Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار مسکن معتقد است درصورتی‌که همچون کشورهای پیشرفته از قطعات پیش‌ساخته در ساخت سازه‌ها استفاده شود قطعاً سرعت ساخت ساختمان‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

خبرگزاری میزان - موضوع مسکن و کمبود آن یکی از مسائل مهمی است که در زندگی مردم نقش اساسی دارد از طرفی باید با روش‌های نوین وقت و هزینه در ساخت را بهینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهینه سازی وقت، هزینه و توجه به کیفیت ساخت با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی سازی ساختمان یک ضرورت است، اما در کشور ما ساخت مسکن همچنان به روش سنتی ادامه دارد و کمتر به روش‌های نوین پرداخته می‌شود.

صنعتی سازی ساختمان از جمله عوامل مهم در افزایش تولید و برقرار کننده تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار است که با پرداختن به آن می‌توان به ساخت مسکن در کشور سرعت بخشید.

توجه به صنعتی سازی ساختمان به عنوان یک ضرورت ملی است که ابتدا باید برنامه ریزی شود تا با اتکا به آن، شیوه‌های جدیدی که مبتنی بر فناوری‌های نوین ساختمانی است شکل گیرد.

صنعتی سازی ساختمان، نیازمند پیشرفت همپای تمام صنایع است و در این میان، صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت کهن که هر ساله مبالغ بالایی از سرمایه‌های ملی در آن هزینه می‌شود و در مقایسه با دیگر صنایع، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است، نیازمند توجه ویژه است.

افزایش سرعت، انبوه سازی ساختمان، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش استحکام و عمر ساختمان، کاهش پرت مصالح، کاهش آلودگی، سبک سازی، کاهش قیمت تمام شده ساختمان از جمله مزایای صنعتی سازی ساختمان است که با پیشرفت در این زمینه محقق می‌شود.

در همین راستا جمال شمسی در گفت‌وگو با میزان گفت: استفاده از از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان در جهت ایمنی ساختمان‌ها و استفاده بهتر نقش به سزایی دارد منتهی باید این موضوع در نظر گرفته شود که اگر به سمت استفاده از سیستم پیش ساخته برویم می‌توانیم ساخت ساختمان را در مدت کوتاهی به پایان رسانیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر از روش‌های سنتی در ساخت ساختمان‌ها استقاده می‌شود که بسیار زمان بر است.

کارشناس بازار مسکن در توضیح نقش فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان و ارتقاء کیفیت ساخت گفت: ساخت ساختمان مبتنی بر فناوری‌ها نوین تاثیر به سزایی در کیفیت ساختمان‌ها دارد به طوریکه مقایسه ساخت ساختمان‌ها از لحاظ سازه، معماری، ارتفاع ونور از گذشته تاکنون تغییرات بسیاری کرده است.

شمسی در خصوص کاهش زمان ساخت سازه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین گفت: در صورتی که همچون کشور‌های پیشرفته از قطعات پیش ساخته درساخت سازه‌ها استفاده شود قطعا سرعت ساخت ساختمان‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی افزود: قطعات به طور استاندارد در کارخانجات اندازه گیری و ساخته می‌شود که در کاهش سرعت ساخت ساختمان‌ها تاثیر ویژه‌ای دارد و استفاده از این روش‌ها در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال به طور قطع می‌تواند موثر باشد.

کارشناس مسکن تاکید کرد: در حال حاضر در کشور ما حدودا ۳۰ درصد از فناوری‌های نوین در ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود که باید ارتقاء یابد.

شمسی در ادامه گفت: لازم است کارخانجاتی خارج از شهر برای ساخت قطعات پیش ساخته راه اندازی شوند و فقط نصب این قطعات در ساختمان‌ها انجام شود ضمن اینکه آلودگی صوتی کمتری در محیط ساختمان در جهت ساخت سازه‌ها تولید می‌شود و شکایت در این خصوص کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تخلیه مصالح، برشکاری، جوشکاری و فلزکاری ساختمان‌ها با سر و صدای زیادی همراه است که ساخت قطعات پیش ساخته در خارج شهر می‌تواند آلودگی صوتی را کاهش دهد و از طرفی زمان ساخت بنا کاهش پیدا می‌کند و قطعات پیش ساخته استاندارد با کیفیت بالاتر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ضرورت تحول صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن صنعتی سازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن صنعتی سازی صنعتی سازی ساختمان قطعات پیش ساخته فناوری های نوین ساخت ساختمان ها صنعت ساختمان ساخت سازه ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است