Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، در جریان این مراسم، علاوه بر ۳۰۰ نماینده گینس که بر اجرای درست مقررات ثبت رکورد نظارت داشتند، برخی شخصیت‌های سیاسی ونزوئلا از جمله دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهوری نیز حضور داشتند.

در این اجرا که در محل حیاط آکادمی نظامی ونزوئلا برگزار شد، در مجموع هشت قطعه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ونزوئلا از سال ۱۹۷۵ میلادی برنامه‌ای تحت عنوان «El Sistema» را به ابتکار خوزه آنتونیو آبرئو، رهبر ارکستر و پیانیست مشهور ونزوئلایی که سیاستمدار نیز بود، به اجرا گذاشته که در چهارچوب آن آموزش موسیقی برای همه کودکان بویژه هزاران کودک از طبقات پایین جامعه ممکن شده است. در پی موفقیت این برنامه ابتکاری، سال‌هاست که بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز موسیقی را جزو برنامه‌های آموزشی کودکان در همه گروه‌ها قرار داده‌اند.

رهبری این ارکستر بزرگ را آندره دیوید آسکانیوی ۳۴ ساله برعهده داشت که پیش از پایان آخرین تمرین، برای جلوگیری از به خطر افتادن رکورد، به نوازندگان تاکید می‌کرد حتی اگر اجرای نتی را از دست دادند، متوقف نشوند و با تکیه به حافظه خود ادامه دهند تا خللی در کار ارکستر ایجاد نشود.

گینس ظرف ده روز آینده اعلام خواهد کرد که آیا ونزوئلا بزرگترین ارکستر جهان را اجرا کرده است یا خیر.

رکورد فعلی به ارکستری متشکل از هشت هزار و ۹۷ نوازنده در سن‌پترزبورگ روسیه تعلق دارد که در سال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسید.

برچسب‌ها آمریکای لاتین ونزوئلا موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمریکای لاتین ونزوئلا موسیقی آمریکای لاتین ونزوئلا موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)

عصر ایران - نقاشی دیواری "نوازنده ویولن سل فنی" (A Violonchelista de Fene) توسط SFHIR روی یک ساختمان 9 طبقه کشیده شده است. این یکی از بزرگترین نقاشی های دیواری عمودی در زندگی حرفه ای خالق آن است.

نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل در سال 2023 در شهر فنی، اسپانیا کشیده شد و توسط وب سایت استریت آرت سیتیز در رقابت بهترین نقاشی های دیواری سال 2023 مقام نخست را کسب کرد. استریت آرت سیتیز از سال 2016 بهترین نمونه های هنر خیابانی از سراسر جهان را معرفی می کند.

SFHIR به عنوان خالق نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل فنی به طور ماهرانه ای از شکل ساختمان برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرده است. هنگام شب، با روشن شدن چراغ های راه پله و خروج نور از پنجره ها این گونه به نظر می رسد که فرت های ویولن سل روشن می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «بنکسی»، معروف ترین هنرمند جهان که کسی او را نمی شناسد! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست