Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لرستان گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» همزمان با سراسر کشور در کانون‌های مساجد لرستان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد ابدالی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در کانون‌های مساجد اظهارداشت: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» در گروه‌های سنی زیر 7 سال، 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می‌شود افزود: هدف از اجرای این مسابقات ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم  است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان یکی دیگر از اهداف برگزاری اینگونه مسابقات را شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت این استعدادها دانست و عنوان کرد: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به صورت حضوری، مجازی و ارسال فایل برگزار می‌شود.

فراخوان پانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) اعلام شدخصوصیات برزخ در قرآن و حدیث/ اوضاع ما در عالم برزخ چگونه خواهد بود؟اجرای مفاهیم قرآنی در جامعه باعث ایجاد آرامش در زندگی می‌شود

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا تدابیر لازم برای بهره‌مندی از فضای مجازی به صورت ارسال فایل برای اجرای این دوره از مسابقات اتخاذ شده است همچنین با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا در استان برخی از رشته‌ها به ‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

ابدالی پور گفت: این دوره از مسابقات برای متولدان 94 به بعد، 7تا 16 سال ( متولدان 84 تا 93) و رده سنی 17 تا 30 سال ( متولدان 83 تا 70) برگزار می‌‎شود.

وی با بیان اینکه جلسات سنتی قرآن ( قاریان و مربیان قرآن) و بخش استعداد یابی کودکان زیر هفت سال از بخش‌های ویژه این سری از مسابقات است تصریح کرد: بخش ویژه این مسابقات شامل دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: در بخش ویژه قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل 7 نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می‌‌شود و گزارش برنامه را در رواق نور در سامانه بچه‌های مسجد ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در رشته اذان ویژه برادران مسابقات در رده سنی 7 الی 30 سال اجرا می‌شود اظهارداشت: رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران و برای گروه سنی زیر 7 سال و 7 الی 16 سال است.

ابدالی پورافزود: استعدادیابی در گروه سنی زیر 7 سال و 7 تا 16 سال ویژه برادران و در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران در گروه سنی 17 تا 30 سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله استانی مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ویژه برادران در گروه سنی 7 الی 16 سال اجرا می‌شود عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته مفاهیم ویژه برادران و خواهران در گروه سنی 7 الی 30 سال، مکبری ویژه برادران در گروه سنی زیر 7 سال و 7 الی 16 سال و رشته حفظ جزء 30 ویژه برادران و خواهران در گروه سنی 7 الی 16 سال برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان در رابطه با محدودیت‌های شرکت در این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامتان دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم) را کسب کرده‌اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی را دارند تا سی ام آذر ماه امسال فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.

ابدالی پور گفت: این دوره از مسابقات نیز مانند گذشته در بخش‌های کانونی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که به نفرات اول تا سوم هر بخش در مرحله شهرستانی به مرحله استانی این سری از مسابقات راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نفرات برگزیده مرحله استانی در دی‌ماه معرفی می‌شوند تصریح کرد: نفرات برگزیده به مرحله کشوری که اردیبهشت سال 1401 برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند؛ علاقمندان برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدیر ستاد هماهنگی کانون ویژه برادران و خواهران دوره از مسابقات کانون های مساجد برگزار می شود مساجد لرستان سنی زیر 7 سال گروه سنی 7 الی 16 سال سنی 7 الی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

ایسنا/مازندران مدیرکل ورزش وجوانان مازندران، از برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر با حضور رکاب زنان کشورهای آسیایی روزهای پایانی اردیبهشت در شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود خبرداد.

علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت، ‌مسابقات بین‌المللی دوچرخه سواری تک مرحله‌ای و در رده سنی جوانان پس از وقفه حدود ۱۱ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات دوچرخه سواری مازندران و اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد روزهای ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات تیم‌های داخلی و خارجی شرکت کننده هرکدام با  پنج دوچرخه سوار در رده سنی ( ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ تا ۱۳۸۶/۱۰/۱۰ ) و ۳ نفر همراه (سرپرست، مربی و مکانیسین) جمعا ۸ نفر شرکت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوط به اسکان، تغذیه و ترابری تیم‌ها برعهده تیم شرکت کننده است، تصریح کرد: جوایز نفرات برتر تیم‌ها در تور خزر طبق جدول جوایز پرداخت خواهد شد.

رجبی اضافه کرد: چنانچه هر یک از تیم‌های رنکینگ اول تا پنجم سال ۱۴۰۲ کشور، علاقمند به شرکت در مسابقات نباشند هیات‌های خوزستان، گیلان و آذربایجان شرقی به ترتیب جایگزین خواهند شد.

وی اضافه کرد، جلسه فنی مسابقات نیز یک روز قبل از شروع در محل مسابقات برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تور دوچرخه سواری بین‌المللی خزر پیش از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا قزاقستان برگزار می‌شود.

تور بین المللی خزر یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری به شمار می‌رود که ۲۰ دوره از آن برگزار شد ولی از سال ۱۳۹۲ بنا به دلایلی برگزاری این مسابقه استقامتی و جاده‌ای دوچرخه سواری متوقف شد.

استان مازندران پنج دوره میزبان این تور بود. علت توقف این تور در سال ۱۳۹۲و پس از دوره‌های متمادی برگزاری آن، نبود زیرساخت مناسب از جمله پیست تمرینی، ‌منابع مالی و زیرساخت‌های جاده‌ای اعلام شده بود.

آخرین دوره که بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی دوچرخه سواری تور مازندران بوده، روز پنجم مهر ۱۳۹۲ با حضور ۹ تیم خارجی ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، مالزی، سوریه و عراق و ۶ تیم داخلی شامل دو تیم الف و ب از مازندران، پتروشیمی تبریز، ترافیک تهران، کاشی پرسپولیس یزد، شهرسالم خراسان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران