Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:37:37 GMT

اخراج ۴۰۰ نفر از اعضای طالبان؛ روند تصفیه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۲۳۵۲

اخراج ۴۰۰ نفر از اعضای طالبان؛ روند تصفیه ادامه دارد

سخنگوی وزارت کشور طالبان اعلام کرد که از زمان آغاز کار کمیسیون تصفیه طالبان تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از صفوف آن‌ها اخراج و یا زندانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان اعلام کرد که در ادامه روند تصفیه صفوف طالبان تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر برکنار و یا زندانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ۲۰۰ عضو طالبان اخراج شدند

خوستی به «هشت صبح» گفت که این افراد به اتهام سوءاستفاده از نام طالبان و آزار و اذیت مردم برکنار و یا زندانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات طالبان پیش از این نیز گفته بودند که روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای طالبان برای جلوگیری از  سوء استفاده از نام آن‌ها بزودی آغاز می‌شود.

شورای وزیران طالبان دوشنبه (۱۹ مهر) با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم برای اخراج افراد «نامطلوب» از صفوف طالبان خبر داده بود که منجر به ایجاد کمیسیون تصفیه شد.

کمیسیون تصفیه طالبان اخیراً در نشستی اعلام کرد که دادگاه‌های صحرایی و عملیات خودسرانه توسط اعضای طالبان ممنوع است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان طالبان وزارت کشور طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • مثل کوه پشت پارسا و فروزان هستم!
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان