایتالیا و ترکیه در ماه‌های اخیر بار‌ها متهم به ممانعات خشونت آمیز از ورود مهاجران شده اند این در حالی است که این 3 کشور با ممانعت از ورود متقاضیان، در حالی که هیچ فرقی بین پناهجویان قائل نشده اند، قانون را نقض کرده اند؛ البته هر 3 کشور این اتهامات را رد می‌کنند.
سازمان بین المللی مهاجرت تخمین می‌زند که در ماه‌های اخیر هفته‌ای 30 هزار پناهجو از افغانستان فرار کرده اند.
بسیاری از این افرادی که سعی می‌کنند به ترکیه وارد شوند، می‌گویند توسط مرزبانان مورد ضرب و شتم یا سوء استفاده قرار گرفته اند.
فرانسه، یونان، ایتالیا و اسپانیا برای مقابله با افزایش مهاجران از لیبی، اریتره، ساحل و صحرای آفریقا به سمت شمال می‌کوشند؛ این به نوبه خود سرآغاز یک بحران مرتبط دیگر است؛ تعداد بی سابقه‌ای برای ورود به انگلیس تلاش می‌کنند و در این راه جان خود را شدیدا به خطر می‌اندازند.
رویکرد وحشیانه‌ای که پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس در لایحه مرز‌های جدید خود اتخاذ کرده است سطوح مختلف خصومت، بی تفاوتی، بی کفایتی را شبیه به برخی از همتایان اتحادیه اروپا نسبت به مهاجران نشان می‌دهد.
وکلای برجسته مهاجرتی می گویند که برنامه‌های پاتل حداقل از 10 طریق قوانین بین المللی و داخلی انگلیس را نقض می‌کند.
در میانه فلاکت فزاینده در اطراف مرز‌های اروپا، فقدان همکاری بین دولت‌هایی که برای غلبه بر یک مشکل مشترک، تلاش می‌کنند خودنمایی می‌کند.

پوتین: غربی‌ها مسئول بحران مهاجران افغانستان هستند
رئیس جمهور روسیه گفت که بحران مهاجرت در غرب توسط خود غربی‌ها و جنگ در خاورمیانه از جمله افغانستان و عراق ایجاد شد.
 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اظهار اینکه کشورهای غربی خود بحران مهاجرت را ایجاد کرده‌اند، از حمله ناتو به افغانستان و عراق نام برد.
پوتین به تلویزیون «روسیه 1» گفت: مهم است که به یاد داشته باشید بحران مهاجرت از کجا آمده است. دلایلی نظامی و اقتصادی وجود دارد که این بحران توسط خود کشورهای غربی از جمله کشورهای اروپایی ایجاد شده است.
رئیس جمهور روسیه در توضیح عوامل نظامی این بحران افزود: چون آن‌ها در جنگ عراق شرکت کردند و الان کردهای زیادی از عراق آنجا هستند. غربی‌ها 20 سال در افغانستان جنگیدند و اکنون تعداد افغان‌ها در آنجا بیشتر و بیشتر شده است.
پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که کشورهای غربی از تجربه 20 سال گذشته در لیبی و سوریه هیچ درس عبرتی نگرفته‌اند و مواضع غیرواقع‌بینانه و عجولانه‌ای در برخورد با وضعیت کنونی در افغانستان اتخاذ کرده‌اند.
همچنین «گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو بر لزوم تلاش مشترک جامعه جهانی برای حل مشکلات انسانی، اجتماعی و اقتصادی افغانستان، جلوگیری از سیل مهاجرت افغان‌ها و همچنین عدم انداختن این مسئولیت بر دوش یکدیگر تأکید کرده بود.

طالبان خواستار بازگشت خلبانان به افغانستان شد
طالبان پس از انتشار اخباری مبنی بر خروج خلبانان افغان از تاجیکستان به امارات، با اعلام تضمین امنیت جان آنان از آن‌ها خواست تا به کشور خود بازگردند.
 ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در نشست خبری پنجشنبه شب خود از خلبانان و دیگر کادر پروازی افغانستان خواست که به کشورشان بازگردند و در آنجا به کار و خدمت خود مشغول شوند.
وی افزود: پیام من این است که برای آن‌ها هیچ مشکل امنیتی در افغانستان وجود ندارد، عفو عمومی صورت گرفته است و آن‌ها می‌توانند به کشور خود بیایند و در هربخشی که پیش از این بودند، کار و خدمت کنند./برنا

تاکید بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان در نشست «دهلی نو»
در نشست دبیران امنیت ملی 7 کشور در «دهلی نو»، بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه نیروهای قومی سیاسی تاکید شد.
 «چاری امانوف» معاون نخست وزیر در امور امنیتی، نظامی و حقوقی، و دبیر شورای امنیت دولتی ترکمنستان در نشست بین المللی با موضوع افغانستان در «دهلی نو» شرکت کرد.
در این نشست، دبیران شورای امنیت روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز شرکت داشتند و در پایان بیانیه مشترکی را تصویب کردند.
 به گفته وزارت خارجه هند، شرکت کنندگان در این رایزنی‌ها بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه نیروهای قومی سیاسی تاکید کردند.
همچنین به نقش مهم سازمان ملل اشاره شد که حضور مستمر آن در کشور باید حفظ شود.
علاوه بر این، شرکت کنندگان نسبت به وخامت اوضاع اجتماعی-اقتصادی و بشردوستانه در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم افغانستان شدند.
شرکت کنندگان تصریح کردند که خاک افغانستان نباید برای پناه دادن و آموزش تروریست‌ها و همچنین تامین مالی اقدامات تروریستی استفاده شود و بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در تمام ابعاد آن تاکید کردند.
خاطر نشان می‌شود که این نشست در آستانه نشست «تروئیکای بزرگ» درباره افغانستان متشکل از روسیه، چین، پاکستان و ایالات متحده آمریکا که به میزبانی «اسلام آباد» با حضور هیئت طالبان برگزار می‌شود، صورت گرفت.

میلیون‌ها افغانستانی در معرض خطر گرسنگی و خشکسالی
خشکسالی، فروپاشی اقتصادی و لغو کمک‌های بشر‌دوستانه بدترین بحران انسانی جهان را در افغانستان ایجاد می‌کند.
 پیش بینی می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان در زمستان امسال با گرسنگی شدید روبرو شوند، چرا که خشکسالی و اقتصاد در حال فروپاشی این کشور باعث ایجاد یک بحران در حال گسترش شده است.
به گزارش «اسکای نیوز»، سازمان‌های بشردوستانه گفته‌اند که تعلیق کمک‌ها به هدر رفتن بذر‌ها در انبار‌ها کمک می‌کند و این در حالی است که مردم افغانستان از گرسنگی می‌میرند.
سازمان ملل نگران است که این بحران بدون اقدام شدید بدتر شود، زیرا الگو‌های آب و هوا نشان می‌دهند که احتمال خشکسالی بیشتر در مناطق اصلی تولید گندم در افغانستان در زمستان امسال وجود دارد.
اکنون 10 درصد مردم افغانستان به کمک فوری غذایی نیاز دارند؛ شمال شرقی این کشور بیش از دیگر مناطق تحت تاثیر این موضوع قرار دارد.
این رقم در ماه گذشته به 17 درصد رسید که ناشی از نرخ‌های بالا در استان‌های غربی افغانستان بود؛ و پیش بینی می‌شود که در بهار آینده این نرخ در سراسر افغانستان به 21 درصد برسد.
این بحران هم ناشی از عوامل بلندمدت اقلیمی و هم تحولات سیاسی اخیر در این کشور است.
همچنین خشکسالی مناطق وسیعی از افغانستان را در آغاز سال تحت تاثیر قرار داد و نتیجه آن کاهش برداشت گندم شد که تقریباً 60 درصد کالری دریافتی افغانستانی‌ها را تشکیل می‌دهد.
خشکسالی ناشی از یک رویداد آب و هوایی است، که در آن سرد شدن هوا بر فراز اقیانوس آرام به شرایط خشک در بخش‌هایی از آسیای مرکزی منجر می‌شود و به طور متوسط چند بار در دهه رخ می‌دهد.
همه مناطق به جز شمال شرق افغانستان بارندگی کمتر از حد متوسط را ثبت کردند، به طوری که برخی از مناطق در زمستان بیش از 140 میلی متر کمتر از حد معمول بارندگی داشتند.
خشکسالی تقریبا تمام افغانستان را به جز شمال شرق این کشور تحت تاثیر قرار داده است.

طالبان: دادگاه صحرایی و عملیات خودسرانه ممنوع است
کمیسیون تصفیه طالبان در نشستی تاکید کرد که مجازات متهمین در دادگاه صحرایی و انجام عملیات خودسرانه توسط نیروهای آن‌ها ممنوع است.
 مسئولان کمیسیون تصفیه طالبان در نشستی اعلام کردند که دادگاه‌های صحرایی و عملیات خودسرانه توسط اعضای طالبان ممنوع است.
مسئولان این کمیسیون با تاکید بر رفتار خوب اعضای طالبان با مردم افغانستان افزودند که تاکنون ده‌‎ها نفر که مخالفت تصمیمات طالبان رفتار می‌کردند از صفوف آن‌ها اخراج شده‌اند.
«شیر محمد شریف» معاون کمیسیون تصفیه گفت که از نفوذ افراد فاصد در صفوف طالبان جلوگیری شده است و با کسانی که با عنوان طالبان مردم را آزار و اذیت می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.
«لطیف‌الله حکیمی» رئیس کمیسیون تصفیه نیز تصریح کرد افرادی که با گروه تروریستی داعش همکاری کرده‌اند مورد عفو قرار نخواهند گرفت.
وی همچنین به نیروهای طالبان تصریح کرد که هیچکس حق ندارد نظامیان و مقامات دولت سابق افغانستان را توهین و یا تحقیر کند.
هفته گذشته نیز طالبان اعلام کرد که برای رسیدگی به شکایات مردم افغانستان علیه مسئولان ارگان‌های امنیتی این کشور دادگاه نظامی تاسیس کرده است.
«انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان اظهارداشت که براساس فرمان «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان و برای «تنفیذ نظام شرعی، تعمیل احکام الهی و اصلاح اجتماعی» دادگاه نظامی تاسیس شده است.
وی درباره ترکیب این دادگاه گفته بود که «مولوی عبیدالله نظامی» رئیس این دادگاه، «مولوی سید آغا» و «مولوی زاهد آخندزاده» قضات این دادگاه هستند.
به گفته سمنگانی، «این دادگاه در روشنی احکام شرعی صلاحیت دارد شکایات، دعواها و عرایض علیه مسئولان و منسوبین ارگان‌های سه‌گانه امنیتی (وزارت‌های دفاع، کشور و ریاست اطلاعات) را شنیده، بررسی نموده و احکام شرعی صادر نماید، که پس از تائید محاکم سه‌گانه و رهبری امارت اسلامی افغانستان اجرایی می‌شود».
 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان افغانستان آمریکا ایران فراگیر در افغانستان آمریکا در افغانستان مردم افغانستان سخنگوی طالبان کمیسیون تصفیه کشورهای غربی ایالات متحده شده اند دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است