Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@14:33:21 GMT

پیست شمشک از تعطیلی خارج می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۵۷۹۲

پیست شمشک از تعطیلی خارج می‌شود؟

پیست اسکی شمشک به عنوان یکی از تاثیرگذارترین پیست اسکی در قهرمان سازی ورزشکاران این رشته در آستانه حیاتی دوباره در پی سالها تعطیلی و خاموشی است.

به گزارش قدس آنلاین، در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران و در شهر زیبای شمشک - دربندسر هنوز دومین پیست اسکی بزرگ کشور یعنی پیست اسکی شمشک علی رغم سالها تعطیلی، خاموشی و بی توجهی همچنان استوار ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشک - دربندسر به عنوان قطب ورزش های زمستانی در استان تهران شناخته می شود. حضور ۱۴ نفر از ورزشکاران و قهرمانان این شهر در ادوار مختلف المپیک و سایر مسابقات بین المللی و جهانی حکایت از آن دارد که شمشک خاستگاه و مهد ورزش های زمستانی است اما آنچه به عنوان دغدغه و علامت سوالی بزرگ برای دوستداران این ورزش زمستانی به شمار می رود این است که چرا باید پیست تاریخی و شاهرگ حیاتی اسکی در این منطقه همچنان در تعطیلی مطلق به سر ببرد و علیرغم تلاش اهالی و علاقه مندان خبری از راه اندازی و یا حتی تلاش برای این کار دیده نشود؟

آغاز نامه نگاری های جدی برای حیات دوباره شمشک

با انتخاب حسین ساوه شمشکی المپین و ملی پوش اسکی به عنوان رئیس شورای شهر شمشک و دربندسر پیگیری ها برای بازگشایی این پیست بیش از پیش و با جدیت بیشتری از سر گرفته شده است.

شمشکی که یکی از اصلی ترین شعارهای انتخاباتی اش راه اندازی مجدد شمشک بود چندین نامه از مجرای شورای شهر شمشک دربندسر با مدیریت مجموعه های اسکی شمشک و دیزین در شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی داشته است.

این مکاتبات در مهر و آبان با محوریت معرفی گزینه یا گزینه های بهره بردار جدید پیست اسکی شمشک انجام شده است؛ جایی که با پیشنهاد جالب شورای شهر شمشک و دربندسر مواجه شده است.

«شهرداری شمشک - دربندسر» به عنوان گزینه و نهاد عمومی متقاضی واگذاری پیست اسکی شمشک از سوی شورای شهر این منطقه معرفی شده است، نهادی که با توجه به دولتی بودن می تواند از حیثی نگرانی ها از آینده واگذاری پیست به بخش خصوصی را برطرف کرده و از سوی دیگر توان و مقبولیت همکاری با مالکان اهالی شمشک دربندسر که حدود نیمی از پیست شمشک متعلق به آنهاست را داشته باشد.

شهرداری شمشک دربندسر با ترک تشریفات آمادگی قبول بهره برداری از پیست اسکی شمشک در فصل جاری را دارد. این اعلام آمادگی چه برای بهره برداری فصلی و چه برای واگذاری قطعی عنوان شده است.

نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که با توجه به اینکه در ادوار گذشته اغلب مشکل بین مالکان و شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی باعث شده بود که بهره بردار نتواند کاری از پیش ببرد، موافقت فعلی مالکان با بهره برداری گرینه معرفی شده یعنی شهرداری شمشک دربندسر این نوید را می دهد که سریال تکراری مشکلات به پایان برسد.

هنوز نامه نگاری های مدیریت مجموعه اسکی شمشک دیزین و شورای اسلامی شهر شمشک و دربندسر به نتیجه نهایی ختم نشده است ولی این واگذاری به بهره بردار جدید می تواند نقطه عطفی در تاریخ پیست اسکی شمشک باشد چرا که مدیریت باری به هر جهت دولتی قبلی و دست به دست شدن دائمی در شمشک فرصت های توسعه را از این پیست گرفته است.

این در حالی است که مقایسه نتیجه مدیریت طولانی مدت دو بخش مجزا در دو پیست دیزین و دربندسر نشان می دهد که وقتی کار پیست های اسکی کشور به علاقه مندان و آشنایان از لحاظ فنی و استاندارد و البته از دل اهالی این منطقه سپرده می شود تا چه اندازه در شرایط آن تغییر به وجود می آید.

مدیریت شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در پیست اسکی دیزین و مشکلات متعدد استاندارد سازی قطعات این پیست در یک طرف و مدیریت موفق پیست اسکی دربندسر در طی سالیان اخیر که به دست اهالی خود این منطقه اداره می شود از سوی دیگر نشان می دهد کدام راه برای مدیریت شمشک و بهره برداری جدید به نتیجه می رسد؟

مسیر قانونی واگذاری شمشک به بهره بردار جدید چیست؟

واگذاری شمشک هم می تواند به فرد حقیقی و هم می تواند به بخش دولتی به عنوان مثال شهرداری شمشک دربندسر باشد.

طبق قانون برای سپردن یک سازمان به بخش خصوصی حداقل موافقت وزرای اقتصاد و دارایی، دادگستری و در اینجا وزیر ورزش لازم است.

نامه نگاری های اولیه شورای شهر شمشک دربندسر و مکاتبات با وزیر ورزش و جوانان انجام شده است و در صورت موافقت مدیریت مجموعه های اسکی شمشک دربندسر ادامه مسیر هم می تواند با سرعتی قابل قبول طی شود، سرعتی که می تواند دوباره خون را به رگ های شمشک؛ قلب تپنده اسکی پایتخت برگرداند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پیست اسکی شمشک اسکی پیست اسکی شورای شهر شمشک پیست اسکی شمشک شهرداری شمشک شمشک دربندسر بهره برداری بهره بردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست