Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@15:54:34 GMT

کمیسیون بحران گردشگری باید در مجلس تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۵۰۸

کمیسیون بحران گردشگری باید در مجلس تشکیل شود

مرتضی خاکسار، کارشناس گردشگری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با خساراتی که کرونا بر صنعت گردشگری وارد آورد، اظهار کرد: مشخص است زلزله کرونا تخریب بسیار بدی را بر دستاوردهای کاری و اقتصادی جامعه وارد آورد و این زلزله مخرب بر شالوده اقتصاد کشور نیز تاثیر زیادی وارد کرد.

نمی‌توانیم پروسه گردشگری را تعطیل کنیم 

خاکسار با بیان اینکه یکی از جاهایی که از این زلزله بی نصیب نماند صنعت سبز گردشگری بود، تشریح کرد: در صنعت گردشگری این نکته وجود دارد که از حرکت یک گردشگر از نقطه مبدا تا مقصد، بیش از 150 شغل در این زنجیره به حرکت و پویایی درمی‌آید و به طور طبیعی گردشگر با شروع سفر با استفاده از شبکه ریلی،هوایی، ترانسفر، محل تهیه امکانات اولیه غذا، مراکز کاشت و پرورش نهاده‌های غذایی و همچنین آشپزخانه‌ها، تاکسی‌ها، فروشگاه‌های سوغات و عرضه کننده محصولات دامی و کشاورزی و بسیاری از دیگر موارد به رونق اقتصاد گردشگری کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس گردشگری ادامه داد: طی دو سال اخیر کرونا پس لرزه‌های زیادی داشت، لذا ما باید آمادگی داشته باشیم و برخی اتفاقات باعث می‌شود که در این راستا تمهیدات بیشتر در نظر گرفته شده و نقشه راه به ما داده شود تا در رویارویی با این خطرات چه کنیم که هرکدام به نوعی بر گردشگری ما اثر گذاشته و سبب کسب آمادگی ما شدند.

خاکسار با بیان این مطلب که تمهیدات بعد از کرونا در کشور باید اندیشیده شود، بیان کرد: ما نمی‌توانیم پروسه گردشگری را تعطیل کنیم و حتی شاهد بودیم که به دلیل شیوع کرونا جلوی مسافرت رفتن مردم گرفته شد، اما باز هم عده‌ای به حرکت درآمدند و در جواب اعتراض‌ها نیز یک نکته کلیدی را عنوان کردند که ما به قدری در خانه مانده‌ایم، روحمان مریض شده و افسرده و خسته شده‌ایم.

وی ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد:عرصه‌های طبیعی مانند کوه، جنگل و دریا نشاط بخش روح ما و باعث تفریح و همچنین سبب تجدید قوا برای انجام کارهای روزانه حتی ماهیانه و سالانه می‌باشد که باید مورد نظر قرار گیرد.

کارشناس گردشگری با ذکر این نکته که پدیده کرونا با همه نکات منفی که داشت، زندگی جدید را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ما آموخت، بیان کرد: کرونا با گرفتن قربانی به ما یاد داد باید تمهیدات جدیدی برای رشد جمعیت در کره زمین داشته باشیم.

واکسیناسیون وحشت مردم را کم کرد 

خاکسار یکی از اصولی‌ترین اقدامات دولت سیزدهم را پدیده واکسیناسیون عمومی به شکل ساختارمند دانست و افزود: این موضوع سند افتخاری برای این دولت است، زیرا توانست با واکسیناسیون عمومی جامعه را پویا کرده و وحشت مردم را تا حدودی برطرف کند. واکسیناسیون باعث می‌شود ما با خیال راحت برای تولید و پیشرفت و تقویت چرخه‌های اقتصادی از جمله صنعت سبز گردشگری در بستری مناسب قدم برداریم. 

وی ادامه داد: البته یکی از موارد دیگری که می‌تواند به بازار آشفته گردشگری و آژانس‌های مسافرتی کمک کند، تشکیل یک اتاق فکر و کمیسیون بحران در فراکسیون‌های تخصصی مجلس است که به داد صنعت گردشگری برسند و همچنین دولت با اعطای وام‌های بدون بهره کمک کند تا جذب بازار درآمدهای ناخالص ارزی را در داخل و خارج کشور داشته باشیم، زیرا جذب توریسم منبع ارزآوری بزرگی در اقتصاد کشور است. 

کارشناس گردشگری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر اقتصاد گردشگری دنیا را متحول کرده و اگر شما سند ساختار توسعه کشورهای حوزه خلیج فارس، یا ترکیه، سنگاپور و مالزی را مشاهده کنید، می‌بینید که چه میزان توسعه داشته و میزان امید و اشتغال در این جوامع به بالاترین حد خود رسیده که تمام این موارد ماحصل حرکت گردشگری است.

انتهای پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1118409 برچسب‌ها گردشگری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گردشگری کارشناس گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 848125 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد