Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری بلاروس با تأکید بر اینکه کشورش نقشی در ایجاد و تأمین مالی بحران پناهجویان ندارند، گفت: سیاست کشورهای غربی باعث بروز وضعیت پیچیده کنونی شده، ولی آنها قصد دارند مینسک را مقصر جلوه داده و تنبیه کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس اتهامات کشورهای غربی درباره ایجاد و تأمین مالی بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس و لهستان را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوکاشنکو در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه "دفاع ملی" روسیه در این باره گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که من شخصاً این افراد فراری را تأمین مالی می‌کنم. آیا من این همه پول دارم؟ اگر هم داشته باشم، جای بهتری برای صرف آن وجود ندارد؟ و بطور کلی حقایق را باید به روی میز گذاشت (ادعای تو خالی فایده ندارد). اگر من چنین تأمین مالی را انجام می‌دهم، ثابت کنید. حقیقت را روی میز بگذارید. ثابت کنید که حتی یک فرد از مقامات دولتی بلاروس یا حتی تجار کشور چنین تأمین مالی را انجام داده است.»

رئیس جمهوری بلاروس در عین حال یادآور شد که برخلاف ادعای کشورهای غربی، حتی یک هواپیمای خطوط هوایی ملی این کشور مهاجرین را از کشورهای خاورمیانه به بلاروس منتقل نکرده است. به گفته وی، هواپیماهای بلاروسی در مسیر روسیه، چین و دیگر کشورهای آسیایی پرواز دارند و این بوئینگ‌های غربی است که این مهاجرین را به منطقه منتقل میکنند.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه دقیقاً این سیاست غربی‌ها منجر به وضعیت پیچیده کنونی شده، افزود: «ولی آنها بعداً مرا تحریم می‌کنند، تحریم‌هایی علیه مردم بلاروس اعمال کرده و جنگ ترکیبی علیه کشور ما راه می‌اندازند که رسانه‌ها، اقتصاد، سیاست و مسائل نظامی و امنیتی در آن دخیل هستند - یک جنگ ترکیبی واقعی. بعد انتظار دارند که من از آنها در برابر این مهاجرین حفاظت کرده و آنها را از مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا دور کنم؟ آیا این منطقی است؟»

نقش مهم روسیه در تأمین امنیت بلاروس و علاقه‌مندی مینسک به سامانه‌های موشکی "اسکندر"

رهبر بلاروس در پاسخ به سئوال دیگری به تشریح همکاری‌های مینسک و مسکو در عرصه امنیتی پرداخته و گفت: «ما (بلاروس و روسیه) عملیات نظامی مشترکی را انجام داده‌ایم که غربی‌ها حتی به خواب نمی دیدند.»

الکساندر لوکاشنکو با اشاره به اینکه مینسک هرگز نقش مسائل امنیتی و دفاعی در روابط با مسکو را دستکم نگرفته است، افزود: «هرچند رسانه‌ها سعی در تحریف این موضوع می‌کنند. گاهی اوقات ما بر سر مسائلی مانند قیمت نفت، گاز و مسائل انرژی با یکدیگر بحث و مشاجره داریم، ولی مسائل دفاعی و امنیتی، موضوعی مقدس است که هرگز اختلافی در این رابطه بین دو کشور وجود ندارد.»  

وی با تأکید بر این مسئله که در شرایط تیرگی بیش از پیش روابط با غرب، برای مقامات مینسک بسیار اهمیت دارد که آمادگی طرف روسی برای حمایت کامل از بلاروس را بدانند، ادامه داد: «بلاروس دارای ارتشی خوب و دارای آمادگی رزمی بالاست و تسلیحات نظامی نیروهای مسلح ما نیز بد نیست. ما همه انواع جنگ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما تاکنون چهار بار نیروهای مسلح کشور را نوسازی و تجدید ساختار فنی، کادری و ستادی انجام داده‌ایم.»

رئیس جمهوری بلاروس همچنین اعلام کرد که این کشور مایل است تا سامانه‌های موشک‌های تاکتیکی-عملیاتی "اسکندر" را از روسیه خریداری کند. به گفته وی، بلاروس نیاز به تقویت توان دفاعی خود در جهت گیری به سمت غرب و جنوب کشور دارد. برد سامانه‌های موشکی فعلی ارتش بلاروس 300 کیلومتر است، در حالی که برد سامانه‌های موشکی اسکندر 500 کیلومتر است.

لوکاشنکو: در صورت تجاوز غرب بلاروس به پایگاه نظامی روسیه تبدیل خواهد شدلوکاشنکو دستور داد مرزهای زمینی بلاروس بسته شودلوکاشنکو اوکراین را به ارسال سلاح به بلاروس متهم و دستور بستن مرزها را داد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه رئیس جمهوری بلاروس تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان می‌دهد این ائتلاف نظامی در تدارک یک «مناقشه احتمالی» با روسیه است.

این رزمایش بزرگ ناتو از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شده و تا پایان ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت. این رزمایش با حضور بیش از ۹۰ هزار سرباز از تمامی ۳۲ کشور عضو ناتو برگزار شده و هدف آن آزمودن آمادگی نیروهای این ائتلاف در یک تقابل احتمالی با کشوری «تقریباً هم‌قدرت» ناتو است.

زاخارووا در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «ناتو اکنون در نزدیکی مرزهای روسیه در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد است. بر اساس سناریوی ناتو، آن‌ها از تمامی ابزارهای خود شامل سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌کنند و در حال تمرین عملیات مشترک علیه روسیه هستند.»

زاخارووا ادامه داد: «باید اعتراف کنیم که کشورهای عضو ناتو واقعاً در تدارک یک مناقشه احتمالی با ما هستند و مقامات عالی‌رتبه این ائتلاف هم به‌صورت علنی درباره آن صحبت می‌کنند.»

این دیپلمات روس گفت کشورهای ناتو با متهم‌ کردن روسیه به انجام حملات ترکیبی علیه اعضای ناتو، سعی دارند جوامع اروپایی و آمریکایی را فریب داده و توجه آن‌ها را از اقدامات کشورهای عضو این ائتلاف منحرف کنند.

هفته گذشته شورای آتلانتیک شمالی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روسیه را به انجام حملات ترکیبی علیه کشورهای عضو ناتو متهم کرده بود.

 زاخارووا در واکنش به این ادعا گفت: «ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و رهبرانش کاری را می‌کنند که در آن خبره هستند، یعنی اشاعه اطلاعات نادرست و افزایش سطح روس‌هراسی.»

 بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه از زاخارووا منتشر کرده، هدف ناتو و سردمدارانش از این قبیل اقدامات توجیه نظامی‌گری و بودجه‌های نظامی هنگفتی است که اعضای این ائتلاف تصویب کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند