Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت خارجه طالبان، تایید کرد که کابل در حال میانجیگری بین دولت پاکستان و "جنبش طالبان پاکستان" برای دستیابی به صلح در این کشور است.

به گزارش ایسنا، امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان، در گفت‌وگویی اختصاصی با برنامه تلویزیونی "جئو نیوز" پاکستان گفت، نه "یک فرد"، بلکه به عنوان یک موضوع سیاسی، "تمامی امارت اسلامی افغانستان" بین دولت و طالبان پاکستان میانجیگری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی با بیان اینکه ایجاد صلح و پایان جنگ، به نفع همه است، با اطمینان ادعا کرد که این گفت‌وگوها، نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

او گفت که افغانستان از گفتگوهای صلح میان دولت اسلام آباد و طالبان پاکستان استقبال کرده و در راستای تلاش‌های خود برای دستیابی به صلح، متعهد می‌شود که به حمایت از اسلام‌آباد ادامه دهد؛ متقی همچنین گفت که تمامی عناصر مخالف پاکستان، افغانستان را ترک کرده‌اند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان این تضمین‌ها را در اولین سفر خود به اسلام‌آباد بیان کرد، سفری که وی در آن به عنوان سخنگوی میهمان، در برنامه‌ای که موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد برگزار کرده بود، سخنرانی کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طالبان پاکستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است

عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات در برنامه تقدیر از بسم‌الله شیوامل برنده مدال لئوناردو شیبر آلمان سخنرانی میکرد گفت: در اثر جنگ‌های پسین بخش‌های آموزشی و تحصیلی کشور بیش‌تر آسیب دیده‌اند.

سرپرست اداره ملی امتحانات گفت: «ما فرصت داریم که یک بار دیگر این افغانستان ویران را به خودکفایی برسانیم.»

عصمت‌الله سجاد رئیس اتحادیه کارکنان و نهادهای صحی افغانستان گفت: «کمک کنیم تا ارائه خدمات هم به دختران و هم به پسران مساعد شود.»

بسم‌الله شیوامل متولد ۱۹۵۴ میلادی است که هم‌اکنون ۶۸ سال عمر دارد او از جمله پزشکان افغانستانی در بخش جراحی است که برای نخستین بار جایزهٔ معتبر "مدال عالی لئوناردو شیبر آلمان" را از سوی جامعه جراحان آلمان کسب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است