Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@02:54:38 GMT

۲۳ آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۲۴۰۸

۲۳ آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

سایه سنگین کرونا با گذشت حدود ۲ سال از تولد این ویروس کشنده کاملا قابل درک است، ویروسی که زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و عامل تخریب اقتصاد، آموزش، تولید و بیکاری در نقاط مختلف دنیا شده است.

به گزارش قدس آنلاین، امروز در ادامه سلسله خبرهای کرونایی مرکز ارومیه در آذربایجان غربی از اثرات مخرب کرونا بر صنعت گردشگری نوشت و در گزارشی با عنوان سایه سنگین کرونا بر پیکره صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی به زوایای پیدا و پنهان این موضوع در کسب و کارهای کوچک، صنعت هتلداری، بوم گردی و بازدید از آثار تاریخی و گردشگری پرداخته و به نقل از جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آورده است: طی بحران کرونا بیش از ۴۰ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان‌غربی تعطیل شده و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش ها با عناوین لزوم همدلی با فشارهای روانی کرونا برای حفظ سلامت سالمندان و واکسیناسیون سدی محکم در مقابل ویروس کرونا هم خواندنی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۵ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۴ نفر دُز دوم و ۵۱۴ هزار و ۷۹۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۵۹۰ دُز رسیده است و در زمان حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین ۱۲۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

بنابر آخرین آمار منتشره تاکنون ۵ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۵۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

وضعیت مبتلایان به کرونا و واکسیناسیون در استان‌ها

همه گیری ویروس کرونا تا حدود زیادی در کشور کنترل شده که بخش عمده این موفقیت را باید در واکسیناسیون عمومی دانست به ویژه اینکه روند واکسینه کردن دانش آموزان هم به سرعت در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مدارس به صورت تدریجی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

آمارها نشان می دهد که درصد دانش آموزانی که واکسن کرونا دریافت کرده اند بالا رفته و همین امر می تواند اطمینان خاطری برای خانواده ها باشد که فرزندان خود را با آرامش بیشتری راهی مدارس کنند.

در این رابطه بر اساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تزریق ۶۲ هزار و ۷۷۹ دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان دوره متوسطه این استان آمار دانش‌آموزان واکسینه شده که حداقل یک دُز دریافت کرده‌اند به ۹۰ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی واکسینه شوند.

همچنین تمامی فرهنگیان استان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و مدارس روستایی با جمعیت ۳۰ نفر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کردند و ۱۵ آبان نوبت به دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم رسید که بعد از ۲۰ ماه با گروه‌بندی سر کلاس درس حاضر شوند.

در ادامه روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل نیز طی ۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار فوت کرد و ۳۳ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید. ۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند البته وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان شکننده بوده و احتمال اوج گیری دوباره وجود دارد.

هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، نیر، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکنون ۸۶۸ هزار و ۲۶۷ دُز واکسن نوبت اول و ۶۶۴ هزار و ۸۸۴ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده اما در عین حال ۶۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل تاکنون دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند که فرمانداری تاکید کرده است برای شناسایی این افراد و تشویق آنها برای انجام واکسیناسیون تلاش می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به واکسیناسیون ۸۱ درصدی افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است که ۶۱ درصد از این میزان هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌ و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و در همین مدت ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی مرند و جلفا همچنان قرمز و تبریز زرد  است.

دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز امروز در خبری تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان البرز که طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان بستری شدند را ۷۵ بیمار اعلام کرد که این آمار نسبت به چند روز اخیر روند افزایشی نشان می دهد و با مرگ چهار بیمار در این مدت مجموع کل جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در این استان به ۶ هزارو ۳۸۹ نفر رسید.

از مجموع هفت شهرستان  تابعه البرز،   طالقان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تزریق واکسن کرونا و شستن مکرر دست‌ها است.

یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته و شناسایی ۸۰ ابتلای جدید آخرین آمار کرونایی استان ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته است و اکنون شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دره شهر و چرداول در وضعیت نارنجی، دهلران، بدره، ملکشاهی، مهران، چوار، هلیلان و سیروان نیز در وضعیت زرد  قرار دارند.

در استان لرستان هم ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید، همچنین ۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این مدت شناسایی شده و تعداد مبتلایان هم به ۱۹۴ هزار و ۹۶ نفر رسیده است. در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، چگنی، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد و کوهدشت زرد و خرم‌آباد، الیگودرز، سلسله و پلدختر نارنجی است.

در  شهرستان خمین هم تاکنون ۱۴۵ هزار و ۷۳۵ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف سنی تزریق و اجرای پویش مردمی «من واکسن می‌زنم» با هدف تشویق مردم به دریافت واکسن و اطلاع‌رسانی در زمینه پیامدهای امتناع از  دریافت واکسن با استقبال مناسب شهروندان خمین مواجه شده است به‌گونه‌ای که اقشار مختلف جامعه به انگیزه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به این پویش پیوسته‌اند.

همچنین ۷۴ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال شهرستان زاهدان از ابتدای اجرای واکسیناسیون تاکنون۲ دُز واکسن کرونا و ۸۸ درصد آنان دُز اول این واکسن را دریافت کرده‌اند.

با افزوده شدن ۷۳ مورد جدید کرونا طی شبانه‌روز گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۰ هزار و ۵۳۷ نفر و با فوت ۲ نفر شمار درگذشتگان به ۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم اعلام کرد: با افزوده شدن ۱۴۷ مورد جدید کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۰ هزار و ۷۵۷ نفر و با فوت یک نفر شمار درگذشتگان به ۲ هزار و ۶۱۵ نفر رسیده است.

هم‌اینک ۲۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۷۵فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند و از مردم درخواست شده در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

با تداوم اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۵۹.۸ درصد ساکنان استان گلستان هر ۲ دُز و ۸۴.۵ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال یک نوبت این واکسن و سه هزار نفر شامل کادر درمان و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی دُز سوم و یادآور کرونا را تزریق کرده اند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، گرگان، بندرترکمن و بندرگز در وضعیت زرد و کردکوی، گمیشان، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند و در زمان حاضر ۲۰۵ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که حال ۱۸ نفر آنان وخیم است.

دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه هم تعداد فوتی ها در شبانه‌روز گذشته را ۶ نفر و مجموع جان‌ باختگان استان را ۲ هزار و ۸۴۲ نفر اعلام کرد.  هم‌اکنون۳۷۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۳۶ نفر کمتر شده که از این تعداد، ۱۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۹ نفر آنها وخیم است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون هیچ شهر قرمزی از لحاظ ویروس کرونا در این استان وجود ندارد و شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، سرپل ذهاب و روانسر اکنون در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، صحنه و سنقر و کلیایی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

در استان مازندران نیز روند واکسیناسیون ادامه دارد و بر اساس اعلام آموزش و پرورش این استان تاکنون از ۲۴۲ هزار دانش آموز رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون ۹۳ درصد دُز اول و ۶۲ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده ۱۰۰ درصد دانش آموزان مازندران حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

با توجه به این اقدامات،  از اول آبان سال جاری محصلان متوسطه دوم به صورت تلفیقی و با حداقل جمعیت در کلاس های درس حاضر شدند و براساس پایشی که از مدارس استان انجام شد ۸۵ درصد دانش آموزان استان در این مقطع تحصیلی از بازگشایی مدارس استقبال کردند.

از آسایشگاه خیریه سالمندان کهریزک هم خبر رسیده است که یکهزار و ۷۵۰ مددجوی سالمند، معلول و بیمار مبتلا به ام. اس به همراه کادر درمان این آسایشگاه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اخبار استانی واکسن کرونا را دریافت دانشگاه علوم پزشکی درصد دانش آموزان طی ۲۴ ساعت گذشته شبانه روز گذشته دریافت کرده اند وضعیت نارنجی آذربایجان غربی د ز واکسن کرونا دریافت کرده بیمارستان ها وضعیت زرد وضعیت آبی ویروس کرونا شیوع کرونا شهرستان ها قرار دارند شده اند نفر رسید ۲ هزار بر اساس درصد د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • (ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین