Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@16:58:57 GMT

ساده ترین درمان های خانگی نفخ شکم!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۶۱۱۷

ساده ترین درمان های خانگی نفخ شکم!

دل پیچه و دردهایی که به دلیل نفخ معده احساس می شود به دلایل مختلفی ایجاد می شود ، در جستجوی راه درمان نفخ شکم بدون دارو به نسخه های گیاهی خواهیم رسید.

به گزارش برنا؛ هیچکس از نفخ شکم لذت نمی برد چون دردناک است و موجب ناراحتی و حتی خجالت می شود ،نفخ خود باعث خیلی از بیماری ها می شود. از علل آن می توان به تغییرات سبک زندگی مثل تغییر در رژیم غذایی اشاره کرد اما اگر این نفخ شدید باشد علت پیچیده تری مثل رشد باکتری در روده کوچک مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکتری ها به روده کوچک می روند که به ور آمدن غذا پایان دهند که باعث نفخ شکم و برخی موارد شدید مثل اسهال ،یبوست ،کاهش وزن و کم خونی میشود. باکتری ها به دلایل مختلفی ایجاد میشود اگر دائما نفخ شکم دارید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

قبل از درمان نفخ شکم به علل آن می پردازیم اسید پایین شکم اسید پایین شکم به هضم غذا کمک می کند و به عنوان داروی ضدعفونی کننده از ورود باکتری ها به دل و روده جلوگیری می کند. میزان پایین اسید شکم به بروز نفخ شکم ختم می شود.   داروی ضد اسید معده ضداسید معده به درمان مشکلات قلبی کمک می کند اما توانایی بدن در هضم غذاها را ضعیف می کند استفاده دائمی از ضداسیدهای معده باعث رشد باکتری ها ی روده می شود   جراحی های گذشته جراحی در ناحیه شکم خطر ابتلاء به رشد باکتریها را بالا میبرد و مراحل جراحی آثاری را روی شکم برجای می گذارد که باعث مشکل در عملکرد طبیعی شکم میشود از این رو بروز نفخ معده طبیعی خواهد بود.   عبور کند مواد غذایی از روده برخی افراد دچار این بیماری می شوند به دلیل اینکه غذاها زمان بیشتری برای حرکت در مجرا می برند بنابراین باکتری فرصت تغذیه پیدا می کند که باعث نفخ و گاز در شکم می شود.   فاکتورهای محیطی گاهی اوقات غذاهانقش مهمی رادر نفخ شکم ایفا می کنند اگر به طور منظم گوشت مصرف می کنید که آنتی بیوتیک دارند مقدار اضافه باکتری ها در روده رشد می کند.

 

درمان گیاهی و طبیعی نفخ شکم و معده شاه بلوط هندی شاه بلوط هندی حاوی آنتی باکتری های طبیعی است که به آن ساپونین می گویند که تولید گاز در شکم را کاهش میدهد ،به جای شاه بلوط می توانید از مکمل هایی استفاده کنید .شاه بلوط خام حاوی سم است پس دقت کنید به صورت خام مصرف نشود.   زنجبیل زنجبیل خاصیت تسکین دردهای شکمی را دارد و همینطور توانایی آرام کردن فعالیت های رود وی وقتی از مجرای گوارش گاز خارج می شود را دارد ،با مقداری زنجبیل و لیمو تازه چای درست کنید و بنوشید تا نفخ شکم به سرعت کاهش یابد.   برگ نعنا نعنا در درمان نفخ شکم بسیار شگفت انگیز عمل میکند و خاصیت طبیعی در درمان دردهای ماهیچه ای دارد، با برگهای تازه نعنا چای درست کنید و بنوشید تا نفخ شکم درمان شود.   سیر سیر محرک هضم است و به بدن کمک می کند گاز را عبوردهد و سیستم گوارش را پاکسازی کند سیررا با جعفری تازه میل کنید تا دهان بوی بد نگیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سبک زندگی رژیم غذایی رشد پزشک متخصص مشکلات جراحی تغذیه گاز گوشت چای درمان نفخ شکم درمان خانگی دل درد باکتری ها نفخ شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آنها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جستجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

کد خبر 6090456

دیگر خبرها

  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲