Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حبیب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت:در شهرستان نیکشهر ٧هزار و ٧٠٠ هکتار به زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که ماحصل زحمات کشاورزان سخت کوش منطقه تولید بیش از ٨۶ هزار تن انواع محصولات است که به بازار مصرف عرضه می‌شود.

 وی با اشاره به وابستگی ٨۵ درصدی کشاورزی منطقه به آب ٣۴٨ رشته قنات موجود گفت: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی نیکشهر، ٣٣ هزار تن به تولید نباتات علوفه‌ای و ٢٧ هزار تن به تولید انواع خرما اختصاص دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی انبه را شاخص‌ترین میوه‌های گرمسیری منطقه برشمرد و گفت از ٣ هزار و ٣٣٠ هکتار کل تولیدات میوه‌های گرمسیری ٢هزار و یکصد تن مربوط به میوه انبه است.

مدیر جهاد کشاورزی به تولید ۶هزار و ۶٠٠ تن انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت، نارنج اشاره و اذعان داشت مزه وطعم مرکبات منطقه زبانزد میباشد.

حبیب رئیسی یونجه، شبدر، سورگوم و خصیل را عمده نباتات علوفه‌ای نیکشهر ذکر کرد وافزود از مجموع ۵١ هزار و ۵٠٠ تن محصولات زراعی شهرستان. ٣٣ هزارتن مختص تولید نباتات علوفه‌ای است.

وی بیان داشت کشاورزان سالیانه با بهره‌گیری از آب مازاد قنوات و رودخانه‌ها ٧٠٠ هکتار برنج کشت م و تقریبا ٣ هزار تن شلتوک تولید می‌کنند .

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر توسعه بخش کشاورزی را در گرو حفظ و احیای منابع آبی منطقه دانست و میزان اشتغال زایی بخش کشاورزی را نشانگر توجه بیش از پیش به زیرساخت‌های این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان سیستان و بلوچستان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید