Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر مذاکرات با کشور‌های همسایه بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و این مذاکرات در صنعت هوایی تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - رستم قاسمی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انتصاب آقای محمدی بخش به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی اتفاق میمون و مبارکی است از طرفی کار ایشان در سازمان هواپیمایی سخت است و انتظار داریم که تمامی مسئولان دراین بخش با وی همکاری کنند و با مدیریت صحیح بتوانند با مشکلات حوزه هوایی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مهم‌ترین مؤلفه این است که از کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری به خوبی استفاده کنید و باید از این ظرفیت در حوزه هوایی به خوبی استفاده شود تا به مرحله مناسبی برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر نخست وزیر ایران به عراق توافق شد ۶۰ هزار زائر در ایام اربعین به عراق اعزام شوند و بعد از مذاکره با دوستان به آن‌ها اعلام کردیم که حداکثر ۴۰ هزار نفر می‌توانند از طریق مرز هوایی اعزام شود و ناوگان هوایی ظرفیت جابجایی ۶۰ هزار نفر را ندارد، اما در آن روز‌های سخت توانستیم با همکاری بسیاری از مسئولان بخش هوایی این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم و ۶۰ هزار زائر را به عراق اعزام کنیم.

قاسمی تاکید کرد: با شروع تحریم‌ها ما اساساً پرنده‌ای در این بخش نداشتیم و علی رغم تمام فشار‌ها توانستیم بخش هوایی را به خوبی مدیریت کنیم و در حال حاضر در بخش هوایی و بین‌الملل هم نیازمند توسعه هستیم که این کار شدنی است.

وی افزود: زمانی که من مسئولیت یک بخش مهم در حوزه نفتی را داشتم شرکت‌های بزرگ خارجی با اعلام تحریم‌ها ظرف مدت سه ماه ایران را ترک کردند و در آن زمان هیچ شرکتی هیچ توانمندی نداشت، اما توانستیم با مدیریت و اتکا به توانمندی خود این بخش را مدیریت کنیم تا تحریم‌ها مشکلی برای کشور ایجاد نکنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بحث نوسازی ناوگان گفت: موضوع حمل ونقل جزو مؤلفه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است و امروزه در بخش ریلی، دریایی، زمینی و هوایی نیازمند نوسازی هستیم.

قاسمی گفت: طبق هدفگذاری‌های صورت گرفته ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد از مسافران باید از طریق ناوگان ریلی جابجا شود، اما این سهم درحال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است درحالی که ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل ونقل ریلی کشور خوب نیست گفت: باید در ارتقای کریدور بین‌الملل از دریا به کشور‌های مختلف هم بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان ما در بخش جاده‌ای و زمینی فرسوده است و متوسط عمر آن‌ها بسیار بالا است و متأسفانه از ظرفیت بنادر در بخش دریایی هم به خوبی استفاده نشده است.

قاسمی تاکید کرد: بخش هوایی از لحاظ تکنیکال بودن متفاوت است، و در این بخش نیازمند آن هستیم که اقدامات مؤثرتری را باتوجه به دانش فنی، متخصصین و نخبگان در بخش هوایی کشور تقویت کنیم.

وی افزود: درحال حاضر مذاکرات خوبی با کشور‌های مختلف صورت گرفته به طوری که با کشور ترکمنستان توافقی در خصوص حمل ونقل از جنوب تا قفقاز انجام شده است و روز گذشته طبق توافقی که با همتایان خود در قرقیزستان داشتیم بازدید از بنادر جنوب ایران صورت گرفت که امیدواریم در جلساتی که برگزار می‌شود توان حمل ونقل دو کشور با کشور‌های همسایه تقویت شود چرا که توسعه حمل ونقل وضعیت درآمدی کشور را تغییر می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه مذاکرات با کشور‌های همسایه گفت: در حال حاضر مذاکرات با کشور‌های همسایه بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و این مذاکرات در صنعت هوایی تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

قاسمی درخصوص جوان‌سازی ناوگان گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک موضوع تأخیر در حوزه حمل ونقل هوایی را کاهش دهیم و در حوزه بین‌الملل باید با کشور‌های مختلف ارتباط داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: استفاده از تمام ظرفیت‌های هوانوردی نیازمند توسعه ناوگان هوایی کشور

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی مذاکرات با کشور های همسایه وزیر راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی بخش هوایی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ طرح متروی شهرستانِ اسلامشهر از ۲۶ ماهِ پیش تاکنون بیش از ۵۳ درصد پیشرفتِ فیزیکی داشته است و با ادامه‌ روند فعلی فاز یک این خط تا اواخر سالِ آینده به پایان و بهره برداری می‌رسد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک