Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:14:58 GMT

مقایسه دوره آنلاین و حضوری زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۲۳۲

مقایسه دوره آنلاین و حضوری زبان انگلیسی

همه ما در مورد یادگیری در کلاس آگاه هستیم، اینطور نیست؟ ما در یک کلاس درس می نشینیم، به معلمان گوش می دهیم، دست هایمان را بالا می بریم، به تماس های تلفنی خود می پردازیم، با همکلاسی ها تعامل می کنیم و سوالات خود را می پرسیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد بفهمیم که آموزش آنلاین چه تفاوتی با آموزش سنتی کلاسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بیایید در مورد آموزش آنلاین در مقابل آموزش حضوری صحبت کنیم.

برای یادگیری آنلاین، که به عنوان آموزش الکترونیکی نیز شناخته می شود، به لپ تاپ / دسکتاپ / تلفن هوشمند / تبلت با اتصال به اینترنت نیاز دارید. این روزها مردم یادگیری آنلاین را در مقایسه با یادگیری کلاسی ترجیح می دهند زیرا هم جدید و هم کم هزینه است.با توجه به تأثیر اینترنت، افراد بیشتری انتخاب می‌کنند که از کلاس‌های درس قدیمی دور شده و دوره‌های خود را آنلاین بگذرانند.

تعامل دانش آموز و معلم

یادگیری در کلاس شامل تعامل چهره به چهره بین دانش آموزان، مربیان و همکاران است. دانش‌آموزان در کلاس درس، فعالانه در طرح و حل سؤالات خود شرکت می‌کنند. این تجربه یادگیری پویا را فراهم می کند. گفتگو بین افراد منجر به جریان گفت و گو می شود و فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات آنها فراهم می کند. از طرفی در آموزش آنلاین این نوع تعامل وجود ندارد بلکه از طریق ایمیل، چت، انجمن و وبینار امکان پذیر است. در دوره آنلاین، دانش آموزان نیاز به خودانگیختگی دارند. روزهای مدرسه/دانشگاه به ما یادآوری می کنند که نمی خواستیم صبح زود بیدار شویم اما چاره ای نداشتیم.

انعطاف پذیری در یادگیری

تفاوت دیگر این است که آموزش آنلاین برنامه انعطاف پذیری را برای دانش آموزان در سراسر جهان فراهم می کند. دانش آموزان می توانند با سرعت خود مطالعه کنند و در زمان های انتخابی خود تست بدهند. هیچ فشاری برای ماندن دانش آموزان در کلاس وجود ندارد. اگر فردی که در محیط آموزش آنلاین است، با روش یا درک مطالب درسی مشکلی دارد،همیشه می تواند مطالب دوره خود را مرور یا فیلم ضبط شده را مجدداً پخش کند تا برای هر سؤالی  راه حلی پیدا کند. در حالی که یادگیری سنتی زمان ‌بندی ثابتی دارد و یک معلم تعداد محدودی دانش‌ آموز را در یک مکان خاص مدیریت می‌کند.

ثبات در ارائه مطالب

یکی دیگر از جنبه های مهم آموزش زبان آنلاین فشرده در مقابل یادگیری کلاسی این است که در روش سنتی تدریس، معلمان با سبک آموزشی و محتوای خاص خود مطالب ارائه می دهند. در آموزش آنلاین، طراحی و ارائه مطالب هر بار دقیقاً یکسان است. در حالیکه فرآیند ارائه محتوا ممکن است در روش سنتی  دشوار باشد، یادگیری کلاسی می تواند با ترتیب دادن فعالیت های گروهی، تکالیفی که دانش آموزان با هم کار می کنند، سرگرم کننده باشد. این تمرین ها فرصتی را برای مشارکت فعال در فرآیند یادگیری فراهم می کند.

دوره های آنلاین و حضوری موسسه زبان دهخدا

برای مؤسسات مهم است که رویکرد یادگیری ترکیبی را اتخاذ کنند، جایی که می توانند یادگیری سنتی را همراه با حالت تدریس آنلاین در بر گیرند.

موسسه زبان دهخدا به عنوان بهترین آموزشگاه زبان در تهران با بهره گیری از تیم مدیریت خبره و با سابقه در زمینه آموزش و با همکاری جمعی از اساتید برتر زبان های خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، ترکی استانبولی و غیره و همچنین آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان در سال ۱۳۸۷ کار خود را در شهر تهران آغاز نموده است. کلاس های آموزشی این موسسه به صورت حضوری و آنلاین به شکل های گروهی، نیمه گروهی و خصوصی برگزار می شود. این آموزشگاه برای ادارات و شرکت ها، مهدهای کودک، نهادهای مختلف،‌ مدارس، دانشگاه ها و اعزام مدرسین به صورت خصوصی برای آموزش، آمادگی همکاری و عقد قرارداد را دارد. آموزشگاه دهخدا با داشتن سابقه بیش از یک دهه در بحث آموزش زبان دارنده مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش می باشد. آموزشگاه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های آنلاین در تمام کشور و همچنین خارج از کشور ، برای تمامی زبان ها و در همه سطوح و سنین جزء پیشتازان این عرصه است. شما کافی است برای ثبت نام و شرکت در این کلاس ها با بخش ثبت نام موسسه ارتباط برقرار کرده و براحتی در کلاس های آنلاین موسسه زبان دهخدا شرکت کرده و از یادگیری زبان دلخواه خود لذت ببرید.

کد خبر 637476 برچسب‌ها آموزش از راه دور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آموزش از راه دور آموزش آنلاین دانش آموزان زبان دهخدا کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

انسان نیز با پذیرش این مسئولیت،‌ نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک، حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.

شهین پودینه معلم نمونه سیستان و بلوچستان و کارشناس ارشد روانشناسی که مدت ۱۸ سال سابقه کاری در پایه چهارم دبستان را دارد به مناسبت روز معلم، در گفت وگویی با ایسنا از عشق به کار و علاقه شدید خود به امر مقدس معلمی می‌گوید.

این معلم نمونه استان در خصوص موفقیت خود در عرصه آموزش بیان کرد: فعالیت‌های بنده در طی این سال‌ها در کارگاه ها و دوره های آموزشی که جهت پیشبرد اهداف و آموزش روش‌های نوین یاددهی و یادگیری بوده است.

وی گفت: همچنین در کنار فعالیت آموزشی و تدریس، سرگروه آموزشی استان و مدرس استانی طرح ملی شهید همت بوده ام.

آموزگار موفق استان بیان کرد: همچنین توانستم در طی این سال‌ها رتبه‌های استانی و منطقه را در طرح های درس پژوهی ،اقدام پژوهی و الگوهای برتر تدریس کسب نمایم.

پودینه در خصوص اهمیت شادابی در کلاس نیز افزود: کلاس درسم یک کلاس، پویا ،فعال و همراه با دست ورزی و فعالیت صددرصدی دانش آموزان است و استفاده از تکنولوژی آموزشی و محتوای تولیدی در کلاس درس جهت یادگیری بهتر یکی از روشهای ثابت در تدریسم می باشد.

وی ادامه داد: همه تلاشم این است تا با در نظر گرفتن استعداد و علاقه تک تک دانش آموزان و گنجاندن روش تدریس متناسب با این شاخص آموزش با ذوق به دانش آموزان ارائه دهم.

معلم نمونه سیستان و بلوچستان در خصوص شاخص های انتخاب یک معلم نمونه گفت: در بحث شناسایی معلم نمونه که شامل چند مرحله (مدرسه تا کشوری)می باشد. ملاکها و ارزیابی هایی انجام  می گیرد، از قبیل روش تدریس، مصاحبه حضوری وارائه مستندات که توانستم این مراحل را بخوبی پشت سر بگذارم.

وی ادامه داد:  با یاری خداوند و همچنین پشتکار و تلاش چند ساله توانستم از مرحله مدرسه ای به مرحله ی منطقه و سپس استانی و در پایان به مرحله ی کشوری راه یابم.

پودینه تاکید کرد: روش تدریس نوین براساس ساحت های ششگانه، فعالیتهای جذاب و استفاده از وسایل کمک آموزشی و دست ورزی با وسایل دور ریختنی و ساده، تلفیق دروس مختلف باهم (مانند هنر ، ریاضی،ورزش و ... )، ارائه تکالیف مهارت محور و درگیر کردن اولیا در فعالیت های کمک آموزشی کلاس... دلیل بر انتخاب اینجانب به عنوان معلم نمونه استان و راهیابی به مرحله کشوری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از کودکی علاقه زیادی به معلمی داشته و از اینکه بالاخره به این هدف در زندگی رسیدم بسیار خرسندم. معلم مانند شمعی است که خود می سوزد و راه را برای شاگردانش روشن می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • معلمی؛ همیشگی ترین عشق است
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم