Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:05:24 GMT

توضیح وزیر علوم درباره ادغام وزارت بهداشت و علوم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۹۶۵۳

توضیح وزیر علوم درباره ادغام وزارت بهداشت و علوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به اینکه، یکی از مسائل و اشتباهات رخ داده در بخش سیاست‌گذاری علمی کشورمان بحث واگرایی بوده است، تاکید کرد: نباید رشته‌های مختلف علوم بین وزارتخانه‌های مختلف از هم جدا و جزیره‌ای باشند، چرا که نمی‌توان رشته‌های پزشکی را از رشته‌های علوم مهندسی و علوم انسانی و کشاورزی و دامپزشکی جدا کرد و در این صورت تحقیقات بین رشته‌ای معنادار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بهره‌وری سیستم هنگامی افزایش خواهد یافت که رشته‌های پزشکی در کنار رشته‌های کشاورزی، دامپزشکی، فنی، مهندسی و علوم انسانی باشند، اظهار کرد: در دنیای امروز، تحقیقات بین رشته‌ای و چند رشته‌ای تعیین‌کننده است و ما این سیاست‌ها را در کشور فراموش کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه، جداسازی بخش‌های مختلف علم از یکدیگر کار صحیحی نیست و حتماً در بخش کلان نیازمند توجه است، افزود: داشتن متولی واحد در امر آموزش کشور، لزوماً به معنای ادغام وزارتخانه‌های مربوطه نیست. خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا حدود زیادی این مشکل را مدیریت کرده است، اما در کف جامعه و به صورت عملیاتی به این شکل نیست و به همین دلیل بایستی یک فکر جدیدی در این رابطه داشته باشیم.

زلفی‌گل گفت: آنچه مورد نظر ماست این است که نظام آموزش عالی، اعم از آموزش علوم انسانی، فنی، مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی مثل بسیاری از نقاط دیگر دنیا دارای یک متولی واحد باشد. این نگاه کلان باعث یکپارچگی، وحدت و انسجام در آموزش عالی کشور و جلوگیری از برخی گسیختگی‌ها و ناهماهنگی‌های خواهد شد.

کد خبر 5351239 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دستیاری دانشگاه علم و صنعت حکم انتصاب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وام دانشجویی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • قلیان با گاز خنده!
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند