Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، پیمان عشقی در مراسم افتتاح ساختمان ستادی انتقال خون خراسان‌رضوی که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از هر 10 هزار نفر یک نفر دارای خون نادر است و برای تهیه هر کیسه آن، 130 میلیون‌ریال هزینه می‌شود و تلاش‌های نیروهای انتقال خون کشور سبب شده که ایران در میان 23 کشور جهان به عضویت شبکه جهانی خون‌های نادر در آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خون یک داروی بیولوژی و حیاتی است و هیچ‌چیز را نمی‌توان جایگزین آن کرد افزود: برای اینکه خون سالم از اهداکننده به مصرف‌کننده برسد بیش از یک هزار و 700 دستورالعمل فنی تدوین شده و این امر سبب شده است این سازمان تنها سازمان حیاتی وزارت بهداشت محسوب شود.

مدیر‌عامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر به پایگاه‌های اهدا خون در کشور مراجعه می‌کنند که از دو میلیون نفر خون دریافت می‌شود. سالانه حدود 7 میلیون فرآورده خونی تولید می‌شود و برای این اقدام به‌طور روزانه میان شهرهای مهم کشور لوله‌های خون جابه‌جا می‌شود تا دقیق‌ترین تست‌های غربالگری روی آن‌ها انجام شود و این فرایند در هیچ لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشور منطقه در بالاترین شاخص اهدا خون را به‌صورت داوطلبانه دارد، تصریح کرد: براساس مستندات سازمان بهداشت جهانی، امنیت خون در ایران برابر با کشورهای توسعه یافته و این در حالی است که امکانات زیرساختی این سازمان قابل مقایسه با این کشورها نیست.

مدیر‌عامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه این سازمان 4 هزار و 500 نیرو دارد که در 31 استان کشور در حال خدمت‌رسانی هستند، خاطرنشان‌ کرد: در دو سال اخیر مجوز 500 نیرو به این سازمان داده شده اما لازم است حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان ارشد کشوری از این سازمان صورت گیرد.  

انتقال خون خراسان‌رضوی مسئولیت تامین فرآورده های خونی 62 بیمارستان را برعهده دارد

حمید‌رضا اسلامی سرپرست انتقال خون خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه این سازمان، مسئولیت تامین فرآورده‌های خونی 62 بیمارستان را در 6 دانشگاه و دانشکده استان خراسان‌رضوی بر‌عهده دارد، اظهار داشت: فعالیت این سازمان نقش کلیدی و حیاتی در حوزه سلامت دارد و تاکنون تمام تلاش مسئولان و پرسنل این سازمان بر این بوده که هیچ بیمار نیازمندی بدون فرآورده خونی نماند.

وی با بیان اینکه پروژه ساختمان انتقال خون خراسان‌رضوی از 12 سال پیش کلید خورد و در این مدت به‌دلیل کمبود منابع اعتباری روند ساخت آن به کندی انجام شد و در حال حاضر نیز بخش ستادی آن به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز روزافزون به فرآورده‌های خونی، لازم است ساخت و بهره‌برداری از سایر بخش‌های این پروژه نیز در اولویت قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه بیش از 70 درصد فرایند ساخت پروژه ساختمان ستادی انتقال خون در سال‌جاری انجام شده است از پیگیری‌ها و تلاش‌های مسئولان استانی و دانشگاهی در این زمینه قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و حمایت مسئولان مرحله دوم پروژه نیز در راستای گسترش خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بزودی به بهره برداری برسد.

منبع: الف

کلیدواژه: انتقال خون خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان