Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:38:12 GMT

فضای مجازی به فرهنگ مطالعه آسیب زده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۱۱۵۷

فضای مجازی به فرهنگ مطالعه آسیب زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته کتابخوانی و کتابدار استان با اشاره به اینکه واژه‌هایی مانند خواندن، کتاب، قلم و علم، فراوان در قرآن و تعالیم دینی ما به کار رفته است، اظهار کرد: انسانی که مطالعه ندارد و ارتباط با کتاب نداشته باشد، قطعا از لحاظ روحیه شرایط فرسایشی پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حتی نگاه کردن به کتاب و حضور در کتابخانه هم نشاط بالایی در انسان ایجاد می‌کند، گفت: غالبا افرادی که با کتاب ارتباط بیشتری دارند، کمتر با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی درگیر هستند و با زیست فرهنگی بهتری مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه همه ما باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم بیان کرد: کشور ما با وجود آنکه ریشه‌های فرهنگی و تمدن بزرگی دارد، اما متاسفانه آمار مطالعات و توجه به کتاب در جامعه بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه البته صرفا بحث کتاب خواندن مطرح نیست، بلکه مهم ارتقای فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است گفت: کتاب گنجینه‌ای از فکر و تجربه است، گاهی اوقات انسان برای بدست آوردن تجربیاتی که در یک کتاب موجود است باید چهل سال را سپری کند، در حالی که با مطالعه یک کتاب می‌توان به این دست آورد در طول کمتر از یک هفته برسیم.

شعبانی با گلایه از اینکه فضای مجازی به عادت کتابخوانی و فرهنگ مطالعه آسیب زده است، عنوان کرد: با وجود فضای مجازی بسیاری از افراد دیگر متن‌های بلند را مطالعه نمی‌کنند و تنها به چند جمله کوتاه و یا یک عکس در این فضا بسنده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این عادت اشتباه در فضای مجازی و عادت به مطالعه متن کوتاه، از لحاظ روانی به انسان آسیب خواهد زد، آسیبی که متاسفانه نسل جوان ما امروز با آن درگیر هستند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان فرهنگ کتابخوانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم