Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزیکشنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با اشاره به برخی حرکت های موذیانه‌ای که در کشور و این استان انجام می شود، افزود: همه چیز حتی ایده‌های جوانان و جمعیت در شرایطی است که نیازمند تدارک پدافند غیرعامل است.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل باید در همه حوزه‌ها برنامه داشته باشد و به طور ویژه حوزه فرهنگی و جمعیتی را از لحاظ اصول آن مدنظر قرار دهد زیرا ، پدافند حرکتی است، از توطئه‌ها و برنامه های تدارک دیده شده دشمن برای هجمه در زمینه های مختلف جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: تکلیف حمله نظامی دشمن مشخص است، گاهی حمله ، تحت شرایطی صورت می گیرد ، و کسی موفق است که با شناسایی و پیش‌بینی‌های اتخاذ شده، از حرکت دشمن جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: کسب آمادگی برای هجمه‌های مختلف دشمن باید به نحوی باشد که دشمن حتی حمله به ذهنش خطور نکند و باید در این زمینه قدرت و توان پیشگیری و مقابله جدی را داشته باشیم.

ناصری یادآور شد: دشمن اگر بخواهد حمله کند باید ابزار دفاعی و نظامی را تدارک ببیند پس باید مراقب بود که برنامه و تدارک دشمن را رصد کرد، باید به جز حوزه دفاعی و نظامی در سایر حوزه ها دقت بیشتری  شود تا دشمن با نفوذ به آنها نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد تاکید کرد: آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل باید به نحوی باشد که به محض حرکت دشمن، بتوان آن را شناسایی و خنثی کرد ، لازم است در این زمینه از متخصصان امر بهره گرفت.

حضور ۱۴۰ هزار شهروند خارجی در یزد

امام جمعه  شهر یزد در ادامه با بیان اینکه یزد میزبان ۱۴۰ هزار شهروند خارجی است، افزود: دشمنان ممکن است از حضور این افراد به نفع خود استفاده کنند، لازم است ضمن میزبانی از افراد دارای مجوز، پیش‌ بینی‌های لازم برای مواقع خاص داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت کشور کاهش جمعیت است که باعث خوشحالی دشمن می شود ، آنها تخمین زدند که ایران اگر به همین منوال پیش برود، ۳۰ سال دیگر کشور از لحاظ رشد جمعیت پیر است و در این شرایط دشمن به همه اهداف خود دست می یابد بنابر این پدافند غیرعامل باید در این زمینه برنامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دشمنان حتی می توانند با ایجاد و نهادینه کردن سنت‌های بد و غلط، کانون خانواده ها را  متلاشی کنند وقتی معنا و ساختار خانواده از بین برود، دیگر زاد و ولد معنایی ندارد بنابراین باید فکری در این حوزه کرد.

سگ گردانی و نهگداری این حیوان در منزل نوعی هجوم فرهنگ غربی است 

ناصری با بیان اینکه فرهنگ نگهداری از سگ از سوی غربی‌ها در خانواده های راه پیدا کرد، افزود: این خود نوعی هجوم است زیرا حیوان کم کم جایگزین فرزند و حتی گاهی همدم افراد می شود و رغبت به فرزند دار شدن از بین می رود و این امر، پیری جمعیت کشور را تسریع می کند.

وی از مسئولان حوزه پدافند غیرعامل استانداری خواست تا در این زمینه برنامه و اقدام کنند و مسایل فرهنگی را نیز جدی بگیرند.

شرکت هزار نفر روز در دوره های آموزش پدافند غیرعامل استانداری یزد 

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد اظهار کرد: این استان به واسطه قرار گرفتن در پنج راه  ریلی، جاده ای ،هوایی،  وجود صنایع مهم و وجود زیرساخت های حساس در حوزه های انرژی و آب، با توجه به پیامدهایی که در این حوزه متصور بود، اقدام های ارزشمندی در راستای ارتقای زیرساخت های پدافندی انجام شد.

‌محمدصادق طهماسبی ادامه داد: راه اندازی مرکز ملی آموزش و مهارت آموزی شیمیایی، زیستی، پرتوی و انفجاری از جمله این اقدام هاست.

وی عنوان کرد: برای آموزش نیروهای امدادی، عملیاتی، پلیس، آتش نشانان، امدادگران و اورژانس دوره هایی برگزار شد و هفت هزار نفر روز در این آموزش‌ها شرکت کردند که توانمندی استان بر اساس رتبه بندی انجام شده، بسیار خوب ارزیابی شد و یزد چهار سال متوالی رتبه برتر را در این زمینه کسب کرد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ناحیه مرکزی ایران قرار دارد که ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری( حدود ۹ هزار نفر در ابرکوه و خاتم) زندگی می کنند.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل اتباع خارجی یزد آموزش مشارکت های مردمی آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل اتباع خارجی یزد پدافند غیر عامل اتباع خارجی یزد آموزش مشارکت های مردمی آیت الله محمدرضا ناصری پدافند غیرعامل استانداری پدافند غیرعامل هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی