Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از توافق با کارخانه مازندران برای تولید ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر مورد نیاز صنعت نشر تا پایان سال خبر داد. - اخبار فرهنگی -

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تامین کاغذ مورد نیاز ناشران گفت:‌ توجه به موضوع کاغذ از نیازهای اصلی تولید فرهنگی به شمار می‌رود  و از اولویت‌های بنده نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین گام کارگروهی تشکیل شد تا  کارخانجات تولید کاغذ در داخل بازبینی شود، در گذشته نیز ما مکرر به این کارخانه‌ها سر زده بودیم.

وی ادامه داد:‌ برای اطلاع از آخرین وضعیت مجدد گروهی به خوزستان‌، برای بازدید از کارخانه‌های پارس و دیبای شوشتر(کارون سابق )،‌ به مازندران برای بازدید از چوب و کاغذ مازندران به بهشهربرای بازدید از کارخانه تبریز به فارس برای بازدید از کارخانه زاگرس اعزام شدند. شرایط فعلی تولید بررسی و راه‌کارهایی برای افزایش تولید مطرح شد.

احمدوند با اشاره به جلسه هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور با موضوع کاغذ گفت: به درخواست ما جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور‌، وزرای صمت و ارشاد و نماینده بانک مرکزی و... برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. قرار شد مشکلات ظرف دو هفته با حضور کارشناسان و مدیران کارخانه‌ها بررسی شده و نقشه راهی به معاون اول رئیس جمهور ارائه شود که این هفته برنامه ارائه می‌شود.

وی گفت:‌ امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم تولید داخلی را فعال کنیم رسیدن به سطح خودکفایی در تولید داخلی کار سختی است، امیدوارم مرحله به مرحله در این مسیر پیش رویم، مشکلات را حل کرده و ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم.

وزیر ارشاد خبر داد:‌ خودکفایی در تولید کاغذ تا یک سال و نیم آیندهدستورات ویژه معاون اول رئیس جمهور برای رفع مشکل کاغذ/ اختصاص 40 میلیون دلار ارز و رفع موانع در فرصتی یک ماهه

احمدوند از توافق با کارخانه چوب و کاغذ مازندران برای تولید کاغذ مورد نیاز ناشران خبر داد و گفت: امیدواریم با توافقی که با کارخانه مازندران کردیم تا پایان سال بتوانیم حداقل 20 هزار تن کاغذ تحریر دریافت کنیم، منتظریم که قرارداد را ارسال کنند، ما اعلام کردیم که حاضر به پیش خرید هم هستیم‌، همه‌گونه همکاری و حمایت از این فعالیت را اعلام کردیم. امیدواریم دوستان حوزه صنعت هم همتی کنند و واحدهای تولیدکننده کاغذ را به سمت تولید کاغذ هدایت و مشکل را برطرف کنند. در ارشاد زمینه کافی برای همکاری با تولیدکنندگان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت کاغذ صنعت کاغذ معاون اول رئیس جمهور برای بازدید تولید کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد