Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با اشاره به پیگیری‌های معاونت متبوع خود در خصوص دورکاری مادرانِ دارای فرزند خردسال و درنهایت صدور مجوز آن از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دورکاری مادران شاغلِ دارای فرزند کمتر از ۶ سال می‌تواند به استمرار اشتغال زنان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزعلی گفت: حتی اگر دورکاری زنان توسعه یابد، زنان بیشتری وارد عرصه اشتغال خواهند شد. چراکه توانایی این را دارند که هر دو مسئولیتی را که به هر دو آنها علاقه‌مند هستند، یعنی تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانواده و فعالیت اقتصادی را همزمان اداره کنند.

وی با بیان اینکه به راحتی با صدور مجوز دورکاری برای مادارن شاغل دارای فرزند خردسال موافقت نمی‌شد و این کار با پیگیری‌های مداوم انجام شد، بر فراهم کردن امکانات بیشتر برای مادران شاغل تاکید کرد و گفت: طبیعتا استفاده از دورکاری برای مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال امری اختیاری است و اینگونه نیست که مادران به اجبار از این دورکاری استفاده کنند. اگر تعداد متقاضیان برای دورکاری در ادارات زیاد باشد، این امر باید نوبتی و با برنامه‌ریزی مدیران انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به سخنان پیشین خود در بازدید از کلانتری ۳۴ بانوان مشهد به عنوان تنها کلانتری بانوان کشور درباره جذب نیروی انسانی بیشتر در کلانتری زنان و تعریف ساختار خاصی برای حضور کارمندان زن در کلانتری گفت: این مهم نیز به دلیل ماهیت آماده‌باش کار کلانتری و لزوم استراحت نیروها بین ساعت‌های کاری مطالبه‌ای از سوی خود زنان بود که مطرح شد.

خزعلی گفت: به دلیل اینکه این زنان همزمان مسئولیت‌هایی مثل بارداری و حمایت از فرزندان را در سال‌های اولیه تولد نیز بر عهده دارند، لازم است تعداد بیشتری از خانم‌ها به استخدام درآیند تا به صورت شیفتی کارهای کلانتری انجام شود. اگر بخواهیم زنان در مسئولیت‌های چندگانه مشغول فعالیت باشند، باید امکانات این‌چنینی را نیز برایشان فراهم کنیم. چون توجه به این شرایط خود می‌تواند موجب حضور بیشتر زنان در این عرصه‌ها شود. کما اینکه می‌بینیم بعضا مادران ترجیح می‌دهند در اداراتی که شرایط ویژه‌ای برای اشتغال آنها لحاظ نمی‌شود، کار را رها کنند.

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند اشتغال را متناسب با شرایط بانوان تعریف کند، قطعا تعداد بیشتری از زنان را می‌توان به صورت پاره‌وقت و حتی تمام‌وقت جذب کرد و از توانمندی‌ها و استعدادهای زنان بیشتری بهره‌مند شد.

خزعلی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری درباره شیفت کاری شبانه زنان مبنی بر اینکه نباید ساعات کار به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به شأن مادری و همسری بانوان بی‌توجهی شود، توضیح داد: مساله شب‌کاری هم از جمله مواردی است که مورد گله خانم‌ها بوده اما کارفرمایان این مطلب را مورد توجه قرار نداده و نگاه یکسانی در این مورد به زن و مرد داشته‌اند. این در حالی است که ما معتقد به عدالت میان زنان و مردان و نه برابری زن و مرد هستیم. تعیین مسئولیت‌هایی برای مادران در ساعات شبانه که در آن زمان فرزندان به حضور مادر نیاز دارند، طبیعتا موجب ضایع شدن حق مادر و فرزند می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اشتغال و فعالیت اقتصادی زنان در جامعه کاملا روشن و مطابق با دیدگاه امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای است، ادامه داد: هم امام خمینی(ره) به حضور زنان در اجتماع معتقد بودند و هم آیت‌الله خامنه‌ای به این امر اعتقاد دارند و آن را از لوازم حرکت انقلابی و فکری زنان می‌دانند. منتها این حضور باید با ضوابط و قوانینی که طبق شریعت اسلام و طبق فطرت زن و خانواده است، انجام شود.

او گفت: آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند که با هرگونه مشارکت اجتماعی زنان موافق هستند به شرطی که دو اصل محفوظ بماند؛ یکی حفظ عفاف و حریم در محیط اجتماع و میان زنان و مردان و دیگری حفظ خانواده و تعلقاتی که زن در خانواده دارد. تعبیر ایشان این است که نقش زن در خانواده بی‌بدیل است و کسی جز زن قادر به انجام آن‌ها نیست. طبیعتا تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز باید با رعایت این مطلب و با حفظ این دو شأن نسبت به زن و خانواده تنظیم شوند.

وی معتقد است که وجود حجاب و قوانین مرتبط با آن به منظور محافظت از زن است. چراکه اینگونه زنان با فکر و اندیشه و مهارت‌های تخصصی‌شان و نه با جسم و جنسیت خاص خود در جامعه حاضر می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، قوانین وضع شده در خصوص حمایت از زنان را در دوران مختلف همانند بارداری، وضع حمل و شیردهی در راستای حفظ حریم خانواده و مسئولیت‌های بر عهده زنان در درون خانواده و جامعه برای فرزندآوری دانست و تاکید کرد: حکومت وظیفه دارد از زنان شاغل حمایت کند تا بتوانند هر دو مسئولیت خود را به گونه‌ای که به هیچ‌کدام از آنها صدمه‌ای وارد نشود، همزمان با هم پیش ببرند. از این رو هیچ‌گونه مخالفتی با حضور زنان و اشتغال آنها وجود ندارد. بلکه این حمایت‌ها نظیر مجوز دورکاری برای مادران دارای فرزند خردسال موجب حضور بهتر و بیشتر زنان در عرصه اشتغال خواهد شد. در غیر این صورت بعضا زنان توانمند ترجیح می‌دهند به خاطر حفظ زندگی شخصی و خانوادگی خود کار را رها کنند. کما اینکه در سال‌های گذشته نیز شاهد چنین مواردی بوده‌ایم.

کد خبر 637419 برچسب‌ها معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دورکاری انسیه خزعلی زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دورکاری انسیه خزعلی زنان امور زنان و خانواده دارای فرزند رئیس جمهوری برای مادران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آنها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد ، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد