Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدعبدالله ارجایی روز شنبه در نشست شورای شهرداران افزود: برخی پرونده های حل نشده نیز در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که باید به صورت جدی بررسی و راهکاری برای حل آنها پیدا شود.

وی در خصوص بحث درآمدی مناطق شهرداری نیز گفت: در این بخش عملکرد مناطق با یکدیگر مقایسه نخواهد شد بلکه عغملکرد هر منطقه با خودش در ۱۰ ساله گذشته مقایسه و اعتبارسنجی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد اظهار کرد: پیش بینی بودجه سال آینده مناطق نیز بر همین مبنا خواهد بود، بودجه ۱۰ ساله گذشته بررسی و برای بودجه سال یازدهم آن منطقه برنامه ریزی می شود.

ارجایی اضافه کرد: مناطق در حوزه درآمد و هزینه به صورت ماهانه نسبت به میانگین عملکرد ۱۰ ساله گذشته ارزیابی خواهند شد و انتظار داریم که درآمد مناطق صعودی و هزینه ها نزولی باشد.

وی گفت: شهرداران مناطق در منابع نقدی، غیرنقدی و دولتی باید به دیون و سرمایه گذاری توجه بیشتری داشته باشند، در این حوزه منطقه محوری برای ما بسیار جدی است و محکم پای این مساله ایستاده ایم.

شهردار مشهد افزود: شهرداران اگر به اختیارات بیشتری نیاز دارند، به آنان داده خواهد شد اما در مقابل از آنها اقدام و کار درخور نیز خواهیم خواست.

ارجایی گفت: شهرداران مناطق برای استفاده از ظرفیت هایی که برای درآمدزایی در مناطق آنها وجود دارد از جمله جذب سرمایه گذار با بهره گیری از زمین های موجود برنامه ریزی کنند و ما نیز در این مسیر از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: شهرداران مناطق باید پیگیر رفع مشکل زمین های ارتش، انتقال زندان و غیره و رفع مشکلات سایر زمین های بزرگ مقیاس شهری باشند.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این نشست گفت: یکی از مولفه هایی که در پرداخت مصارف جاری و عمرانی مناطق شهرداری در نظر خواهیم گرفت، تحقق درآمدی خود مناطق خواهد بود، این امر انگیزه‌ای برای شهرداران مناطق در کسب درآمد است.

محمدرضا مومنی، افزود: در گذشته میزان طلب مناطق برای پرداخت درصدی از مصارف جاری و عمرانی در نظر گرفته می شد و بحث منابع، مصارف و پروژه‌های عمرانی در مناطق از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ادامه داد: قصد مقایسه اقدامات مناطق با یکدیگر را نداریم، بلکه براساس برنامه درآمدی ۱۰ سال گذشته، هر منطقه را به تفکیک و در سال ۱۴۰۰ به صورت منابع بررسی و انتظارات خود را از شهرداران در خصوص بحث درآمدی مطرح کردیم.

منابع آلبوم بودجه ١٤٠٠ شهرداری مشهد، ۱۸۴ هزار و ۸۶ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال و مصارف آلبوم بودجه این شهرداری در سال جاری ۱۷۹ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد طرح های عمرانی شهرداری مشهد مشهد طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد