Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علیرضا رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در تمام شهرها چنین پروژه‌های بزرگ در بیرون شهر و مسیرهای ورودی و خروجی ساخته شده‌اند و یا در کنار بزرگراه‌ها و با ظرفیت معبر مناسب ممکن است، ولی ببیند چه مشکلات ترافیکی بوجود آمده است، ادامه داد: در شهر ما همجواری با دو بیمارستان که یکی مرکز اصلی مغز و اعصاب است بسیار مشکل زا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی با بیان اینکه این پروژه با توجه به اسناد و مدارک موجود در شهرداری پیش پروانه و پروانه ندارد، ادامه داد: در سال ۹۶ الی ۹۷ نهایت مصوبه کمیسیون طبقات این پروژه منفی ۶ بوده است ولی در نقشه معماری که الان ارائه شده است منفی ۷ وجود دارد به همین دلیل مغایرت نقشه معماری این پروژه تأیید نشده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ این پروژه در شهرداری قراردادی جهت پرداخت عوارض کاربردی و تغییر پروانه دارد که با توجه به نامه دادگستری در شورای پنجم در تاریخ ۵ اسفند ماه سال ۹۹ ابطال شده است.

رسولی با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۶ در موقع تصویب اشاره به این نکته شده است که زمین این پروژه که ۹ هزار ۲۳۰ متر، از اداری به تجاری تغییر کند در صورتی که موارد خواسته شده رعایت شود ولی بند ۳و۴ از سال ۹۶ مسکوت مانده است تصریح کرد: بند ۳ شامل این موضوع است که بدیهی است مشاور طرح مکلف به ارائه طرح‌ها و گزارشات ترافیکی خواهد بود همچنین در بند ۴ بر اساس ترافیکی بودن محل پیش بینی لازم باید انجام گیرد. / شهرداری باید تمهیدات مناسب ترافیکی را پیش بینی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر در همدان ادامه داد: آخرین فصل پیوست ترافیکی در تاریخ ۶/۶ /۱۴۰۰ و پیوست فرهنگی متعلق به اسفند ماه ۹۹ است که ارائه شده ولی در جایی بررسی نشده است.

وی ادامه داد: معاونت شهرسازی وزارت راه بعد از مطالعه پرونده اسکای مال به همدان در ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ نامه می‌دهد که به علت همجواری با بیمارستان و بار ترافیک این مستندات و پیوست‌های ترافیکی به وزارتخانه ارسال شود و تا زمان بررسی هرگونه اقدامات اجرایی ممنوع است.

رسولی گفت: در ۲۴ اسفند ماه معاونت عمرانی استاندار در ۷ بند پاسخ این نامه داده است ولی مستندات ارسال نمی‌گردد مجدد در ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ زیر مجموعه معاونت شهرسازی وزارت را نامه‌ای به معاونت عمرانی استاندار می‌دهد و جواب بندها را ارائه می‌دهد و در انتها تاکید می‌کند که منتظر پیوست‌ها و مستندات هستیم ولی تاکنون این پیوست‌ها و مستندات به دلایل مبهم تا کنون ارسال نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت فنی استانداری این پیوست‌ها را برای کارگروه شهرداری ارسال کرده است کارگروه شهرداری این پیوست‌ها را به شورای ترافیک ارجاع می‌دهند در حالی که اگر پیوست‌ها حاضر است چرا برای بررسی به محل و جایگاه قانونی ارسال نمی‌شود

رسولی با تاکید بر اینکه این مصوبه در سال ۹۶ توسط کمیته فنی سطح اشغال را ۴۰ درصد مشخص کرده است اما در کمیسیون به ۸۰ درصد تغییر می‌کند خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری قرارداد مشارکت در جهت ساخت بسته شده است مابین شرکت مخابرات و سرمایه گذاری بدین معنا که ۷۰ درصد به سرمایه گذار و ۳۰ درصد به صاحب زمین (مخابرات) تعلق بگیرد و این سوال مطرح است، آیا مبلغ مشارکت در این منطقه اینگونه است.

فعال حوزه عدالتخواهی همدان ادامه داد: اشغال خیابان هنرستان برای هدف مطالعه ایجاد شده است و در حالی که پروژه نه پیش پروانه دارد و نه پروانه چرا باید خیابان هنرستان و میرزاده عشقی یک لاین مسدود باشد و باید سوال کرد آیا برای همه همین گونه اجازه داده می‌شود.

رسولی گفت: کسانی که تاکید بر سرمایه گذاری دارند باید آگاه باشند که سرمایه گذاری چه درآمد و هزینه‌های را ایجاد خواهد کرد تا زمانی که این دو مسئله آنالیز نشود و منشور وار به این مسئله نگاه نشود به خطا خواهیم رفت.

رسولی در پایان گفت: ماهیت کار سرمایه گذاری و نمودار درآمد و هزینه باید رسم شود که این پروژه چه درآمدی و هزینه‌های برای شهر در بر خواهد داشت تا مشخص شود آیا اگر این پروژه در جای دیگری ساخته شود این مزایا را نخواهد داشت.

کد خبر 5351589

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان وزارت راه و شهرسازی استانداری همدان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا زلزله اردبیل گرگان عکس استانها بارش باران سانحه تصادف شیوع کرونا سرمایه گذاری پیوست ها سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک

مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: امروز تأمین خوراک پایدار یکی از مشکلات بزرگ صنایع پتروشیمی است.

او افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت مثمرثمر بوده است،هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی اضافه کرد:حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C2+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: از شرکت‌های پتروشیمی درخواست می کنم  به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود