Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:26:34 GMT

۴۰۰ بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۳۲۸۲

۴۰۰ بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طهماسبی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال ۶۳ تاکنون ۲۰۰۰ پرونده در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ بیمار با مراقبت و کمک‌های مردمی پیشگیری شده و از چرخه دیالیز خارج شده‌اند.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان گفت: بیش از ۴۰۰ بیمار دیالیزی در دو مرکز زنجان و مراکز شهرستانی تحت درمان دیالیز هستند و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان هیچ درآمدی جز کمک خیرین و مردمی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی با بیان اینکه این انجمن خیریه برای راه‌اندازی بخش دندانپزشکی نیاز به فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز و راه‌اندازی بخش رادیولوژی، سنگ‌شکن نیازمند مشارکت و یاری خیرین سلامت کشور دارد، ابراز داشت: مشارکت بیشتر بخش دولتی با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این انجمن به دلیل اینکه آب و برق آن خدماتی بوده و درمانی نیست، گفت: ماهیانه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه آب و برق پرداخت می‌شود.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان ابراز کرد: ۵۰ درصد از بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان، نیازمند پیوند کلیه هستند که متاسفانه به دلیل افزایش هزینه دارویی، درمانی و آزمایشی، سالانه ۱۵ نفر پیوند کلیه انجام می‌دهند.

طهماسبی تصریح کرد: بیشتر بیماران انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان از قشر ضعیف جامعه بوده و نیازمند کمک‌های خیرین هستند.

وی افزود: یک بیمار باید ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای عمل پیوند کلیه هزینه کند که در این زمینه نیز باید کمک‌های لازم صورت گیرد.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: گرانی داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی و نایاب بودن داروهای خارجی، از جمله مشکلات اساسی بیماران دیالیزی است.

کد خبر 5351613

منبع: مهر

کلیدواژه: کلیه ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه واکسن کرونا اردبیل گرگان سانحه تصادف بارش باران شیوع کرونا عکس استانها مراسم تودیع و معارفه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بیماران کلیوی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی