Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حامد گوکلانی ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای ضمن هشدار در خصوص اپیدمی آنفلوانزا در دو ماه آینده گفت: علی رغم انجام واکسیناسیون کووید لازم است همچنان سختگیرانه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی اهتمام ورزیده و افراد واجد الشرایط جهت واکسیناسیون آنفلوانزا اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی آزمایشگاه مرجع استان این است که با هوشیاری ، پایش و نظارت دقیق برای پیشگیری از بیماریها و به صورت ویژه بیماریهای ویروسی حساس بوده و موارد وقوع را گزارش نماید گفت:  در این آزمایشگاه از ابتدای همه گیری کووید هم زمان با تست کووید رصد آنفلوانزا هم انجام می شد.

رییس آزمایشگاه مرجع تشخیصی کویید در هرمزگان با اشاره به اینکه به صورت معمول اپیدمی آنفلوانزا در پاییز و زمستان اتفاق می افتد گفت: عمدتا ویروسهایی که قرار است در پاییز و زمستان اپیدمی ایجاد کنند، در فصل بهار موجب ایجاد  موج کوچک طغیان منطقه ای  آنفلوانزا میشوند ، که به آنها موج پیش رو گفته می شود و  این موج های پیشرو ناشی از همان ویروسهای بهاری هستند که در پاییز و زمستان اپیدمی ایجاد می کنند.

در مهرماه علی رغم کاهش میزان موارد ابتلا و بستری کووید، تعدادی بیمار بستری با مشکل تنفسی و تست منفی کووید داشتیم، لذا جهت بررسی دقیق تر پنل ۱۷ ویروسی تهیه شد که ۱۷ نوع ویروس تنفسی را همزمان بررسی می کند؛ طی بررسی های انجام شده بر روی حدود 30 نفر از  این بیماران وجود کرونا ویروس فصلی که قبلا هم در طبیعت بوده و همچنین آنفلوانزا محرز شد.

به گفته وی، بعد از آن به منظور پایش آنفلوانزا روی بیماران بستری چه آنهایی که کووید مثبت بودند و چه آنهایی که کووید منفی بودند انجام شد. طبق بررسی‌ها تا کنون مواردی را نداشتیم که همزمان تست کووید و آنفلوانزا مثبت باشد، اما قطعا اگر پروتکلها رعایت نشود در دو سه ماه آینده موارد ابتلای همزمان را خواهیم داشت.

گوکلانی خاطرنشان کرد: در بررسی یک هزار و ۲۸۸  بیمار بستری و سرپایی تا 22 آبانماه تعداد ۴۴ مورد آنفلوانزا تشخیص داده شده که ۳۸ مورد آن آنفلوانزای نوع H3N2 و ۶ مورد آنفلوانزای B می‌باشد. نکته مهم که باز تاکید میشود این ست که احتمالا در چند ماه آینده میزان آنفلوانزای بیشتری را خواهیم داشت و همچنین ممکن است شاهد بیمارانی باشیم که همزمان مبتلاء به آنفلوآنزا و کووید هستند.

وی گفت: تشخیص و افتراق آنفلوانزا با کووید از طریق علایم بالینی و انجام سی تی اسکن  دشوار خواهد بود و تشخیص نهایی با انجام تست آنفلوانزا خواهد بود .

وی تصریح کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا و کرونا علاوه بر تزریق دو دوز واکسن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شستشوی مرتب دستها، استفاده از ماسک وحفظ فاصله اجتماعی است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان درگیری همزمان بندرعباس تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است