Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تخلف آشکار یکی از شرکت‌های دولتی از قانون برنامه ششم توسعه اظهارداشت: شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه وزارت نفت، موظف بوده تا مطابق برنامه ششم حساب بانکی خود را صرفا نزد بانک مرکزی افتتاح کند و از داشتن حساب در سایر بانک‌ها خودداری کند اما تاکنون از این کار سر باز زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهمیت متمرکز شدن حساب شرکت‌های دولتی نزد بانک مرکزی هم از جهت شفافیت درآمدها و مخارج دولت و هم از جهت جلوگیری از بروز فساد بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: با متمرکز شدن حساب‌ها نزد بانک مرکزی، درآمدها و مخارج شرکت‌ها و به تبع آن دولت شفاف می‌شود و امکان استفاده بهینه از منابع مالی به وجود می‌آید.

حجت الاسلام شجاعی امکان نظارت یکپارچه بر منابع و مصارف برای جلوگیری از بروز فساد اقتصادی به وجود بیاید و به این ترتیب بستر رانت و روابط ناسالم از بین برود.

وی اظهار داشت: مجلس علاوه بر قانون برنامه ششم توسعه در جز (2) بند (الف) تبصره (7) قانون بودجه  1400 نیز نگهداری هرگونه حساب توسط شرکت‌ها در بانکی به غیر از بانک مرکزی را ممنوع کرده و وقوع آن را مصداق تصرف غیر قانونی در اموال عمومی دانسته بود.

این نماینده مجلس گفت: با وجود الزام قانونی اما تاکنون شرکت پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی از متمرکز کردن حساب‌ها در بانک مرکزی استنکاف کرده است. البته در این خصوص توافقی در مرداد ماه بین شرکت مذکور با بانک مرکزی برای انتقال حساب‌ها به صورت آزمایشی شده است که دیر هنگام، کند و غیر قابل پذیرش است.

حجت الاسلام شجاعی عنوان کرد: شرکت پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی باید هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای قوانین اقدام کند و دستگاه‌های نظارتی هم موظفند تا با مدیران پیشین این شرکت که از سال 1396 تاکنون از متمرکز کردن حساب امتناع کرده‌اند، برخورد کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرآورده های نفتی نماینده مجلس بودجه شرکت پالایش و پخش بانک مرکزی حساب ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند