Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی دولت تدبیر و امید در رابطه با اقدامات میدانی رییس جمهور و معاون اول در رسیدگی به مشکلات و معضلات کشور گفت: نماینده مردم یعنی حضور در میدان؛ بنابراین نمایندگان هم باید از این کار اقتباس کنند و مشکلات مردم را دریابند و در قانون گذاری طوری لحاظ کنند که مردم دچار مشکل نشوند.

«الهام امین زاده»، معاون حقوقی دولت تدبیر و امید، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با اقدامات میدانی رییس جمهور و معاون اول در رسیدگی به مشکلات و معضلات کشور اظهار کرد: آیت الله رییسی و کابینه دولت می خواهند در جریان قرار بگیرند و بدانند که چقدر مردم زیر بار فشارهای اقتصادی رنج می کشند و این موارد از نزدیک و در میدان مشخص می شود؛ اگر در فرایند رسمی و اداری صرفا به گزارش هایی که شاید درست یا غلط باشد اکتفا کنند کار پیش نمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رییس سیستم اجرایی کشور و یا معاون اول او نمی توانند درد کشور را از پشت میزها دریابند از این رو بازدیدهای میدانی مسئولین کشور گاهی لازم است تا از حال مردم مطلع شوند و تصمیمات خود را با توجه به نیازها و خواسته های مردم تنظیم کنند این فلسفه بازدیدها است.

امین زاده تاکید کرد: به نظر من وقتی مسئولین کشور می گویند ما مطلع هستیم و دیدیم و قیمت یک کالا با چند نرخ ارائه می شود مردم متوجه می شوند که مسئولین خواسته ها و دردهای آنها را لحاظ می کنند و این به لحاظ کم شدن فاصله اعتماد بین مردم و مسئولین بسیار مهم است و حتی می تواند، منجر به این شود که مردم به صورت نهادهای مردم نهاد در تصمیم گیری ها شرکت کنند مجلسی ها نیز باید در بین مردم حضور داشته باشند.

او ادامه داد: نماینده مردم یعنی حضور در میدان؛ بنابراین نمایندگان هم باید از این کار اقتباس کنند و مشکلات مردم را دریابند و در قانون گذاری طوری لحاظ کنند که مردم دچار مشکل نشوند.

معاون حقوقی دولت روحانی خاطرنشان کرد: معمولا روسای دولت امکاناتی در اختیار دارند و ما کشوری داریم که درآمدها و هزینه هایی دارد و مردم ما خوب می دانند که  درآمد کشور از مالیات، نفت و صادرات محصولات غیر نفتی است در مجموع باید در اولیه های زندگی مردم و امور عمرانی و پاکسازی و بهسازی کشور و حقوق کارکنان دولت هزینه شود.

او افزود:  وقتی در مورد درآمد و هزینه به طور شفاف با مردم صحبت شود مناسب است. در جایی به دلیل تحریم ها درامد نفتی کشور کم می شود و یا در جای دیگری درآمد نفتی زیاد می شود جایی دولت مردم را به کمک می طلبد که در فلان کشور سرمایه گذاری کنیم در حقیقت حضور دولت همراه با بدنه فعال مردمی در تعاملات اقتصاد بین الملل می تواند، برای کشور فوق العاده فرصت آفرین باشد. ما نباید بنشینیم و تنها به فروش و صدور خام فروشی فکر کنیم.

امین زاده خاطرنشان کرد: تا اینجا کشورهای نفتی به فروش نفت خام و سرمایه نسل های آتی عادت کرده اند این درست نیست باید از برخی از کشورهایی که نه نفت دارند و نه گاز دارند و نه زغال سنگ و نه مس یاد بگیریم درحالیکه در توسعه حرف اول را می‌زنند و به خودشان آمده اند. کشور ما باید از فرصت های تحریم استفاده کند و راه های درآمد زایی را چه در عرصه داخلی و چه بین المللی یاد بگیریم. بنابراین رییس دولت به عنوان کسی که مسئول کل کشور در حوزه اجرایی است باید در این مهم اهتمام داشته باشد اما نباید همه چیز را از دولت خواست و جایگاه قوه قضاییه، قوه مقننه و سایر نهادهای کشور نیز اهمیت دارد.

او در پایان گفت: به عقیده من اهتمام به رفع نیازهای مردم و اهتمام در ایجاد رفاه برای مردم و اینکه ایشان و همکارانشان مرتبا جامعه را چک می کنند و بازدید دارند، نقطه قوت این دولت است.

انتهای پیام/ 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون دولت رییس جمهور معاون اول مشکلات فلسفه مشکلات مردم قانون درآمد نفت حقوق سرمایه گذاری اقتصاد سرمایه گاز جامعه چک الهام امین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، از رایزنی های نامزدهای ریاست مجلس با منتخبان مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: محمد باقر قالیباف در حال برگزاری نشست‌هایی به صورت فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم با موضوع و دستور کار ریاست مجلس آینده است.

بنابر گزارش ایرنا، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین مجتبی ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی نیز دیدارهای فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم برای معرفی خود به عنوان نامزد ریاست مجلس و ارائه برنامه‌هایشان برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی در تماس‌های تلفنی با بنده، آمادگی‌شان برای نامزدی ریاست مجلس آینده را اعلام کرده و عنوان کردند که با توجه به اینکه این توانمندی را برای بر عهده گرفتن ریاست مجلس آینده در خود می‌بینند پا در عرصه گذاشته‌اند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف نیز در مذاکرات حضوری که با بنده و نمایندگان داشتند، آمادگی خود برای ریاست مجلس آینده و نامزدی برای این جایگاه را اعلام کردند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار گزینه‌های ریاست مجلس، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز خود را به عنوان گزینه نائب رئیسی مجلس به منتخبین معرفی کرده است.

وی افزود: همچنین منتخبین مجلس دوازدهم در نشست‌هایی که داشته‌اند تصمیم گرفتند تا فراکسیونی سیاسی در مجلس دوازدهم تشکیل دهند و در واقع سنگ بنای چنین فراکسیونی در این نشست‌ها گذاشته شده است و تا زمانی که اسم نهایی برای این فراکسیون انتخاب شود و مابقی نمایندگان در دور دوم انتخابات مشخص شوند بنا شده نام این فراکسیون همان فراکسیون انقلاب اسلامی باشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899200

دیگر خبرها

  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد