Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:55:02 GMT

دلایل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۹۷۲

دلایل تاخیر در استفاده از تاکسی های هوایی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منوچهر منطقی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور که در محل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته برگزار شد، گفت: یکی از پیشنهادات برای حمل و نقل هوشمند این است که باتری موتورسیکلت‌ها به صورت سوآپ طراحی شود که شارژ آنها با سهولت بیشتری انجام گیرد و هزینه‌های باتری را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته ادامه داد: بنا داریم در قالب طرحی برای اتوبوس و کامیون یک پلتفرم را به بهره برداری برسانیم تا نوسازی در این بخش حمل و نقل انجام شود.

منطقی اضافه کرد: در حال حاضر بخش عمده خودروهای موجود در کشور تولید داخل و بخشی از آن چینی است که می‌توان برای تولید آنها از یک پلتفرم استفاده کرد.

به گفته وی، این طرح به وزیر کشور ارائه شده تا از آن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با اشاره به تاکسی هوایی گفت: پروژه تاکسی هوایی هنوز عملیاتی نشده ولی اجرای آن در برخی استان ها به صورت اورژانسی انجام می گیرد.

منطقی افزود: توزیع سریع دارو یا رساندن قطعات حیاتی در کارخانجات مختلف از دیگر زمینه‌های کاربردی تاکسی هوایی هستند.

به گفته وی، مشکل اصلی اجرای این طرح ارائه مدل اقتصادی و مقرون به صرفه است. به عنوان مثال اگر بخواهیم گارد پرواز برای یک تاکسی هوایی با ظرفیت ۹ نفره را تعریف کنیم، ظرفیت مسافران آن کاهش خواهد یافت.

منطقی، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز برای تاکسی هوایی را از دیگر چالش‌های این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: طرحی در این زمینه به شورای عالی هواپیمایی ارسال کردیم و در صورت تصویب، این فرایند کوتاه‌تر خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل گفت: اجرای پایلوت در ۱۸ منطقه کشور، تعریف و در یک منطقه که گلبهار مشهد است، اجرایی شد.

کد خبر 5351362 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر منطقی فناوری فضایی تاکسی هوایی نوآوری فناوری فضایی فیس بوک حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت مخابرات ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا ناسا همراه اول تراشه عیسی زارع پور اینترنت شرکت دانش بنیان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل تاکسی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵

متقاضیانی که در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به ثبت نام برای خودروی جک اس ۵ با موعد تحویل بهمن کرده اند همچنان در انتظار تحویل مانده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و ادب؛ در طرح دو مرحله‌ای خرید خودرو جک اس ۵ کرمان موتور، شهریور ۱۴۰۲ ثبت نام کردم مرحله اول ۵۰۰ میلیون و تکمیل وجه باقی مانده را ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ انجام دادم و قرار بود ۳۰ بهمن تحویل دهند. با گذشت دو و نیم ماه از موعد تحویل هنوز خودرو فاکتور نشده است. اغلب ۱۵ روز نیز با تاخیر بعد از فاکتور شدن تحویل داده می‌شود. پیگیری هم کردیم، اما پاسخی نگرفتیم شرکت‌های مونتاژکار اغلب دغدغه قیمت گذاری را ندارند پس چرا با تاخیر تحویل می‌دهد. خواهش میکنم پیگیری کنید.

منبع: حسین شجاعیان - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • آیا ایده فروش محمد صلاح توسط لیورپول منطقی است؟
  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!