Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: براساس آمار هشت ماهه امسال، ظرفیت فعال شده واحدهای تولیدی در این استان نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مرتضی رهنما در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه فارس در زمینه فعال سازی ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی، عملکرد بی سابقه‌ای داشته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۰۴ مجوز استفاده از علامت استاندارد برای ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی فعال در فارس صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این آمار نشان دهنده ورود سرمایه‌های جدید برای پُرشدن فضاهای خالی تولیدی و فعال شدن برندهای جدید و ایجاد بسترهای تازه برای اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی و البته حمایت از تولید داخل است.

رهنما اضافه کرد: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده برای فعالسازی ظرفیت‌های خالی و احدهای تولیدی، در فارس مربوط به صنایع کنسروسازی، رب گوجه و فرآورده‌های گوشتی بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اینک در اداره کل استاندارد فارس، مجوزهای استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی و با برندهای جدید، یک روزه صادر می‌شود، مشروط به آنکه سرمایه گذار با واحد تولیدی فعال دارای این ظرفیت، قرارداد داشته باشد.

رهنما گفت: هم اینک در استان فارس ظرفیت‌های خالی در زمینه تولید آب معدنی، صنایع کنسروی، فرآورده‌های گوشتی، رب گوجه، عرقیات و آب میوه، وجود دارد و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند این فرصت را دارند که با فعالسازی ظرفیتهای خالی، زمینه توسعه تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم کنند.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از صدور ۱۵۷ پروانه جدید استاندارد خبر داد و گفت: ۳۸ مورد از این پروانه‌ها در مورد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندارد استان فارس ظرفیت های خالی تولید خالی واحدهای تولیدی ظرفیت های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود