Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:21:23 GMT

تلاش کنیم سطح دریافت خود از قرآن کریم را بالا ببریم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۲۶۷۱

تلاش کنیم سطح دریافت خود از قرآن کریم را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه درس اخلاق مدیران و کارکنان مجموعه شهید میثمی اظهار کرد: امام حسین (ع) فرموده منبع اخلاقی و سبک زندگی شما، کتاب خداست و که به چهار مرحله و عمق عبارت، اشارات، لطائف و حقایق تقسیم‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: اباعبدالله الحسین (ع) فرمودند عبارت کتاب خدا برای عوام‌الناس است که حوصله فهم و درک عمیق کتاب خدا را ندارند و برای استخاره، به سر گرفتن در شب احیا و ثواب آن را می‌خوانند و نباید سهم خودمان را از آیات خدا به این مرحله متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده این کتاب درباره انسان، سعادت، دنیا، آخرت و استعدادهای انسان سخن می‌گوید و خداوند سوال می‌کند که آیا نمی‌خواهید از این کتاب استفاده کنید و فقط در مرحله عبارت باقی نمانید؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح معنای عبارت افزود: عابر، عبور، معبر و عبرت، هم‌خانواده عبارت هستند و عبارت یعنی چیزی که باید از آن عبور کرد. باید خواندن قرآن را فرابگیریم اما باید از آن عبور کرده و وارد مراحل بالاتر بشویم.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) فرمود اشارات قرآنی برای خواص است و هر کسی با اشارات قرآنی سرو کار ندارد. این خواص هستند که با خواص قرآنی زندگی می‌کنند و لذت می‌برند. اگر کسی اشارات را دنبال کند، خیلی تماشایی می‌شود.

آیت‌الله عابدینی با ذکر نمونه‌هایی از اشارات قرآن، افزود: حضرت ابراهیم (ع) فرموده خدایا من و اسماعیل را کاری کن که در پیشگاه تو تسلیم باشیم و این تسلیم بودن در پیشگاه خدا بسیار مهم است و همه آرزویمان باید بر تسلیم بودن در مقابل اراده و رضای خدا باشد چرا که سعادت ما را خداوند می‌داند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند فرموده ما به ابراهیم (ع) یک فرزند بردبار عنایت کردیم و وقتی فرزند ابراهیم (ع) بزرگ شد، خداوند نبی خدا را امتحان کرد و فرمان قربانی فرزندش اسماعیل (ع) را داد.

وی تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) به اسماعیل (ع) می‌گوید من در خواب می‌بینم تو را قربانی می‌کنم و نظر فرزند خود را می‌خواهد. اسماعیل (ع) بدون معطلی عرض کرد پدرم آن مأموریتی که به تو واگذار شده است را انجام بده و خواهی دید که من همراهی و صبوری می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) درخواست خدا را پذیرفته و در مقابل فرمان الهی تسلیم شدند، خداوند فرمود هدف محقق شد و دیگر نیاز نیست به ظاهر عمل شود و این امتحان بزرگی بود و حال به جای اسماعیل (ع) قربانی بزرگی را در نظر گرفتیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: درباره حضرت یونس (ع) فرموده فکر کرد ما سخت نمی‌گیریم و به دریا زد در حالی که قرار بود مردم با او هدایت شوند. یونس (ع) به دریا افکنده شد و معلوم می‌شود این بنای خدا بود که یونس (ع) به دریا بیفتد و در نهایت نهنگ او را بلعید.

وی افزود: ظلمات شکم نهنگ بسیار زیاد بود و در آن تاریکی به خداوند فرمود غیر از تو کسی نیست و هر چه هست، تویی و تو به کسی ظلم نمی‌کنی و اگر کار من به اینجا کشید، ظلمی بود که خودم به خودم روا داشتم و خدا فرمود ما اجابتش کردیم و هر کسی مؤمن باشد ما همواره اجابتمان شامل حال او می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر یونس اهل تسبیح نبود، تا قیامت گرفتار می‌ماند و نجات نمی‌یافت اما چون سبحان‌الله گفت، نجات پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: لطائف مرحله‌ای است که اولیا الهی به آن می‌رسند و معانی عمیق آیات قرآنی را به ما می‌گویند و فقط نگاه ظاهری به آیات الهی ندارند. مثلاً امام صادق (ع) درباره وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ می‌فرمایند یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع).

وی اظهار کرد: حقایق قرآن را انبیا (ع) بیان می‌کنند و رسول خدا (ص) است که حقایق قرآن را تبیین می‌کند. خدا فرمود «یا ایها الرسول بلغ ماانزل الیک من ربک»، درباره این آیه رسول خدا (ص) فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه».

کد خبر 5351581

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا اردبیل گرگان سانحه تصادف بارش باران شیوع کرونا عکس استانها مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان قزوین خداوند فرمود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان

دریافت 12 MB کد خبر 6096109

دیگر خبرها

  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان