Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان دیده‌بان وابسته به دولت اتیوپی خواستار پایان دادن به "مصائب مداوم تحمیل شده به غیرنظامیان" در این کشور شد؛ صحبتی که در بحبوحه فشارهای بین‌المللی بر این کشور به دلیل متهم شدنش به نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد.

به نقل از دویچه وله، کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) روز شنبه اعلام کرد که دست کم 184 غیرنظامی در مدت یک ماه از درگیری‌های مسلحانه این کشور کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق پس از آن می‌افتد که اخیرا یک گزارش نشان داد همه طرف‌های این درگیری احتمالاً مرتکب نقض جدی حقوق بشر از جمله جنایات علیه بشریت شده‌اند.

تحقیقات این کمیسیون وابسته به دولت بر تحولات بخش‌هایی از منطقه امهارا در شمال اتیوپی در ماه‌های ژوئیه و اوت متمرکز شد. این کمیسیون عنوان کرد که این گزارش بر اساس 128 مصاحبه با بازماندگان و قربانیان، همراه با سازمان‌های مختلف دیگر تهیه شده است.

این سازمان ادعا کرد که شورشیان موسوم به "جبهه آزادیبخش خلق تیگرای" (TPLF) "به عمد تعداد زیادی غیرنظامی را در شهرها و مناطق روستایی که تصرف کرده بودند، کشتند."

شورشیان TPLF همچنین متهم به شرکت در غارت و تخریب اموال در مقیاس بزرگ هستند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اقدامات نیروی دفاع ملی اتیوپی نیز تلفاتی به بار آورده است.

دانیل بکله، کمیسر ارشد نهاد EHRC گفت که  "یافته‌های تحقیقات در مورد نقض‌ها و سوء استفاده‌های حقوق بشری ارتکابی از سوی همه طرف‌ها در مناطق گوندار جنوبی و وولوی شمالی در منطقه آمهارا، بر لزوم توقف فوری مصائب مداوم اعمال شده بر غیرنظامیان تأکید می‌کند."

روز چهارشنبه، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و EHRC گزارش مشترکی در مورد تخلفات انجام شده درباره تیگرای منتشر کردند و شواهدی یافتند که نشان می‌دهد همه طرف‌ها مرتکب موارد جدی نقض حقوق بشر شده‌اند که در برخی موارد در سطح جنایات جنگی و جنایات ضدبشری بوده‌اند.

گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل نیز روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن زنانی، شبه نظامیان TPLF را به تجاوز گروهی در منطقه امهارا متهم کردند.

گروه شبه نظامی TPLF گفت که تحقیقات خود را در مورد این ادعاها انجام خواهد داد و عنوان کرد: "اگر تحقیقات ما کشف کند که نیروهای تیگرای در واقع چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند، دولت تیگرای عاملان را به دست عدالت خواهد سپرد."

این گروه همچنین گفت گزارش مشترک را از بابت مشارکت EHRC در آن و وابسته بودن این نهاد به دولت رد می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حقوق بشر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش / او را با چاقو کشتم و آتش زدم!

به گزارش صدای ایران از روزنامه جوان، روز حادثه مادر دیانا بچه را با خودروی شخصی‌اش به خانه می‌آورد. دیانا مقابل خانه پیاده می‌شود و مادر خودرو را به داخل پارکینگ می‌برد، اما وقتی برمی‌گردد متوجه می‌شود خبری از بچه نیست. برای همین پلیس را از ماجرا باخبر می‌کنند. اعضای خانواده دیانا به پلیس گفتند به کسی مظنون نیستند و احتمال می‌دهند در همان زمان سرنشینان یک خودرو کودک را ربوده باشند.

وقتی تحقیقات پلیس با تحقیقات میدانی نشان داد که سناریوی آدم‌ربایی منتفی است، مادر دیانا را به عنوان مظنون بازداشت کردند. او در جریان تحقیقات گفت از ماجرای گم شدن کودک خبری ندارد، اما سرانجام روز گذشته به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهم گفت: «من به جز دیانا صاحب فرزندی دیگر هم هستم. روز حادثه بود که تصمیم به قتل دیانا گرفتم. بچه‌ام را به باغی متروکه در بیرون شهر بردم و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم جسدش را آتش زدم و به اداره پلیس رفتم و گم شدن او را گزارش دادم.»

با اعتراف متهم و با نشانی‌هایی که او در اختیار پلیس گذاشت، کارآگاهان راهی محل شدند و بقایای جسد سوخته را کشف کردند. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بررسی انگیزه جرم در جریان است.


دیگر خبرها

  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش / او را با چاقو کشتم و آتش زدم!
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند