Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) مجلس گفت: روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی امیدهای زیادی را ایجاد کرده و یک فرصتی است برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مسیری متفاوت را در اداره کشور در پیش بگیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه کسانی که به آقای رئیسی رأی دادند و چه کسانی که به ایشان رأی ندادند،‌ نسبت به دولت آقای رئیسی امیدوارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر قرار باشد همان رویه گذشته دوباره تکرار شود، در فضای عمومی مدیریت‌ها همان افکار گذشته حاکم باشد باعث سرخوردگی و ناامیدی نیروهای انقلاب و حامیان آیت‌الله رئیسی می‌شود.

وی افزود: در تاریخ 43 ساله انقلاب اسلامی که 8 سال آن متفاوت بوده بعلاوه دو ماهی که شهیدان رجایی و باهنر بر سر کار بودند و فرصتی هم برای اداره کشور پیدا نکردند، در حدود 35 سال دیگر، تفکر دیگری بر کشور حاکم بوده و کشور را اداره کرده و همه کامیابی‌ها و ناکامی‌ها مربوط به این 35 سال است.

فرهنگی خاطرنشان کرد: در 8 سالی که جناب آقای احمدی نژاد بر سر کار بود صرف نظر از حاشیه‌هایی که داشت در اذهان مردم نکات روشن و مقاطع درخشانی ثبت شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتصاباتی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد یا شرایط علمی در نظر گرفته نمی‌شود یا ملاحظات همسویی با دولت منظور نمی‌شود و یا شرایطی پیش می‌آید که بدنه علمی همان دانشگاه‌ها احساس بدی پیدا می‌کنند.

وی افزود: در شهر من تبریز علیرغم وجود 200 هیات علمی استاد تمام و همسو با دولت، عزیزی منصوب می‌شود که در سال 88 گرایش دیگری داشته و اخیرا هم در یک جلسه خصوصی هم گفته که من همان مبنا را آن موقع داشتم و هیچ اظهار ناراحتی و نگرانی و پشیمانی هم نکرده.

فرهنگی خاطرنشان کرد: سؤال من از دولت آقای دکتر رئیسی این است که چرا در شرایطی که اساتیدی با درجات علمی بالاتر وجود دارند که دارای ویژگی‌های انقلابی بسیار روشن هستند، چرا این انتخاب صورت می‌گیرد. مبنای این کار چیست؟ شنیدم در استان‌های دیگر هم یا این کار انجام شده یا در شرف انجام است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مسأله بسیار نگران‌کننده است. اگر فردا نمی‌خواهید برای حضور در چنین محافلی مجبور به سوت بلبلی و امثال اینها برای ساکت کردن جلسات شوید، نیاز است دقت و اهتمام بیشتری و حساسیت و وسواس بیشتری داشته باشید.

وی افزود: می‌شنویم که در دانشگاه فرهنگیان هم چنین رویکردی در شرف انجام است و مسئولان برای حفظ خودشان آماده دادن چنین باج‌هایی هستند که این هم نگران‌کننده است و مناسب است دولت محترم اهتمام لازم را داشته باشد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: مجلس به جای اهتمام، اشتغال و تولید،‌ مدیریت گرانی‌ها، حل مشکلات معیشتی مردم و مسائل حاشیه‌ای زیادی گرفتار است. حداقل سعی کنیم بر آلام مردم اضافه نکنیم و بر مشکلات و فشارهای مردم اضافه نکنیم و حرکتی رو به جلو داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم تبریز در مجلس نطق میان دستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست