Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه مدارس شهرستان‌های استان تهران بر اساس سیاست‌های چهارده گانه ابلاغی، خود را برای بازگشایی مطلوب و گذر از بحران شیوع کرونا آماده کرده‌اند که مهمترین این سیاست‌ها، پرداختن به مسائل روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و توجه همزمان به مسائل جسمی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر، ذهن تمامی مسوولان آموزش و پرورش درگیر مسائل جسمی و سلامتی دانش‌آموزان است و هر جا تعارضی بین سلامتی آنان و مسائل آموزشی وجود داشته باشد، قطعا اولویت با سلامتی دانش‌آموزان است.
وی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، حدود ۲۰ ماه است که دانش‌آموزان در مدرسه حضور نداشته و فضای بیرون از منزل را تجربه نکرده اند لذا در کنار بازگشایی مدارس لازم است تا در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی و هنری و سلامت روانی دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی اساسی داشت.

هاشمی تأکید کرد: در طول ایام شیوع ویروس کرونا تا کنون، هیچ یک از فرایندهای تربیتی در مدارس شهرستان‌های استان تهران تعطیل نشد بلکه شیوه دست‌یابی به اهداف تربیتی از حالت حضوری به فضای مجازی تغییر یافت.

وی گفت: هر چند که اصل تربیت، در فضای حضوری شکل گفته و در مدرسه اثرگذاری بیشتری دارد ولی با توجه به لزوم رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و توجه به سلامتی دانش‌آموزان، فعالیت‌های تربیتی و پرورشی به سمت فضای مجازی و تولید محتوا آن هم با مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان سوق پیدا کرده تا جایی که بخشی از این فرایند به صورت کشوری در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: این که دانش‌آموزان داوطلبانه به نقطه‌ای از توانایی رسیده‌اند که به دور از تشویق‌های رایج در مدرسه و شرایط خاص حضور در فضای آموزشی اقدام به تولید محتوا در حوزه مسائل تربیتی و پرورشی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت، قرآن و مسائل فرهنگی و هنری کردند، نشان از پویایی این حوزه در زمان شیوع ویروس کرونا دارد.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی کشوری به میزبانی شهرستان‌های استان تهران به عنوان بخشی از فعالیت‌های تربیتی در ایام شیوع ویروس کرونا یاد کرد و افزود: قطعا در کنار توجه به سلامتی جسم دانش‌آموزان، باید در حوزه فرهنگ و سلامتی روح آنان نیز برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت داد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس در شهرستان‌های استان تهران گفت: از ماه‌های گذشته، فرایند بازگشایی مدارس با کمک مدیران مناطق آموزش و پرورش و همراهی مراجع بیرونی از جمله استانداری و فرمانداری‌ها، فرایند بسیار سخت بازگشایی مدارس آغاز شده است.

هاشمی گفت: فرایند بازگشایی مدارس تدریجی و زمان‌بر است و قطعا با تلاش مدیران در آماده سازی مدارس و همفکری و مشورت خانواده‌ها و حمایت جامعه این روند به طور کامل اجرایی می‌شود.

بیش از ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان‌های استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ورامین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس ویروس کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ورامین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شهرستان های استان تهران شیوع ویروس کرونا بازگشایی مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟