Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@21:38:33 GMT

سایت دفن زباله قروق ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۹۴۰

سایت دفن زباله قروق ساماندهی می‌شود

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش گفت: به منظور کنترل آلودگی های زیست محیطی، سایت دفن زباله قروق این شهر به زودی ساماندهی می‌‎شود.

نامیار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محل دفن زباله این شهر در منطقه گردشگری و ساحلی قروق واقع شده که مساحت آنها ۱۵ هزار متر مربع است و روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در شهر تالش تولید و در این سایت دفن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال تعیین مشاور واجد شرایط برای ساماندهی، مهار شیرابه‌ها و دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها در سایت دفن زباله قروق هستیم، اظهار امیدواری کرد: جهت رفع مشکلات زیستی منطقه ساحلی قروق، در آینده نزدیک بتوانیم با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و دریافت مجوز از ادارات مرتبط، زمین مناسبی را به عنوان جایگزین سایت دفن زباله قروق انتخاب کنیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش تصریح کرد: احداث کارخانه کمپوست غرب گیلان در تالش حدود یک سال است. که به دلیل اعتراضات مردمی توسط مقامات قضائی بخش کرگانرود متوقف شده، اما ازسرگیری احداث کارخانه توسط مدیریت شهری در حال پی گیری است که با اجرای آن مشکلات زیستی محیطی منطقه ساحلی قروق و بسیاری از دفن‌گاه‌های غرب گیلان مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا در تالش، باید علاوه بر فرهنگ سازی، آموزش‌های لازم به شهروندان داده شود، افزود: مدیریت شهری تالش در پنج سال گذشته برای تفکیک زباله از مبدا با دو شرکت بخش خصوصی قرارداد همکاری امضا کرده، اما به دلیل حضور دوره گردهای جمع آوری پسماند خشک غیرمجاز، این شرکت‌ها در کار خود موفق نشده‌اند.

سکوتی با بیان اینکه در حال حاضر کار تفکیک زباله از مبدا در تالش انجام نمی‌شود، اما طبق قرارداد پیمانکار احداث کارخانه کمپوست، باید اجرای طرح تفکیک را در این شهر انجام دهد، افزود: در صورت متعهد نشدن پیمانکار به قرارداد خود، شهرداری با شرکت واجد شرایط دیگری وارد مذاکره خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل حضور تعدادی زیادی دوره گرد جمع آوری زباله در تالش، در حال حاضر هیچ‌گونه پسماند خشکی به سایت دفن زباله قروق حمل نمی‌شود. ادامه داد: پس از آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در تالش، شناسایی و ساماندهی افراد دوره گرد و کارگاه‌های غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 534978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر تالش شهرداری تالش دفنگاه زباله محيط زيست کارخانه کمپوست گيلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تفکیک زباله از مبدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله مرغ زنده در تالش

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش گفت: مأموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی نیسان در حال تردد در محور آستارا مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروی باری ۲۰۸ قطعه مرغ زنده به وزن تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم بدون مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

فرمانده انتظامی تالش از تحویل طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی و معرفی متهم ۴۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا خبر داد. 

سرهنگ رستمی تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

او همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در تالش
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود