Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سلطانی روز یکشنبه در حاشیه سفر به آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار برای شرکت مخابرات ایران تعیین شده است که از این تعداد بیش از ۳۴ هزار روستا به شبکه اینترنت متصل است و اتصال مابقی روستاها  نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده روستاهای بالای ۲۰ خانوار از طریق تکنولوژی سیار به اینترنت مجهز شده‌اند، افزود: شرکت مخابرات ایران هم اینک در فاز بهینه سازی خدمات ارائه شده در این مناطق قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه طی ۱۲ سال گذشته عملا دولت‌ها حمایت آنچنانی از شرکت مخابرات ایران نداشتند افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌ها دارد که در آینده در این راستا شاهد تحولات مثبتی در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: جلسات مناسبی با وزیر ارتباطات نیز در این زمینه برگزار شده نشان می دهد دولت برنامه‌های راهبردی ویژه‌ای در این حوزه دارد.

درآمد شرکت مخابرات با نرخ تورم سازگار نیست

سلطانی با بیان اینکه درآمد شرکت مخابرات با نرخ تورم سازگار نیست، گفت: طی ۱۲ سال گذشته قیمت ارز تقریبا ۳۰ برابر شده و هزینه‌های ریالی شرکت مخابرات نیز بیش از ۱۵ برابر افزایش یافته است ولی تعرفه‌های این شرکت ثابت مانده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران متشکل از ۲ بخش همراه اول و تلفن ثابت است، اظهار داشت: متاسفانه بخش ثابت بسیار پرهزینه و عملا با روند فعلی توسعه آن بسیار کند است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: این یک اصل است که به اندازه سرمایه گذاری انجام شده باید سرمایه بازگردانده شود در حالیکه در بخش ICT این بازگشت سرمایه کمی ضعیف است و سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه ای به سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.

کاهش ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی درآمدهای شرکت مخابرات 

وی در ادامه با بیان اینکه سازگار نبودن درآمد شرکت مخابرات با نرخ تورم سبب کاهش چشمگیر درآمدهای این شرکت و منجر به شیب کند سرمایه گذاری در بحث زیرساخت‌ها شده است، گفت: طی ۱۲ سال گذشته درآمدهای این شرکت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

سلطانی ادامه داد: همین موضوع سبب شده تا شرکت مخابرات ایران در مقایسه با سایر شرکت‌های فعال در برخی دیگر از کشورها روند توسعه قابل قبولی نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در رابطه با برنامه ریزی این شرکت جهت توسعه زیرساخت‌ها، بیان کرد: تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در پنج سال آتی بیش از ۸۰ درصد مردم به فیبرنوری و از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

برنامه ای برای افزایش تعرفه‌ها نداریم

وی در رابطه با مباحث مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر افزایش تعرفه‌های خدماتی شرکت مخابرات ایران، گفت: باید اعلام کنیم که جبران بخشی از هزینه‌ها از طریق خدمات ارائه شده با فرمول خاصی صورت می‌گیرد که به هیچ وجه تحت عنوان افزایش تعرفه مطرح نیست.

سلطانی افزود: تعرفه‌های خدمات ارائه شده عملا همان تعرفه‌های ۱۲ سال گذشته است فقط با یک فرمول خاصی که نسبت به مناطق مختلف نیز متغیر خواهد بود، یک هزینه نگهداری در نظر گرفته شده که با طرح‌های تشویقی خاصی نیز همراه است تا حمایت لازم از مردم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، شرکت سهامی مخابرات ایران، شرکت نیمه خصوصی مخابرات است که در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد؛ این شرکت، دارای ۳۱ منطقه مخابراتی استانی در سراسر کشور است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارتباطات ارومیه شرکت مخابرات ایران دولت سیزدهم نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارتباطات ارومیه آذربایجان غربی ارتباطات ارومیه شرکت مخابرات ایران دولت سیزدهم نرخ تورم شرکت مخابرات ایران خدمات ارائه شده ۱۲ سال گذشته نرخ تورم تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود