Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@12:54:59 GMT

اعتراض برخی تولیدکنندگان به ترخیص محموله بوش

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۳۴۸۵

اعتراض برخی تولیدکنندگان به ترخیص محموله بوش

به گزارش ایسنا، سال گذشته جریان واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی «بوش» رسانه‌ای شد و در نهایت بعد از ممانعت از ترخیص محموله بوش متعلق به شرکت کاسپین کالا دریا، بار دیگر با درخواست و پیگیری صاحب کالا و البته رایزنی برخی دستگاه‌ها،  پرونده ترخیص به جریان افتاد و در تیرماه توافق نهایی برای ترخیص این کالاها صورت نگرفت و منتفی اعلام شد و ابهامات تامین ارز و جریان ثبت سفارش کالا با توجه به ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴ مانع از صدور مجوز ترخیص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باز هم رایزنی‌ها و مکاتبات برای ترخیص این محموله ادامه پیدا کرد تا اینکه اوایل آبان ماه طی جلسه‌ای بین دستگاه‌های ذیربط،  مقرر شد که گمرک ایران جهت شفاف‌سازی موضوع و رفع ابهام برخی موارد را از وزارت صمت استعلام کند.  

در این شرایط حسن حسینی شاهرودی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، با اشاره به حکم اخیر دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران درباره دستور ترخیص محموله لوازم خانگی برند بوش، تصریح کرده که محموله ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی متعلق به برند بوش برغم بخشنامه ۱۷۱ دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صمت دایر بر ممنوعیت ترخیص واردات کالای گروه ۴ (کالای لوکس و اقلامی که تولید مشابه داخلی دارند) و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حرام شرعی واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، تا آبان ۱۳۹۹ و در زمان ممنوعیت واردات محصولات لوازم خانگی در بندر شهید رجایی پهلو گرفته است.

او همچنین با بیان اینکه علیرغم تأیید مشترک نماینده وزارت صمت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و گمرک کشور مبنی بر ایرادات قانونی برای ترخیص این محموله، حکم ترخیص آن صادر شده،  آزاد سازی این محموله را به منزله عبور مافیای واردات دانسته و نسبت به احتمال تعطیلی صدها کارخانه و کارگاه و بیکاری صدها هزار نفر هشدار داده است.

ان

منبع: الف

کلیدواژه: لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ محمد رنگانه گفت: این طرح با هدف رفاه شهروندان و براساس مطالبه مردمی با عنوان طرح یک روزه ترخیص موتور شارژی‌های توقیفی با حمایت دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که موتور شارژی توقیفی دارند با در دست داشتن قبض پارکینگ و مدارک لازم فردا یکشنبه نهم اردیبهشت به پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش مراجعه کنند و مراحل ترخیص یک روزه وسیله نقلیه خود را انجام دهند.

سرهنگ زنگانه گفت: پلیس راهور با سامانه ۱۲۰ در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی درخواست‌های مردمی در حوزه ترافیک است.

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه