Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار شیراز گفت: باید تعامل مجموعه‌های فرهنگی شهر شیراز تحت اشراف آیت‌الله دژکام به‌عنوان یک قرارگاه واحد و یک حرکت منسجم شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید احسان اصنافی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی میان مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان فارس اظهار داشت: اعتقاد ما در مجموعه شهرداری و سرلوحه امور ما در حوزه فرهنگی بر مبنای این است که در این حوزه هیچ‌کس و هیچ بخشی مجزای از  دیگر اجزا نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند متکلم وحده باشد و تمام اجزا و دستگاه‌های سطح شهر از فرهنگستان‌ها گرفته تا  دیگر اجزا همه قطعه‌ای از یک پازل یا جورجین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان فرهنگی شهرداری به‌عنوان قطعه‌ای اصلی از یک پازل، بخشی از این مجموعه فرهنگی بزرگ است که مجموعه‌های فرهنگی سایر دستگاه‌ها، نهادهای غیردولتی، گروه‌های جهادی را شامل می‌شود و با هر تلاشی که در حوزه فرهنگی  و مسائل اجتماعی صورت پذیرد همکاری خواهیم کرد.

اصنافی ابراز امیدواری کرد که در فرصتی که جهت خدمت در اختیارش نهاده شده و مثل برق می‌گذرد شاهد تعامل مجموعه‌های فرهنگی شهر شیراز تحت اشراف آیت‌الله دژکام به عنوان یک قرارگاه واحد و یک حرکت منسجم باشیم.

فرهنگ مشارکت و کار خیر با طرح "آجر به آجر" در کشور رواج پیدا می‌کندوزیر ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم: جشنواره‌های فرهنگی در مناطق مختلف کشور توسعه می‌یابدبالاترین درجه دینداری عبدالعظیم حسنی در بیان امام هادی (ع) / درسی که دستگاه‌های فرهنگی باید از رفتار سیدالکریم بگیرند

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی جدید شهردار شیراز نیز که به تازگی کلید مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را در دست گرفته در این نشست با تشکر از بیانات آیت‌الله دژکام گفت: ایشان همانند همیشه به ما درس همگرایی و و حدت دادند.

وی افزود: دست یکایک کسانی که دلشان برای تعالی فرهنگ این شهر و تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) می‌تپد را می‌فشاریم و از همه علاقه‌مندان  استمداد طلبیده و دست به دست هم می‌دهیم تا شیراز را به جایگاه فرهنگی والای خود برسانیم.

سخنگوی شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: مرتضی جعفری در این سه ماهه که شورای ششم در عرصه‌های مختلف وارد گام عملی شد و تغییر و تحول در رویکردهای فرهنگی سازمان فرهنگی در برنامه شورا قرار داشت در کنار شورا  همگام و پرتلاش حضور داشت.

علی‌اکبر سلطانی ضمن تبریک به مصطفی مشفقیان گفت: این مسئولیت مسئولیتی بسیار کلیدی است و در این عرصه زمانی و با وجود جنگ نرم دشمن، اتحاد بین مجموعه‌های فرهنگی و بسیار ضروری است.

سلطانی افزود: رویکرد فرهنگی در سال‌های گذشته رویکرد فعالیت‌محور بوده و در برخی حوزه‌ها موفق و بر برخی جاها نیز اثرگذاری لازم را نداشته اما رویکرد امروز شورای ششم مسئله محوری به معنای بررسی و پیگیری مسائل تا به نتیجه رسیدن آنها است که کلیه مسائل فرهنگی و عمرانی را شامل می‌شود.

وی از رئیس سازمان فرهنگی شهرداری و سایر فعالان فرهنگی درخواست کرد کنار هم قرار بگیرند تا فکرها به هم نزدیک شده و دست‌ها به هم بپیوندند و دل‌ها به هم نزدیک شوند تا رویکرد مسئله‌محوری در مسائل فرهنگی شهر شیراز حادث شود تا بتوانیم شعار مقام معظم رهبری را در مورد تحقق سومین حرم اهل بیت در تمامی ابعاد شخصیتی و اخلاقی  و شایسته شهر شیراز و شاهچراغ به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام/ 424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجموعه های فرهنگی سازمان فرهنگی فرهنگی شهر دستگاه ها شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است